- Det låter bra, sa jag.
- Skulle inte din familj komma hem imorgon?
- Jag trodde det men mina kusiner fick tydligen magsjuka och min pappa blev klar med jobbet tidigare än vad han hade trott.
- Haha.Vi pratade i ungefär 3h innan vi var för trötta för att prata mer, jag hade bara lite energi kvar så jag bestämde mig för att göra 30×3 situps och 50 armhävningar innan jag skulle sova. Jag brukar göra 30 situps, 3 set varje kväll för att bli starkare i min mage och sen gör jag 50 armhävningar bara för att jag tycker att jag blir ännu tröttare av det så jag sover bättre. Ja, jag har sixpack men det är inget jag skryter om, jag skickar liksom inte magbild till alla på snap, det är väldigt sällan i så fall. Jag tror inte ens att Philippa vet att jag har det, vi drog aldrig av varandra kläderna idag, vi börjar lugnt och det tycker jag är skönt.
När jag hade gjort mina situps och armhävningar så gick jag till badrummet för att borsta mina tänder och raka skägget.
Sedan gick jag in till mitt rum och lade mig under täcket för att sova, vilket var ganska svårt då jag inte kunde sluta tänka på Philippa.Dagen efter•
Klockan var ungefär 10 när jag vaknade, jag började kolla min mobil om någon hade snapat, japp det hade några gjort, eller några och några, det var 250 pers som hade snapat - jag fattar inte hur jag kan ha 250 st på snap för jag har inte "Kontakta mig: ALLA" inställt liksom.
En av den 250 personerna var Philippa, jag hade döpt om henne till "Philippa💞". Jag öppnade hennes snap först, hon hade skickat en bild på sitt marinblå täcke med vita stjärnor på och hon hade skrivit "När kan du komma idag?💞" jag svarade henne snabbt och skrev "Jag kan komma halv 12 om det funkar💞" och skickade en bild på mitt ansikte.Jag klev upp och gick till min byrå för att välja kläder, det fick bli ett par blå jeans från Levi's, en grå t-shirt från Ralph Lauren, över den hade jag en grå hoodie från Lyle & Scott. Till sist tog jag på mig ett par vita strumpor från puma.
- Kan man ta moppen idag, eller är det för halt? frågade jag pappa när jag kom ut till köket där han satt och läste tidningen på vår gemensamma iMac.
- Du har ju dubbdäck så det ska nog gå, men då får du inte välja den tunnaste jackan du har, svarade han.
- Ja, det fattar jag väl, svarade jag och tog ut en skål ur lådan som jag sedan hällde fil och flingor i.
- Vad ska du göra idag da?
- Ska till Gränby och vara med henne jag var med igår, jag sover där så jag kommer hem imorgon, svarade jag.
- Okej, bara du gör livstecken så är det okej för mig.
- Bra, sa jag.Jag tog på mig min dunjacka från PeakPerformance och mina chelsea boots från Dr.Martens och mina skinnhandskar efter jag hade ätit min frukost, och sist men absolut inte minst så tog jag min moppehjälm från Shot.
- Herrå!! ropade jag och gick ut utanför dörren och fortsatte ner till garaget där vi har våra bilar och min moppe. Jag har en svart, vit, röd crossmoppe från Reiju. Innan jag körde ut så snapade jag Philippa en bild på "instrumentbrädan" och skrev att jag åker nu.
Philippas perspektiv•
- Jag vill börja träna och tävla slalom igen, sa jag till mamma och pappa.
- Då får du nog söka in när Felix söker in, då så får du gå med 02orna också, sa pappa.
- Det är inte ett problem för mig, sa jag.
- Vi kan börja med att prata med Lancelot som tränade dig förut, sa mamma.
- Ja, sa jag.Innan Filip skulle komma så städade jag undan lite i mitt rum och kollade på dagens Storslalom tävling samtidigt.
Mamma och pappa skulle till Mall of Scandinavia och köpa en ny skidjacka och ett par skidbyxor till mig inför Trysil. Jag hade sagt åt de vilken jag vill ha och i vilken storlek, inte så att jag låter de köpa vilken som helst.Om bara någon minut skulle Filip vara här, hela vår hall är fylld av skidor, stavar, pjäxor och allt vad man behöver inför en skidsemester.
- Heejj! sa jag och gav honom en kram när han kom in innanför dörren.
- Heejj! svarade han och gav mig en kyss.
- Jag är fett hungrig, ska vi göra lite spaghetti carbonara? frågade jag.
- Det låter gott, sa han.
- Ursäkta kaoset, det är pappa som vill få ordning på allt flera veckor innan, sa jag.
- Då lär han ju inte glömma nånting iallafall, som min pappa gör hela tiden, skrattade han.
- Han var värre när jag tävlade också, sa jag.Vi började med att gå in till vårt stora kök som blev klart för typ en vecka sedan, mamma vill renovera köket var femte år, och pappa vill renovera deras sovrum varje årstid...hehe..
- Det blev klart typ förra veckan så jag kommer inte hitta någonting, det är inte det att jag aldrig hjälper till, skrattade jag.
- Förstår hur det kan vara, sa han.
Jag började med att koka pastan medan Filip skar upp bacon.
- Kan man få en kyss? frågade han och kramade mig bakifrån.
- Visst, sa jag och vände mig om och lade mina armar runt hans axlar och kysste honom.
- Ska vi äta lite så kan vi mysa senare? frågade jag när maten var färdig.
- Okej da, sa han.Nu hade vi ätit klart, jag vet nu att Filip älskar mat, då menar jag verkligen ÄLSKAR. Medan jag åt typ en fjärdedel av maten vi gjorde så åt han typ trippelt så mycket.
Det var så varmt i mitt rum att jag kände att jag kunde gå runt i sport-bh, jag hade på mig ett par adidas byxor och en sportbh från Nike och över den hade jag en vit t-shirt från Tommy Hilfiger.
YOU ARE READING
han som blev min andre halva
RomancePhilippa är en 16 årig tjej från Gränby som ligger i Uppsala, hon träffar en 15 årig kille vid namn Filip. Mer får ni reda på i "boken"