Vi bestämde oss sedan för att åka till mig och hänga.
- Vi har träning ikväll, hade du glömt det? frågade Elliot.
- Det är väl imorgon? Du har väl hockeyträning?
- De flyttade den till idag, ja det har jag också, sa han.
- Helvete, varför får inte jag reda på det?
- Min pappa är tränare satt, du gick ur gruppen haha.
- Sorry, visste inte om detta, är det okej? frågade jag Philippa.
- Helt lugnt, kan dra och kolla på min sysslings match, sa hon och kysste mig på munnen.
- Du kan ju kolla på oss, sa Elliot.
- Har inte hunnit gå på min sysslings matcher sen oktober typ, det är nog lite tidigt, sa hon.
- Sant, grabbarnas tjejer är ju rätt bra på att prata.Felix perspektiv*
Jag och Olivia firar sex månader tillsammans idag, jag älskar henne mer och mer för varje dag som går, är så glad att jag har henne.
Imorgon är det julafton, idag ska jag, hon, min kompis Linus och hans tjej Livia ha en lilla julafton med varandra då vi umgås jätteofta och vi kände att det skulle vara mysigt att göra.Jag hade med mig alla julklappar och min dator, jag hade 4 klappar till Olivia och 2 var till Linus och Livia. Jag hade gjort en video med alla mina och Olivias minnen som vi har tillsammans med vår låt i bakgrunden - En midsommarnattsdröm - Håkan Hellström.
När jag hade kommit fram till hennes ytterdörr kom hennes lillebror Allan och öppnade, han hade nyss lärt sig öppna dörrar, så söt.
- Är Olivia hemma? frågade jag honom.
- Ja, hon är på sitt rum, sa han och jag gav honom en snabb kram innan jag tog av mig mina chelsea boots och min jacka från Nörröna. Jag började gå upp för trappan, hon sov fortfarande så jag smög in och lade mig försiktigt bredvid henne, jag låg där bredvid henne tills hon vaknade.
När hon vaknade så vände hon sig mot mig och log samtidigt som hon lade sina händer i mitt hår och masserade min hårbotten, jag har lärt mig att det inte är någon idé att fixa håret när jag ska till henne på morgonen, så jag tar alltid med mig vax och så lånar jag hennes plattång om det ser ut som ett skatbo.Jag pussade henne på pannan och sa "godmorgon världens bästa tjej". Efter ett tag så kom hennes mamma Johanna in med hennes medicin som låg i en tallrik med yoghurt och en toast till mig och 2 glas apelsinjuice.
Olivia har adhd och det är bäst för hennes egna bästa om hon tar den snabbt efter hon vaknat, annars stressar hon upp sig i onödan och hennes humör är inget att leka med.Vi tackade och vi reste oss upp, eftersom jag låg på hennes täcke så fick jag rulla till kanten för att hon skulle kunna resa sig upp. Jag brukar sova närmast väggen men jag ville inte klättra över henne så jag lade mig på "yttersidan" där hon alltid brukar ligga.
- Grattis på 6 månadersdagen och god jul, tack för att du orkar stå ut med mig, sa jag och gav henne en av julklapparna.
- Jag älskar ju dig! Tack detta behövde du inte, sa hon och gav mig en puss som jag besvarade.
Hon öppnade paketet och det var en silvrig klocka från Michael Kors och en ring med 18 karat med en stor kristall där våra namn var ingraverade och datumet då vi blev ett par "Felix Lundqvist och Olivia Fahlander - 23-06-17". I samma ask som ringen låg även min ring med samma gravering i.- Felix, nu måste du skoja med mig? frågade hon.
- Vi ska inte förlova oss men jag vill bara att andra ska förstå att du är min, sa jag och kysste henne på munnen. Jag tog på henne ringen på vänster hand på ringfingret, medan hon tog på min.
Jag fick sedan mitt paket som var lite större, det låg ett silvrigt armband som typ alla killar har på sig och en parfym från Hugo Boss som jag velat ha länge men inte tagit mig i kragen och köpt en.
- Hur mycket kostade ringarna? frågade hon och kollade på den.
- Hemligt, men tack så mycket för alla presenter! sa jag och gav henne en mjuk kram och kysste henne på munnen. Hennes ring kostade mer än 189 000, min kostade typ 150 000, men mitt sparkonto är alltid mer än 500 000 på satt. Mamma och pappa säger att det är mina pengar och att jag får göra vad jag vill med de om jag inte röker, snusar eller dricker alkohol innan 18. På mitt bankkonto får jag 20 000 till varje månad, 5000 i månadspeng och 15 000 från mina sponsorer som jag får i fickpengar och sen får jag ännu mer till ett annat konto som jag bara köper utrustning till tävlingar och träningar och så vidare, där kanske jag har 350 000 varje månad.
Sen om det går bra på tävling så får jag vinstpengar också.- Ska du klä på dig så vi kan gå till Livia? frågade jag, det var hos Livia vi skulle ha lilla julafton eftersom hennes familj jobbade och hon var ensam hemma.
- Aa, sa hon och hon gick till sin garderob och tog ut ett par svarta jeans från Tiger of Sweden, en rosa tröja från Morris Lady och ett par strumpor från Levi's.Jag hade på mig ett par beiga chinos, en marinblå tröja från Morris och min rolex klocka.
YOU ARE READING
han som blev min andre halva
RomancePhilippa är en 16 årig tjej från Gränby som ligger i Uppsala, hon träffar en 15 årig kille vid namn Filip. Mer får ni reda på i "boken"