Philippas perspektiv*
- Har du och Charlie tjuvtränat? För de där svängarna är ju helt perfekta, sa Wille.
- Kanske det, skrattade jag.
- På med benskydd och rätt hjälm nu.Å vad jag har saknat detta!
Jag bytte till min fartdräkt och ett par shorts över och min träningsväst och satte på mig min utrustning igen plus benskydd och min träningshjälm.
Jag bytte även skidor till mina träningsskidor från Atomic.Under tiden som jag stod i liften med Felix så började min mobil att ringa, det var Filip som ringde, hehe Felix vet inte ens vem Filip är.
Men jag tryckte på svara iallafall.Jag: Hej!
Filip: Tja, läget?
Jag: Bara bra, med dig da?
Filip: Helt okej, jag saknar dig.
Jag: Jag saknar dig också.
Filip: Vad gör du?
Jag: På väg upp till toppen med brorsan, själv da?
Filip: Nyss fått reda på att en 7 åring vet vad knulla betyder typ.
Jag: HAHAH du driver?- Vem är Filip?
- Min crush hehe.
- Få se bild?
- Aa.Jag visade honom den bilden och hans reaktion var "oj jävlar, en tjej i min klass är typ kär i honom och varit det sedan vi började i femman".
- Haha vem är hon da? frågade jag.
- Hon heter Alvina Collin och hon har varit kär i mig och typ alla andra killar i hela Uppsala, svarade han.
- Låter som en tjej som inte kan bestämma sig.
*En vecka senare*
Nu hade jag äntligen kommit hem igen, vilket betyder att jag kan få vara med Filip igen vilket jag sett fram emot mycket. Det har gått fort med oss två men det känns så rätt, så jag tänker inte på det. Men innan jag går in i något förhållande med honom vill jag se hur han är med sin familj och sina vänner.
Jag packade ner underkläder, ombyte, smink & hygienartiklar och min dator och laddare till den och min mobil. Sedan gick jag ner till köket för att hämta en Nocco Persika i kylskåpet innan jag gick ut och klädde på mig.
Min outfit bestod av ett par svarta jeans från Levi's, en babyrosa skjorta från Ralph Lauren, ett armbandsur i silver från Marc by Marc Jacobs och mitt armband från Daniel Wellington.
Innan jag gick så ropade jag till Felix som var hemma att jag skulle gå och frågade om han vill ha skjuts till stan, han skulle till sin tjej Olivia som bor ungefär 2 minuter från Gränby med bil så han åkte med mig istället för att gå 20 min.
Filips perspektiv*
Som jag hade längtat efter att få träffa henne, hon är så underbar. Nu vill jag bara gå ut och möta henne så jag kan få ge henne en mjuk kram och en passionerad kyss.
Vi skulle träffa mina två bästa vänner, Elliot och Ludwig som jag spelar fotboll med. Efter så skulle jag och hon gå hem till mig och äta middag med min familj när de två skulle på hockeyträning.
Innan vi skulle träffa de så skulle jag möta henne i "gallerian". Det såg jag mycket fram emot, mest för att jag skulle få krama henne igen nu efter en vecka.
Jag stod och såg mig omkring, för att se om jag kunde se Philippa, efter några minuters väntan kommer hon gåendes mot mig. Hennes stora dunjacka från PeakPerformance fick mig att veta direkt att det var hon som kom gåendes på direkten.
Vi möttes i en lång kram och i en passionerad kyss innan vi gick till Intersport då jag behövde nya fotbollsstrumpor och nya inne-fotbollsskor då förstasäsongen har dragit igång igen efter uppehåll.
Philippa kunde väldigt mycket om fotbollsskor, blev nästan förvånad då hon inte ens spelar, men hon berättade sedan att hon spelade förut och att hennes kusin spelar i Allsvenskan och tagit två SM-Guld när jag frågade varför hon kunde så mycket.- Sandra Lindkvist? frågade jag.
- Japp, min mamma hette Lindkvist innan hon gifte sig med pappa, sa hon och tog fram en av de bästa som Nike tillverkat genom tiderna som hon sa (Kan inget om fotbollsskor okej /A/N)
- Nån du är släkt med som spelar innebandy som proffs?
- Japp, Linus Helqvist, min syssling.
- Han har man träffat på Selected Player, jävligt bra är han.Jag köpte skorna och strumporna, fick betala 2267 kr sammanlagt, inte så dyrt för att vara min familj som är ekonomiskt oberoende.
Eftersom min mamma jobbat med bygglov och min pappa varit med i Hustoppen och varit en i juryn så har inkomsten ökat med flera 100 000 varje månad.
Ett avsnitt får de 75 000 och då kan man multiplicera det med 12, det blir 900 000 var på tolv veckor plus deras inkomst från deras företag, varför vi bor i lägenhet är för att de vill investera i annat än bostad - som resor, kläder, restaurangbesök på dyra restauranger osv. Vi har aldrig tagit lån heller, vilket mina föräldrar tycker är skönt.- Tjena bror! sa Elliot och gav mig en "bro-hug".
- Philippa, sa hon och gav honom en kram, tycker om att ingen av de jag känner är såna stela personer som tar i hand, om det är gamla 50+ kan jag ta i hand om de ser lite werid ut.
- Elliot, sa han och kramade tillbaka.
- Vart är Ludde? frågade jag.
- Han spydde inatt så jag förbjöd han följa med när jag skulle till han och hämta honom.
- Bra beslut.
YOU ARE READING
han som blev min andre halva
RomancePhilippa är en 16 årig tjej från Gränby som ligger i Uppsala, hon träffar en 15 årig kille vid namn Filip. Mer får ni reda på i "boken"