Bölüm 11
Yaklaşık on dakikadır bulunduğu yerde öylece oturuyordu genç kız. Yere inmeden önce bilinci açılmış, onu kimin taşıdığını gördüğünde bir daha bayılacak gibi olmuştu. Şimdi ise bunun başına cidden gelip gelmediğini kendine sorup duruyordu.
Bir baykuş... Onu yakalayan, normal boyutlardan çok daha büyük bir baykuştu. Gece karası kanatlarıyla, sessizce yaklaşıp onu çantasından yakalamıştı.
Gören oldu mu? Diye düşündü genç kız. Bir yandan hala deli olup olmadığını kestirmeye çalışıyordu. Kızın cesedini bulamayan polislere aklı gitti. Durumu nasıl açıklayacaktı bilemiyordu.
Dar ve karanlık bir sokakta yerde öylece oturuyordu. Onu taşıyan kuş çoktan gitmiş, hatta kız gidişini görememişti bile... Genç kız ayılmak için kafasını bir sağa bir sola salladı. Yerinden kalkmaya çalıştı ama ayakları titriyordu. Şokun etkisinden olsa gerek ne kafası ne vücudu düzgün çalışıyordu.
Gitmeliyim... Diye düşündü. Kalkmak için tekrar yeltendi ve bu sefer başarılı oldu. Çantasından gri hırkasını çıkarıp giyindi, nerede olduğunu bulmak için sokağa bakındı. Nerede olduğu çok net anlaşılmıyordu ama kapüşonunu kafasına geçirerek keşfe çıkmak için yola koyuldu.
Her nefes alış verişinde havanın soğukluğunu hissediyor, ağzından buharlar çıkıyordu genç Elise'in. Uzun caddedeki ışıklar altında yürürken açık olan restoranların yemek kokularını burnuna çekti. Karnındaki guruldamaları duyduğunda birkaç dakika durakladı. Adrian evden ayrılmadan önce ona birkaç kuruş para vermişti. Çok fazla değildi ama belki açlığını bastırmaya yetebilirdi.
Gördüğü ilk lokantaya girdi, havanın değişimini yanaklarında hissetti. Küçük, canlı bir yerdi ve az müşterisi vardı bulunduğu mekânın. İçeriye girdiğinde hemen gözüne çarpan bar tezgâhının başındaki sıcak yüzlü adam, genç kızı biraz da olsa rahatlatmıştı. Kapüşonunu hiç çıkarmadan ve kafasını yerden hiç kaldırmadan tezgâhın en uzak sandalyesine oturdu. İçeridekilerin ne suratlarına bakabilmişti ne de yiyeceklere...
-Senin için ne yapabilirim kızım? Dedi tezgâhtaki adam. Elise hafifçe gözlerini adama dikti ve adamın az da olsa gülümsediğini gördü. Kızın eli çantasının ön cebine gitti ve Adrian'dan aldığı parayı bulmaya çalıştı. O sırada bu hareketi adamın gözünden kaçmamıştı ve adam diğer müşterisinin yanına geri döndü.
Solundaki boş masada kâselerin birinde çorba olduğunu görünce karnı bir kez daha guruldadı. Eline aldığı kuruşları tezgâhın üstüne koydu.
-B-bakar mısınız?
Adam elindeki bardağı silerek yerine koydu ve kıza döndü.
-Evet?
-Ç-çorba al-alabilir miyim? Diye bildi sadece. Adam tezgâhın üstündeki paralara baktı, sonra kaşlarını çattı.
-Bak ne diyeceğim, belli ki açsın. Bugünkü yemeğin benden olsun ne dersin? Dedi adam gülümseyerek. Elise şaşkın suratını adamdan saklayamadı. Bunu gören sarışın adamın gülümsemesi daha da yayıldı.
-Hem daha demin kızıl saçlı bir hanımdan 20 pound bahşiş aldım. O yüzden kötü hissetme, bak şurada-
Adam eliyle bahşiş aldığı kişiyi göstermek için sağa döndü ve konuşması yarıda kesildi. Gösterdiği yerde kimse oturmuyordu. Sarışın adam sağına soluna baktı, sonra Elise'e şaşkınlıkla döndü.
-Nereye gitti? Yemin ederim ki daha demin buradaydı... Dedi adam kafasını kaşıyarak. Daha sonra hiçbir şey demeden Elise için sipariş hazırlamaya koyuldu. Elise ise garip hissediyordu. Kadının bir anda ortadan kaybolması hayra alamet olmamalıydı. Dakika başı bir şeyler oluyor, olaylara gücü yetmiyordu kızın. Yukarıda asılı duran televizyona gözü iliştiğinde dinlemek için biraz zaman ayırdı.
Halley Kuyruklu Yıldızı 76 yıl sonra Dünya'nın yakınından geçecek!
Her 76 yılda bir görülen bu kuyruklu yıldız, 19 Nisan'da gece yarısı Dünya'dan izlenilebilecek. Günümüz itibari ile çıplak gözle görülebilen tek kısa periyotlu yıldız olma özelliğine sahip olan Halley için herkes nefeslerini tutmuş durumda. Kuyruklu yıldızdan kopan parçalar meteor yağmuru oluşturacak. Bunun görülen en büyük meteor yağmuru olacağı düşünülüyor.
19 Nisan... Doğum günüm... Genç kız iç çekti, kafasını yere düşürdü. Doğum gününde annesiyle olmak için neler vermezdi... Eskiden olsa beraber yıldızın geçişini izlerlerdi. Şimdi ise onu görmekten acizdi genç kız. İkisinin de birbirine ihtiyaçları vardı ve Elise, annesini çoktan yalnız bırakmıştı bile.
Polislerin çoktan kapıya dayandığını biliyordu. Annesinin neler olup bittiğinden haberdar olduğunu da... Ama bunlar onu durdurmaya yetmeyecekti. Yemeğini yerken çoktan eve gitmeyi kafasına koymuştu, çünkü kaybedecek bir şeyi kalmamıştı...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Elise: Başlangıç
Fantasy''Her başlangıç zordur.'' Dünya çapında, oluşan doğal afetler ve felaket habercisi bir baykuş... Elise, yaptığı olağanüstü şeylere cevap ararken kendini daha da belaya bulaştırmaktan alıkoyamaz. 76 yılda bir görülen kuyruklu yıldızın, aslında her...