Philippas perspektiv*
- När vi kommer in, kan vi inte gå och lägga oss o typ mysa då bara? frågade jag.
- Jag myser gärna med dig, sa han och tog ett nytt grepp om min hand.
- Vill du ha skjuts hem eller tar du moppen hem imon?
- Vet inte hur jag får hem min moppe om jag inte kör hem imorgon, så jag tror att jag tar moppen hem om det är okej.
- Spelar ingen roll för mig, men kan du ses när jag kommit hem från trysil? Vi kommer hem på typ söndag kväll?
- Ja det kan jag väl, vi kan vara hos mig då om du vill.
- Din säng var skön.
- Haha, det där tar jag som ett ja.Jag klarade knappt en natt utan honom och jag lärde känna honom igår? Vad är det som händer? Ja du det har jag iallafall inget svar på än.
- Hur många seriösa förhållanden har du haft och hur långa var de? frågade jag.
- 1 och det varade i ungefär 4 år, svarade han.
- okej, sa jag och pillade lite med hans hår.
- Du da?
- 2 st, de varade typ i 2 år båda två.
- Nice.
- Men visst är jag den bästa kyssaren? haha ne men, frågade jag.
- Absolut.
Kan inte förstå att jag liksom lärde känna honom igår och att jag tycker om honom så mycket redan nu.- Alltså, jag e jävligt trött, ska vi gå och göra i ordning oss och typ sova? frågade jag.
- Vad är klockan?
- typ 22.45.
- Visst.Vi gick och borstade våra tänder, Filip hade glömt typ allt så han fick en ny tandborste av oss. Han kramade mig bakifrån medan vi gjorde det, det var jättemysigt, hans kropp var så varm så jag slapp frysa då jag bara hade en topp från Calvin klein på mig.
När vi var färdiga så gick vi in till mitt rum igen, Filip lade sig innerst medan jag släppte ner håret.Dagen därpå•
- God morgon, gäspade jag när jag vaknade och såg att Filip redan var vaken.
- God morgon, sötis, svarade han och gav mig en puss på pannan.
- Vad är klockan?
- 09.10.
- Å helvete, varför väckte du mig inte?
- Du var så söt när du sov.Jag flög nästan ur sängen och började med att gå in i min WIC, valde ett par svarta kostymbyxor från Chiquelle, en vit långärmad tröja från Ralph Lauren. Därefter satte jag upp mitt hår i en messybun, och satte på mig ett par svarta strumpor från levi's.
Inte långt efter var Filip uppe och klädde på sig gårdagens kläder då han helt hade glömt av att ta med sig ombyte, förutom kalsonger som han hade med sig, tur det iallafall.- Ska vi gå ner och äta frukost? frågade jag.
- Visst.
Mamma och pappa var redan uppe och hade redan dukat fram frukosten. Så vi gjorde en varsin frukost som vi sedan åt upp. Sedan gick vi och borstade våra tänder, och Filip fixade sitt hår.Nu var det dags att säga hej då, jag åkte in med Filip till stan för att få säga hej då i fred, då jag tycker generellt att det är jobbigt att säga hej då.
Mina föräldrar skulle hämta upp mig på vägen.
- Jag kommer sakna dig, sa jag och han gav mig en lång och mysig kram.
- Jag kommer sakna dig också. Vi möttes i en kyss innan jag svarade.
- Vi får pratas vid varje dag och så ses vi på söndag.
- Ja, självklart.
- Jag måste gå, mamma och pappa är här.
- Kan jag få en sista kyss och kram innan du går först?
Han fick det han ville och jag ville först inte släppa hans hand men då log han ett leende till mig som sa "Vi ses snart igen, det är okej att du går". Så söt.- Han verkar vara en väldigt trevlig och trygg kille, sa mamma när jag kom in i bilen.
- Ja, det kan stämma bra.
- Han vill vi träffa mer, sa pappa.
- Hehe, sa jag med ett flin.Under bilfärden så smsade jag med Filip.
Alltså om jag ska vara ärlig så vill jag hellre att han ska följa med mig och min familj än att han ska åka med sin, men vi har känt varandra i typ tre dagar och min lillebror har ju inte ens fått veta att jag har träffat en kille under de dagarna som han har varit på läger.
Trysil*
- FEEEEELIX, ropade jag och sprang fram till honom och hoppade upp i hans famn, han är längre och är starkare än mig så jag bröt inte ryggen på honom direkt, om ni undrade.
- PHILIPPAAAAA, ropade han tillbaka. Jag och min bror är som bästa vänner, det är typ ingen som vet så mycket om mig som han gör.*
- Ja ska du byta om och följa med ut i backen eller ska du bara stå här? frågade han.
- Självklart att jag ska med, vad hade du trott? frågade jag.
- Haha syrran da. 'Vi gick in i fjällstugan som vi köpte för några år sedan, jag tog av mig alla kläder jag hade på mig innan förutom mina trosor när jag hade kommit in i mitt rum. Jag tog på mig min sport bh från StayInPlace, mitt underställ från PeakPerformance, sedan drog jag på mig två par skidstrumpor från Salomon innan jag tog på mig mina svarta skidbyxor från J.Lindeberg, därefter tog jag på mig mitt ryggskydd från POC. Sedan gick jag ut till hallen för att ta på mig min buff från Seger, min slalomhjälm från BLIZ som jag hade satt mina vita skidglasögon från POC på och sedan tog jag på mig min skidjacka från Haglöfs. Innan jag gick ut tog jag mina tumvantar från Hestra och lade min mobil i jackfickan.
Jag och Felix stod i liften upp till toppen där vi skulle ta en röd backe ner, eftersom det var det första åket för mig. Min gamla tränare som nu är Felix tränare skulle vi träffa på toppen. Jag skulle prata med honom om min framtid.
- Hej Philippa, det var inte igår, sa Wille som var min tränare när jag tränade slalom och storslalom. *
- Verkligen inte, sa jag och log.- Jag har förstått att du saknar oss.
- Hehe ja, jag skulle mer än gärna börja träna och tävla igen, och elitsatsa.
- Eftersom du slutade träna nyligen och åker på ungefär samma nivå fortfarande, så skulle du kunna söka in till skidgymnasiet i vår, men då måste du prata med din rektor på skolan du går på nu och samtidigt kommer jag ta kontakt med skidförbundet och skidgymnasiet, sedan efter det kommer du få välja vilken nationell utbildning du vill gå.
- Okej, kan försöka ringa henne redan imorron bitti.- Det låter bra, ska vi ta några friåk och sedan köra med käppar?
- Japp, men då måste jag byta till fartdräkt och sätta på benskydd och byta hjälm.
YOU ARE READING
han som blev min andre halva
RomancePhilippa är en 16 årig tjej från Gränby som ligger i Uppsala, hon träffar en 15 årig kille vid namn Filip. Mer får ni reda på i "boken"