*13*

279 3 0
                                    

Jag smsade pappa att han skulle skicka numret till han Lars chef och berättade varför till hennes föräldrar.
Liam frågade vad vi skulle ha för lektion, jag berättade att vi skulle ha matte och tog fram min mattemapp.

- Idag ska vi byta platser! Jag har bestämt vart alla ska sitta så ni kan ställa er på ett led så ställer jag mig bakom varje stol och ropar upp era namn.

- Elliot Westin, yttrade hon och stod bakom en stol framför tavlan.
- Liw Fondelius.
- Julia Molén.
Typ 20 namn senare ropade de upp mitt namn, jag hamnade bredvid en tjej som heter Melina som jag typ hade nåt på g med för typ 5 månader sen, det tog slut när jag såg henne stå och hångla med en 20 åring på stan. Bredvid henne satt Liam.

- Varför hamnade jag bredvid Filip? frågade hon surt.
- Va glad att du inte sitter bredvid din jävla kille som bara utnyttjar dig för att du har sillisar, utbrast Elliot.
- Kan du hålla käften nån jävla gång din fula bög!
- Jag har aldrig varit kär eller knullat nån kille någonsin så bi är jag inte heller.
- Min farsa stämmer dig om du ger mig frånvaro, skrek hon på läraren och gick ut ur klassrummet, säkert för att röka som hon började med när hon blev tillsammans med den där 20 åringen.
- Ingen bryr sig om henne så du kan sätta henne i något annat rum, yttrade Julia.
- Ni kan ju inte frysa ut henne.
- Men hon stöter ut oss och vill ju inte ens prata med oss med en trevlig ton, yttrade Liv och alla höll med.
- Jag ångrar att jag knullade henne i  7an, sa Elliot och sträckte upp sina händer. Alla som hade knullat henne räckte upp en hand och höll med inkl. jag. Typ majoriteten av killarna i klassen.

- Ni kan slå upp sidan som ni är på och fortsätta från där ni är! sa läraren och fällde upp sin macbook air.
- Skulle inte du gå igenom någon sida idag? frågade Elliot.
- Elin kommer göra det med er imorgon, svarade hon.

- Kan jag åka med dig till träningen? frågade Elliot.
- Ja, om du har hjälm med dig, svarade jag.
- Fan, ja då får jag ta bussen, yttrade han.
- Du har väl egen moppe?
- Får inte igång den, det är nåt fel på förgasaren.

Philippas perspektiv*
Eftersom att jag har hoppat av gymnasiet för att söka till skidgymnasium så har jag börjat jobba extra på mammas jobb, jag hjälper till i köket och med städning.

Idag skulle min tränare Lancelot ringa mig om hur det blir med Åre skidgymnasium. Han sa att han skulle ringa ungefär 14,25, vilket var typ då jag kollade på klockan och min mobil började vibrera.
-Hej Philippa!
- Hej Lance!
- Jag har goda nyheter att dela med dig!
- Berätta!
- Åre Skidgymnasium har en plats över som de gärna vill ge till dig, de har sett dina resultat och har beslutat att du kommer klara av att ta igen det som du ej har gjort på skolan du gick på förut, du börjar på måndag!
- OH MY GOD!
- Är väldigt glad för din skull!
- Tack!!
- Jag kommer maila dig all info du behöver.
- Tack så mycket, kunde inte ha en bättre tränare än dig.

När vi hade lagt på gick jag till mammas skrivbord för att berätta om nyheten. Sedan ringde jag till Felix på facetime och berättade allt.
Filip ringde jag efter jag hade pratat med pappa, han blev väldigt glad för min skull och sa att jag kommer klara det galant. Vi får se hur det kommer gå med vårt förhållande, vi får nog ses på helger och när vi är lediga, det är rätt långt mellan Uppsala och Åre liksom.

Det blir att börja packa allt ikväll, eftersom att det är 5 dagar kvar innan jag börjar. JAG ÄR SÅ TAGGAD!
Idag skulle jag åka på läger, vi skulle till Romme, vara där till fredag, ännu mindre tid på mig att packa, herre. Jag får fråga mamma och pappa snällt om de kan börja lite smått.
Filip ska jag hinna träffa också, herregud, det går bra nu.
Mammas och pappas kompisar Christoffer och Anne-lie bor jätte nära gymnasiet, så om något skulle hända skulle jag kontakta de, deras dotter Oline går på skidgymnasiet i 1an, alltså ska jag börja i hennes klass, henne lekte jag mycket med när jag var liten, vi har setts mycket på tävlingar också. Hennes pojkvän Rasmus är lika gammal som Filip och tävlar också i slalom.

På vägen hem så ringde jag Filip.

- Hej, är det något viktigt älskling?
- Hej, alltså jag åker ju på läger till fredag kväll, och på söndag ska jag upp till Åre, för jag börjar ju på måndag, skulle du kunna sova hos mig på fredag? Jag vill ju va med dig så mycket som möjligt nu ju.
- Absolut kan jag det, jag har träning på lördag dock.
- Men jag kan kolla på, det är helt lugnt.
- Jag vill ju vara med dig.
- Vi får kliva upp tidigt och hitta på mycket innan din träning da.
- Annars kan jag strunta i den.
- Det är fett halt på vägen, kan jag ringa dig när jag är hemma?
- Jag ska träna Hedwigs lag typ nu, kan jag ringa efter den e slut?
- Gör så.
- Älskar dig.
- Älskar dig mer!

Jag fokuserade på vägen och var hemma efter några få minuter.

Filips perspektiv*
Jag var nu hemma efter alla mina träningar, jag hann inte träffa Philippa då hon redan hade börjat åka till sitt läger när jag hade halva Hedwigs träning kvar.

- Mamma, skulle jag kunna få åka till Åre söndag till måndag? frågade jag mamma när jag och Hedwig hade blivit hämtade av henne.
- Tyvärr, svarade hon.
- Men jag hinner bara vara med Philippa på lördag och på söndag flyttar hon, yttrade jag.
- Du kan få åka dit fredag nästa vecka och vara där till söndag kväll, jag kan boka tågbiljetter, yttrade hon.
-  Om jag får nya skidor, yttrade jag.
- Visst, du kan åka med pappa till Stadium imorgon eftermiddag.
- Du vet Melina jag typ var tillsammans med nästan för några månader sen, hon fick nåt utbrott för att hon hamnade bredvid mig i klassrummet så hon stack ut och alla killar som ångrade att de hade legat med henne räckte upp handen, hon är ju helt psycho, berättade jag.

När vi hade kommit hem igen så stod pappa och lagade mat.

han som blev min andre halvaWhere stories live. Discover now