Vi började sätta på oss våra skidor, vi alla tävlar så vi har alla tävlingsskidor och alltid nyslipade kanter även är de alltid nyvallade, så detta såg vi mycket fram emot.
- Ska vi börja med rött eller svart? frågade Livia.
- Svart för fan, svarade vi andra i kör.
Vi började skejta till sittliften som vi skulle åka upp till toppen med. Livia och Olivia tog täten så jag och Linus hade det svårt med att komma ikapp, de har alltid varit snabba på skate.
- Vad sega ni är! sa Olivia och kysste mig på munnen.
- Det är ni som är snabba! yttrade jag och kysste tillbaka.
Vi alla fyra satte oss i en sittlift och började njuta.
- Fan va bra vi har det! sa Linus och tog fram sin mobil och tog en bild på Livia och skrev "Sälen dagen för doppardan med min bästa tjej och mina bästa vänner satt fint💕" och lade ut det på snapstory.När vi passerade toppen så åkte vi av liften och tog en av de svarta pisterna ner, jag och Linus lät Olivia och Livia åka ner några sekunder före då de har lite mindre gratisfart än vad vi har.
Man kunde se hur fantastiska svängar Olivia fick till, hon låg med höften nästan nere i snön i varje sväng, jag började köra lite storslalom ner så jag åkte om henne rätt så snabbt, hon har sagt att hon lär sig åka ännu bättre om jag åker före.
Linus hade inte en chans att komma ikapp Livia, Livia har en kraftig kroppsbyggnad med mycket muskler och är 170, Linus är inte lika kraftig som henne men har lika mycket muskler som henne och han är 180.- Du trodde verkligen att du hade en chans? frågade Livia när alla hade kommit ner.
- Jag försökte men det gick inte så bra, skrattade han.Filips perspektiv*
- Filip! ropade pappa.
- Ja, vad är det?
- Kan du komma ut till vardagsrummet? Helst ensam.
- Vad fan har hänt? frågade jag oroligt när jag hade kommit till vardagsrummet, min mamma och pappa såg typ nykära ut och Hedwig och jag fattade inte ett skit.
- I augusti ska ni få två lillebröder, vi ska flytta till större i mars, yttrade mamma och lade sina händer på magen.
- Ni sa ju att det räckte med 2 barn? frågade jag.
- Men sen tänkte vi om och kände att om vi ska ha fler barn så är det nu isåfall, svarade pappa.Jag visste inte vad jag skulle säga så jag gick tillbaka till mitt rum där Philippa var.
- Vad skulle de berätta? frågade hon.
- De ska tydligen ha fler barn, förstår inte varför men, svarade jag.(Jag hoppar lite nu, så det inte blir så segt att läsa)
*Två månader senare*
Nu har det hänt en hel del, jag och Philippa har varit tillsammans i 6 veckor nu, 1 och en halv månad alltså. Skolan har börjat igen, tyvärr. Min mamma och pappa håller på att renovera vår lägenhet då de vill att det ska vara nytt och fint innan de lägger ut det för försäljning, medan de renoverar så bor vi i vårt nya hus som ligger lite närmare Philippas men inte för nära, kanske 2km emellan våra hus är det.
Huset har vi nyss blivit klara med, mamma och pappa ville byta ut det 3 år gamla köket och de båda badrummen.
Jag har även börjat träna Hedwigs fotbollslag tillsammans med en i mitt lag.Varannan dag sover jag hos Philippa, vilket var en sådan dag idag. Det var en onsdag, jag skulle vara i skolan först till 14,45, sen skulle jag ha innebandyträning 15,30, sen skulle jag träna Hedwig och hennes lag 17,45 och medan det skulle Philippa träna, satt onsdagar är inte min favoritdag.
Klockan var ungefär 07.45, vi började 09.00 så jag hade god tid på mig, jag hade packat min träningsväska igår så det behövde jag inte tänka på. Philippa låg bredvid mig, jag började pussa henne på håret och pannan för att väcka henne lite försiktigt. Vi var hemma hos mig och min familj hade redan åkt. Hon vaknade efter ett tag, i tio minuter ungefär låg vi och myste innan vi klev upp ur sängen. Jag hjälpte henne med att knäppa behån, det var en svart bh i spets, hon har rätt stora bröst, tror hon har en G-kupa så någon pushup behöver hon inte, sedan började jag klä på mig, innan sprayade jag lite deo under mina armar. Jag tog på mig ett par svarta jeans från Levis, en vit t-shirt från Lee och en vit gant hoodie över.
Philippa tog på sig ett par blå jeans från Lee, en marinblå långärmad tröja från Ralph Lauren.
Sedan gick vi till badrummet, Philippa sminkade sig medan jag fixade mitt hår.
- Jag hinner nog inte skjutsa dig idag, yttrade hon och satte i sladden till hennes plattång i eluttaget.
- Det är lugnt, jag kan ta moppen, yttrade jag och gav henne en kyss.
- Älskar dig! yttrade hon och kysste tillbaka.
- Å jag dig!När vi hade ätit frukost så gick vi till hallen till groventrén för att klä på oss ytterkläder och skor.
Jag tog på mig mina chelseaboots från Dr.Martens och min blå dunjacka från PeakPerformance sen tog jag fram mina skinnhandskar och min moppehjälm från Oneal.Jag hjälpte Philippa med att borsta bort all snö från hennes bil innan vi sa hej då. När vi var klara med det så möttes vi i en kyss när vi tidigare var omfamnad i en kram. Vi sa "Ses sen, älskar dig" och jag startade sedan min moppe och började köra mot skolan.
I skolan så gick jag mot mina kompisar, de flesta spelar i samma fotbolls elle innebandy lag som mig. En av de var Liam, han tränar jag Hedwigs lag med. Hans flickvän satt bredvid honom.
Några minuter senare kommer mitt ex fram till mig.
- Vet du om min bror varit hos er? frågade hon.
- Han var inte där igår kväll, imorse hade alla redan åkt när jag och Philippa åkte, så jag vet inte.
- Han har varit rätt så lättretlig och har haft svårt att tygla sina aggressioner ett tag hemma så kan du se till att han inte är med Hedwig?
- Absolut, vad har hänt med honom?
- Hans läkare vägrar skriva ut fler recept för medicin.
- Är det Lars Vikman?
- Ja.
- Kan be pappa skicka numret till hans chef till dina föräldrar, han var likadan mot mig, om du kommer ihåg.
- Tack!
- Ingen orsak!
JE LEEST
han som blev min andre halva
RomantiekPhilippa är en 16 årig tjej från Gränby som ligger i Uppsala, hon träffar en 15 årig kille vid namn Filip. Mer får ni reda på i "boken"