*Philippas perspektiv
Filip höll på att byta om till sina fotbollskläder, eftersom jag skulle kolla på min syssling Linus innebandy match som skulle vara i samma arena fast en annan plan så skulle jag skjutssa honom.
Jag förstår inte varför de har träningar dagen innan julafton, eller matcher för den delen.
Han hade på sig ett par svarta fotbollsstrumpor från Nike, vit-svarta skjorts från Adidas, en vit-svart tröja som det stod hans nummer på och hans klubb med alla sponsorer, ja ni har ju sett en sådan innan. Över det hade han ett par svarta adidas byxor som det stod hans efternamn och nummer på och en uppvärmningströja med sitt efternamn och nummer på ena bröstet och klubbloggan på andra, och på ryggen stod det IFK UPPSALA.Hans kompis Elliot hade moppe så han åkte den, men hans väska fick jag ta i bakluckan haha. När jag hade parkerat så lutade sig Filip över till min sida och vi möttes i en kyss och han viskade "jag tror jag är kär". Jag fattade knappt det och vi möttes i en till kyss innan jag hann tänka på vad han faktiskt sa.
Vi gick med varandra in i arenan men skildes åt olika håll, jag skulle möta min sysslings flickvän Linn och Filip skulle gå och byta om till fotbollsskor, han kan ju inte träna i converse liksom.
- Hej!! sa Linn och vi möttes i en kram, det var ett tag sedan vi hängde, hon är ett år yngre än Linus så hon är ett år äldre än mig så vi brukar shoppa tillsammans ibland när jag är i Solna.
- Hur är läget? frågade jag.
- Det är bara bra, med dig da? frågade hon.
- Bara bra, min crush har träning på planen vägg i vägg.
- Ojjojjojj, ska du inte kolla på honom?
- Alltså vi har varit på g i typ 2 veckor snart och jag kände honom inte innan, så jag tänker att om vi blir tillsammans ska jag definitivt kolla.
- Oj.
- Haha, nu är det han som ringer.Filip: Hej, har du en vattenflaska i din bil typ?
Philippa: Hej, Nej inte vad jag vet, kan kolla om Linn har.
Filip: Okej.- Har du en vattenflaska över?
- Ja, som luktar Linus svett men.Philippa: Hon hade, men den luktar min sysslings svett så du bara vet.
Filip: Tror mina luktar värre än så, men funkar det om du kommer och lämnar den om jag kommer ut?
Philippa: Ja, kan gå till cafeterian.
Filip: Tack!Vi lade på och jag gick till cafeterian med vattenflaskan, där stod han redan, svetten bara rann, de borde haft en jobbig uppvärmning gissar jag på.
- Jobbig uppvärmning? frågade jag honom. Jag ville gärna ge honom en kram men alltså jag skulle stinka.
- HAHA, som fan, sa han. Han gav mig en snabb kyss och sprang sedan in på plan igen och började jaga bollen - han sprang snabbt, jävligt snabbt menar jag då.- Gick det bra? frågade Linn.
- Japp, men jävlar vad hans svett rann, sa jag.
- Började de inte träningen nyss?
- Deras uppvärmningar är så intensiva att deras svett börjar rinna, när de spelar match är det väl ännu mer intensivt, herregud.
- Det låter jävligt jobbigt.
- HAHAH det kan jag tänka mig.Filips perspektiv*
-Vem var tjejen du kysste da? frågade en i mitt lag.
- En tjej du ska låta bli, svarade jag.
- Då ska jag göra tvärtom, skrattade han.
- Rör du Filips brud kommer jag smälla till dig på käften ditt as, sa Elliot. HAHAHA hans svar ibland är ju för sköna.
- Jag driver fattar ni väl.När han slutade jiddra så skulle vi göra 50 burpees och springa 10 varv det snabbaste vi kan runt planen. Efter det skulle vi ha fys, vi skulle ha lite "Fysmys" som vår tränare kallar det, bara träna kondition och styrka i 2h, mysigt eller inte. Kommer inte kunna gå på julafton som är imorgon, alla mina småkusiner som vill springa runt överallt kommer, väldigt roligt...
- BÄTTRE KAN VI GRABBAR! skrek jag och ökade tempot. Jag brukar alltid få leda alla övningar då min tränare tycker att jag har väldigt bra teknik och peppar de andra i laget bra.
- 2 VARV HÖGA KNÄN, 2 VARV ÅT SIDAN, 2 VARV SPRINT, 2 VARV HÖGA KNÄN, 2 VARV ÅT SIDAN, KOM IGEN! skrek jag och alla följde med i mitt tempo.Philippas perspektiv*
- Jävlar vad hårt de verkar träna, sa Linn och man kunde höra Filip skrika peppande grejer till de i sitt lag.
- HAHA, det är Filip som skriker, sa jag.
- Trodde de hade det bra ljudisolerat.
- Trodde jag också.
- Tjejer, 02orna har typ fys, ska vi gå och kolla?
- Vill inte kolla på andra när jag kan se min kille spela match, sa Linns kompis Oline.
- Sant, Linus e så jävla sexy, sa Linn och alla vi andra i sällskapet började skratta.
YOU ARE READING
han som blev min andre halva
RomancePhilippa är en 16 årig tjej från Gränby som ligger i Uppsala, hon träffar en 15 årig kille vid namn Filip. Mer får ni reda på i "boken"