Philippas perspektiv*
Vi hade nyss kommit hem till Gustav - där Oline typ spenderar all sin tid också haha. Vi gjorde tacos tillsammans som vi skulle äta, efter det skulle vi typ kolla film och typ bara hänga.
- Hur blev ni tillsammans? frågade Gustav mig och Filip när vi hade satt oss vid köksbordet för att börja äta.
- Philippa dök upp på min snap som förslag så jag lade till henne och började skriva till henne, sen någon timma senare så träffades vi på stan och åkte hem till mig, sen dess har vi typ inte kunnat släppa varann, svarade Filip.
- Cute, yttrade Oline.
- Du har inte haft något val, skrattade jag.
- Varför ska jag släppa någon som jag älskar så mycket att jag inte kan sätta ord på det, är ju frågan.
- Någon som Philippa är väldigt svår att släppa då det inte finns någon lika underbar som henne, svarade Oline.
- Exakt, du är helt perfekt, utbrast han.
- Hur blev ni tillsammans ens, du har aldrig berättat det? frågade jag henne.
- Oline typ dog när jag satte mig bredvid henne första dagen, hon blev typ röd som en tomat vilket jag tycker är fett gulligt fortfarande att hon liksom typ trodde jag var Justin Bieber eller nåt första gången hon ser mig, berättade Gustav.
- Så var det ju inte, protesterade hon.
- Hur var det da?
- Du satte dig bredvid mig och frågade om jag var Linn Ahlborg, då svara jag nej och sen frågade du om jag kunde hjälpa dig att handla mat för att du inte visste hur man gjorde pannkakor.
- Så kanske det var.
- HAHAH, vilken bra raggningsreplik! skrattade Filip.
- Dig var den enda som den funkade på, sa Gustav och log mot Oline.
- Det var ju tur, annars skulle jag inte känna mig speciell, svarade hon.
YOU ARE READING
han som blev min andre halva
RomancePhilippa är en 16 årig tjej från Gränby som ligger i Uppsala, hon träffar en 15 årig kille vid namn Filip. Mer får ni reda på i "boken"