♀41♀

524 22 1
                                    

Lesbianky  Les Deux Gouignottes (1864)od: Joseph Prudhomme

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.

Lesbianky
  Les Deux Gouignottes
(1864)
od: Joseph Prudhomme

Kniha Lesbianky, divadelní hra či novela v rychle plynoucí dialogické řeči, zcela plní očekávání vyvolaná svým titulem. Zde dvě rozkošné ženy, provdané přítelkyně madame de Laveneur a madame de Prémicourt, později pouze Henriette a Louise, přinuceny strávit noc na venkovském statku, nadšeně objevují taje lesbické lásky, která jim není jen náhražkou chybějících a povětšinou stejně netečných manželů, ale přináší jim daleko větší rozkoš a naplnění, jichž se naprosto nemohou nabažit.

°

Nesnesitelná lehkostUnbearable Lightness: A Story of Loss and Gain(2011)od: Portia De Rossi

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.

Nesnesitelná lehkost
Unbearable Lightness: A Story of Loss and Gain
(2011)
od: Portia De Rossi

Pod jménem Portia de Rossi si nejen fanoušci seriálu Ally McBealová vybaví krásnou, úspěšnou a na první pohled chladnou právničku s blonďatými vlasy po pás, Nelle Porterovou. Kdo je ale Portia de Rossi doopravdy? Úspěšná hollywoodská herečka a modelka v knize Nesnesitelná lehkost bytí promluvila zcela upřímně nejen o své cestě ke slávě a zákulisí natáčení jednoho z nejúspěšnějších seriálů všech dob, ale především o svém osobním životě, do kterého ji ten profesní zcela zákonitě zasahoval.

Jen těžko si lze při sledování Portie na televizní obrazovce či filmovém plátně představit, čím vším si herečka musela v životě projít. Vyčerpávající byl především boj se zákeřnou nemocí, anorexií, která málem Portii dovedla až na samé dno. Neméně důležitým, stejně jako přiznat si svou nemoc, životním rozhodnutím bylo pro Portii veřejně přiznat svou lesbickou orientaci.

Tato kniha je tedy o skutečné Portii de Rossi, o ženě, která zvítězila v boji s anorexií, našla sama sebe a stala se uznávanou a celosvětově známou herečkou.

°

Na světě nejsou jen pomeranče
Oranges Are Not The Only Fruit
(1994)
od: Jeanette Winterson

Prvotina jedné z nejvýraznějších současných anglických autorek. Zčásti autobiografická kniha vypráví v první osobě příběh dospívající dívky, jejíž život se v mnoha směrech liší od představ většiny lidí. Celá kniha je napsaná velmi živě a s jemnou ironií, je zabydlena svéráznými ženskými postavami a téměř dokonale postrádá jakékoliv mužské postavy, je prokládána pohádkovými příběhy, které vyvažují jednoduché prostředí, v němž se román odehrává, a přináší originální pohled na hledání lásky a vlastní životní cesty.

°

Sapfo v HollywooduGirls: Sapho goes to Hollywood(2000)od: Diana McLellan

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.

Sapfo v Hollywoodu
Girls: Sapho goes to Hollywood
(2000)
od: Diana McLellan

Biografie, která spojuje osudy Marlene Dietrichové, Grety Garbo a Tallulah Bankheadové a popisuje jejich lesbická přátelství. Kniha je čtivě napsaná, nechybí velké množství zajímavých historek a detailů, které autorka čerpá i z osobní korespondence, dlouhou dobu utajované v archivech FBI. Netradiční biografie, která dává nahlédnout do soukromého života největších hollywoodských hvězd.

°

Bye Bye Blondie
(2012)

Dám sem komentář někoho z csfd.cz, se kterým naprosto souhlasím.

Když vedle sebe postavíte křehkou a elegantní francouzku a hromotlukyni s pár kily navíc a naprosto odpudivou mezírkou mezi zuby, je to, jako kdyby se potkaly kráska a zvíře. Až na to, že kráska zvířeti nakonec podlehla, ale Emmanuelle Béart, která i s padesátkou na krku vypadá pořád dobře, to prostě nikdo snad ani uvěřit nemůže. Nápad s psychiatrickou léčebnou a setkání se po letech je celkem fajn, ovšem dětství dvou hlavních protagonistek je věnováno tak málo prostoru, že člověk vlastně pořádně nepochopí, proč by k sobě měly být tak duševně připoutány. Ostatně rovina niterního připoutání nefunguje ani v případě setkání se po letech, chybí emoce. Režisérka se očividně asi nedokázala rozhodnout, jestli natočit komedii nebo drama, ale nakonec se jí, smůla, nepovedlo ani jedno. Bye Bye Blondie je takový nicneříkající paskvil, který by snad potenciál měl, avšak absolutně ho nevyžil. Můžete-li tedy, nedívejte se ani za mák či zlaté prasátko.

Gloria je Antigonou současného punku - na vše odpovídá ne, ničí vše, co se jí postaví do cesty a nikdy se neomlouvá. Když měla patnáct let, její rodiče vyděšení jejími neustálými útěky z domova, ji nechali internovat do psychiatrické léčebny. Zde se seznámila s Frances, dcerou z dobré rodiny. Propukla mezi nimi láska a utekly společně. Poté Francis Glorii opustila a vrátila se do školy, aby udělala radost své matce. O dvacet let později se opět setkávají...

L - Filmy, seriály, písničkyKde žijí příběhy. Začni objevovat