*3*

611 2 2
                                    

Fortfarande Filips perspektiv*

När vi hade gått runt i olika butiker i ungefär två timmar så bestämde vi oss för att åka hem till mig, där vi skulle lära känna varandra lite mer.

- Du bor högst upp, eller hur? frågade hon.
- Japp, och pensionärerna har förstört hissen så vi får gå upp till den 12e våningen, svarade jag.
- Du driver?
- Så klart hissen funkar, skrattade jag.

När vi hade stått i hissen ett tag så kom vi upp till min och min familjs lägenhet.
- Jävlar vad lyxig lägenhet.
- Japp, pappa är arkitekt och mamma är inredare.
- Vart är din familj nu?
- Mamma är med min lillasyster Hedwig hos min moster, och min pappa är i Göteborg på nån grej med jobbet.
- Va sött namn.
- Jag som kom på det när jag var 8 hah.
- Naww.
- Vad vill du göra?
- Vi kan bara prata eller nåt.
- Då kan vi gå till mitt rum så får vi mjukt underlag.

Hon satte sig på min 180 säng och jag satte mig bredvid henne och lade min arm runt hennes axlar. Sedan lutade hon sitt huvud mot min axel.

- Vad ska du göra på lovet? frågade hon.
- Åker till Åre på måndag med familjen, är där till söndag, du da?
- Mysigt, ska till Trysil o vara där hela veckan.

- Jag måste nog åka hem nu, mamma och pappa vill äta middag, men vill du ses imorgon så kan vi göra det, sa Philippa.
Vi hade legat och pratat i typ fyra timmar, klockan var typ 19.45.
- Det gör jag gärna, vart ska vi ses? frågade jag.
- Kan vi vara här?
- Självklart.
- Ska jag komma typ 12?
- Gör så.

Jag följde med henne till hallen, hon tog på sig sina stövlar och sin jacka.
- Ska du inte ha vantar? frågade jag.
- Jag glömde de hemma men det ska nog gå bra ändå, svarade hon.
- Ta de här, sa jag och gav henne mina fingervantar som ändå var för små.
- Du behöver inte, sa hon och drog upp luvan på jackan.
- Men jag vill.
- Okej da.
- Vi ses imon, det var verkligen trevligt att ses.
- Detsamma.
Vi möttes i en kram och jag pussade henne på pannan innan hon gick ut utanför dörren.

Philippas perspektiv*

Jag satt nu i bilen på väg hem, det var halt på vägarna och det snöade rejält så jag fick ta det försiktigt hem.
Jag ångrar verkligen inte att jag träffade Filip idag, han var så snäll och så lätt att vara med, jag tror att jag börjar få en crush på honom.

- Heej! ropade jag när jag kommit in i mitt hus.
- Heej! Vi är i köket, ropade Freya som min mamma heter.
- Hej pappa, sa jag till Charlie som min pappa heter.
- Vad har du gjort idag da? frågade mamma.
- Varit med en kille ba, sa jag. Vi är väldigt öppna i vår familj, så jag och min lillebror har alltid sagt att vi varit med nån tjej elle kille även fast vi bara träffat tjejen eller killen en gång.
- Vad heter han da? frågade pappa.
- Filip.
- När får vi träffa honom? frågade mamma.
- Inte än iallafall, skrattade jag.
- Ni får jättegärna vara här, sa pappa.
- Ja, jag vet, skrattade jag.

Jag kände att nåt vibrerade i min vänstra bakficka, det var Filip som hade snapat, jag låste upp min Samsung Galaxy S8+ och gick in på snap för att öppna.
Han hade skickat en bild på sitt ansikte och skrivit "Jag gillar dig, mer än en vän alltså❤" och då kunde jag inte sluta le och tog en bild på mig och skrev "Naww, å ja dig❤".

Sedan skrev vi med varandra om allt mellan himmel och jord, vi bestämde även att vi skulle facetima innan vi skulle sova.

- Pappa, när åker vi på söndag? frågade jag.
- 10 ungefär, planet går 13.00, svarade han.
- Undrar bara om Filip kan åka med oss in till stan då.
- Det kan han göra.
- Då säger jag det.

Jag skrev till Filip att det skulle vara bättre om vi var hos mig imorgon, då jag inte hade börjat packa inför Trysil än.

Efter middagen gick jag upp till mitt rum, jag tog fram en av mina två Macbook pros, jag har en från skolan och så har jag en som jag fått av mamma och pappa i julklapp någon gång, sen har jag en iMac också.
Jag gick in på Youtube och kollade på en av Linn Ahlborgs videos.

Filips perspektiv*

Jag satt inne på mitt rum, det knackade på dörren så jag gick för att kolla vem det var.
- Hej Hedwig, skulle inte ni komma hem imorgon? frågade jag.
- Jo, men Zanna och Liw fick magsjuka så mamma ville inte vara kvar, sa hon.
Zanna och Liw är våra kusiner, Zanna är lika gammal som mig och Liw är 2 år yngre.
- Jaha, vart är mamma nu da? frågade jag.
- Nere vid bilen och bär upp väskor och sånt, och pappa är där nere också, sa hon.
- Han skulle också komma hem på söndag alltså vad är det som händer? frågade jag.
- Hans jobb blev klart tidigare än vad han trodde, sa hon.
- Å herre.
- Vems strumpor är det där?
- En kompis bara, sa jag. Philippas strumpor blev så blöta så hon fick låna ett par av mig och så glömde hon sina här.
- Din flickväns? frågade hon.
- Ne, en kompis, sa jag.

- Tjenare min käre son, sa Michael som min pappa heter.
- Tjenare farsan, sa jag och gav honom en "bro hug"
- Filip har flickvän, sa Hedwig till honom.
- Det har jag inte alls, sa jag.
- Stumpan, man kan va kompis även fast det är två kön, men man kan även vara tillsammans med de, sa pappa och klappade henne lite på huvet.
- Vi har bara träffats en gång, viskade jag till pappa.
- Jag säger inget till mamma, viskade han tillbaka.

Senare den kvällen så låg jag i min säng och surfade lite på min Macbook Pro. Jag och Philippa skulle snacka om ungefär 10 minuter, hon ville duscha innan.

Tio min senare•

Philippas namn dök upp på min datorskärm så jag satte i mina hörlurar från Marshall och tyckte på den gröna ikonen.

- Tja! svarade jag.
- Hej! sa hon.
- Vill du sova hos mig imorgon?
- Det gör jag gärna, min jobbiga syster kom hem idag, svarade jag.
- Vi kan skjutsa hem dig innan vi åker till Arlanda, sa hon.

han som blev min andre halvaWhere stories live. Discover now