"Anne Allah için çekme ya."
"Dur oğlum sen doğramaya devam et söz sadece bir tane."Elimdeki bıçağı bırakıp sinirle anneme döndüm. Yine arkadaşlarına hava atabilmek için bana kölelik yaptırıyordu. Bu saatte ben niye ton balıklı salata yapıyorum kardeşim Kaya gelecek az sonra ya?
"Anne yeter."
"Alper bıçağı al ve işine dön dedim sana!" Diye bağırdı bu kez. Oflayarak marulları kesmeye başladım. Mutlu mutlu birkaç kare çektikten sonra instagramında paylaşabilmek için tezgaha yaslandı. Kesme işini bitirince cam kasenin içerisine döküp karıştırmaya başladım. Telefonuma gelen bildirimle tek elimi silip ekrana baktığımda Kaya'nın, "Kapıdayım." Yazdığını gördüm.
"Anne arkadaşım geldi gerisini sen hallet." diyip kapıya doğru ilerlemeye başlamışken, benim valide başladı söylenmeye,
"Beni yalnız mı bırakacaksın şimdi Alper? Bak ne güzel arkadaşın da gelmiş birlikte yiyelim oğluşum? "Homurdanarak kapıyı açıp Kaya'ya "Hoşgeldin." dedim. Çocuk içeri geçerken annem hala söyleniyordu.
"Hem neden önceden söylemedin hep beraber bir fotoğraf paylaşırdım oğlum çok kötüsün."
Kaya şaşkın şaşkın bana bakıp içeri geçerken annem arkamda belirip yine konuşmaya başladı, "Hoşgeldin canım. Ben Belgin, Alper'in annesi."
Koydum elimi çeneme olan biteni izlemeye başladım.
Kaya da elini uzatıp selam verdi, "Memnun oldum Belgin hanım, ben Kaya." Evet anne az önce elini sıktığın çocuk en son o ellerle benim ufaklığı çekiyordu. İyiki tanıştınız.
İçeri geçerken annem Kaya'nın koluna elini atıp, "Alper tam da bana ton balıklı salata yapıyordu. Birlikte yeriz değil mi? Çok güzel oldu senin de katılman!"
Annemdeki hevesi gören çocuk bana korkuyla bakıp kısık sesle, "Aslında aram hiç iyi değildir ton balıkla, isterseniz ben başka zaman geleyim. İşim de vardı zaten." Homurdanarak elimle yüzümü kapadım. Anne koca koca adamlarız bir sal allah için diye bağırmama ramak kalmıştı.
"Aa hiç itiraz istemem hadi geçiyoruz masaya!" Diye bağırdı bizimki yine. El mahkum Kaya da geçti oturdu nasıl kaçarımın derdine düştü. Ana oğul psikopat olduğumuzu düşünüyordu muhtemelen. Annem konuşmaya devam ederek çıkardığı şarabı alıp bardaklara doldurduktan sonra ekmekleri tabakların altına yerleştirdi. Ben de elimdeki salata kasesiyle Kaya'nın karşısına oturunca bir anda kendimi saçma sapan bir tabloda bulmuş oldum.
Annem, fuck buddym ve ben? Az sonra nasıldı ilk seksiniz iyi miydi demesini bekledim. Ama bilmediği için diyemedi. Bilseydi derdi. Onu da yapardı.
Servisler yapıldıktan sonra Kaya etrafına bakmaya başladı. Onu o kadar iyi anlıyordum ki, neredeyse kurtarmak için evden kovacaktım.
Kadının salonunda kokain çekmiş, havuzunda oğluyla yiyişmiş ve daha önemlisi oğluna kaymayı düşünmüştü. Benim masum annem de her şeyden habersiz çocuğu ilk defa görüp sevmeye çalışıyordu. Yazık valla yazık.
Ah anne bir bilsen o sıktığın elin, kolun bana neler yaptığını...
"Çocuğum neden yemiyorsun?" Diye sordu kadın bu sefer. Ben alttan alttan gülmeye başlayınca Kaya da çekinerek gülüyordu. "Anne çocuk sana balık sevmiyorum dedi." Diyip gülmeye devam ettim.
"Seversin seversin hadi ye biraz." Diyip salatanın altındaki ekmeyi kesmeye başladı. "Arkadaşın o kadar uğraştı evladım, bak bunların hepsini Alper hazırladı." Dedi gururla...