Chapter 15 - The Truth Untold

30 5 0
                                    

Keesokan harinya

Awal-awal pagi lagi, semua ahli BTS datang ke Hospital untuk menjemput maknae mereka iaitu Jungkook. Setelah selesai segala urusan di Hospital, BTS bergegas bergerak ke HQ Black Rose.

Headquarters Black Rose

Rafael yang sedang menunggu BTS bersama dengan dua orang ahlinya, Amy dan Kurose di dalam bilik mesyuarat.

"Patut ker kita bagitahu pasal Zack kat diorang?" tanya Amy kepada Rafael. Rafael hanya mengeluh dengan pertanyaan Amy itu.

"Diorang berhak tahu, terutamanya, Jin" jawab Rafael. Amy dan Kurose hanya mengangguk paham.

Kemudian, tidak lama selepas itu, BTS pun masuk ke dalam bilik mesyuarat itu dengan tak bagi salam, ketuk pintu pun tidak. Biadap betul🌚

Rafael dan dua orang ahlinya hanya menjeling mata mereka pabila melihat kelakuan BTS itu.

"Korang nie memang tak ada adab ker, main masuk je. Salam mana salam" bebel Amy sambil mencekak pinggangnya. Semua ahli BTS hanya membuat poker face.

"Kitaorang tak ada masa untuk buat semua tu. Aku nak korang just straight to point" kata Yoongi dengan serius. Rafael pun mengangguk kepalanya dan kemudian meminta Amy untuk menyerahkan satu fail kepadanya.

"Hari nie, aku akan bagitahu korang siapa ketua organisasi Akatsuki" kata Rafael dan BTS pun mula mengambil tempat duduk masing-masing. Kemudian, Rafael membuka fail yang berada di tangannya.

"Nama panggilan bagi Ketua Akatsuki ialah Zack dan dia adalah kawan Naeun sejak diorang enam tahun lagi" cerita Rafael. Jin dan Yoongi terkejut pabila mendengar maklumat yang mereka dapat.

"Nanti kejap. Bukan ker masa tu Naeun baru je pindah dari Korea?" tanya Seokjin dan Yoongi pun mengangguk kepalanya dengan pertanyaan Jin itu.

"Dulu, Naeun dijaga oleh nenek dia atau nama panggilan nenek dia, Opah" kata Amy pula.

"Kebetulan pula, keluarga Zack jiran rumah sebelah dengan keluarga opah Naeun. dan dari situ la mereka mula kenal dan rapat" cerita Amy lagi. BTS hanya mendiamkan diri mereka dan terus mendengar.

"Tapi mengikut data tentang latar belakang dia, Zack tidak disekolahkan di sekolah yang Naeun pergi. Dan Zack mula menghilangkan dirinya lepas dia graduasi dari sekolah menengah dia" cerita Rafael yang kemudian mengukirkan wajah terkejut sambil melihat kandungan fail itu. Yang lain hanya memandang pelik dengan riak muka Rafael itu.

"Rafael, asal muka kau nampak terkejut nie?" tanya Kurose yang berada di sebelah Rafael.

"Aku lupa nak ceritakan sesuatu kat korang" kata Rafael yang kini berwajah serius. Semua orang di dalam bilik itu mula berasa gelisah.

"Ayah Zack masuk penjara diatas kes pembunuhan seorang wanita yang sedang dalam pantang di hospital di negara Korea" jelas Rafael.

"Siapa wanita tu?" tanya Amy. Rafael mendiamkan dirinya pada mulanya sebelum menjawab pertanyaan itu.

"Nami, wanita warganegara Malaysia. Dia mati sehari selepas melahirkan anaknya akibat kekurangan oksigen" jelas Rafael lagi.

"Dan pihak polis ada mengatakan kematian mangsa disebabkan si pembunuh melemaskan mangsa yang sedang tidur dengan menggunakan bantal" jelas Rafael. Kemudian, BTS mengukirkan wajah yang keliru dengan penjelasan Rafael itu. Begitu juga dengan Amy dan Kurose.

[C] IDOL [M.Y.G + J.J.K] ✔️Where stories live. Discover now