Filips perspektiv *
Jag satt i omklädningsrummet efter träningen och kunde it sluta tänka på att Philippa var vid cafeterian och väntade. Jag ville bara gå ut till henne på en gång och aldrig släppa taget om henne, jag tycker om henne så mycket redan att jag kan knappt förstå att det kan gå så snabbt. Efter att ha bytt om efter duschen så packade jag ner alla mina grejer i min träningsväska innan jag gick ut till henne.
Medan hon styrde bilen så pratade jag med min pappa i telefon, han berättade att mamma nyss hade gjort klart maten - tacos, jag svarade att vi skulle vara hemma inom tre minuter. Vi klev ur bilen när vi hade parkerat den i parkeringsgaraget, vi hade lånat min mammas plats då hennes bil ändå är inne på service. Därefter tog vi hissen upp till högsta våningen där min lägenhet ligger, när vi kommit upp till rätt våning så fick vi gå runt hörnet för att komma till rätt dörr, jag slog in den 4-siffriga koden och öppnade dörren med Philippa med mig bakom och gick in.
- Hej, Hélén, Filips mamma, trevligt att ses, yttrade mamma sig med en trevlig ton, som hon oftast har.
- Hej, Philippa, detsamma, yttrade hon och de möttes i en kram.
- Tja, Michael, Filips pappa, trevligt att ses, yttrade pappa och gav henne en kram.
Innan vi gick till matsalen för att äta så gick vi in till mitt rum och lämnade våra väskor i mitt rum, vi gick ut ur mitt rum hand i hand och mamma och pappa tog det som att det inte var någon stor grej, så skönt.
- Hej, är det du som är Hedwig? frågade Philippa med en snäll samtalston.
- Hej, ja, är du Filips tjej?
- Jag är inte hans flickvän men jag tycker om honom jättemycket.
Jag satte mig bredvid Philippa medan Hedwig satte sig bredvid henne och mamma och pappa mellan mig och Hedwig.
- Hur gammal är du Philippa? frågade pappa.
- Jag är 16, så 01a, yttrade hon sig.
- Vad gillar du att göra på fritiden? frågade mamma.
- Jag gillar att åka slalom och ska till hösten söka till skidgymnasium, så mycket av min fritid består av det, sedan gillar jag att vara med min familj och vänner.
- Jag vill också tävla i slalom! yttrade Hedwig entusiastiskt.
- Fotboll, Handboll och innebandy får räcka för dig, du kommer inte hinna annars, yttrade mamma.
- Går du i handboll? frågade jag förvånat.
- Eh ja?
- Det har jag missat alltså.
Efter middagen så gick jag och Philippa till mitt rum och myste en liten stund i min säng tills Hedwig kom in i mitt rum med min padda som hon hade fått låna under dagen, jag hade loggat ut överallt så hon bara kunde spela på den.
Vi låg och pratade om allt möjligt medan vi höll om varandra, jag tyckte verkligen om att vara i hennes närhet, bättre kan jag inte få det.
- Vad är jag för dig? frågade jag.
- Du är en trygghet för mig som jag jättegärna vill ha kvar mycket länge, svarade hon och höll på med mitt hår samtidigt. Det där gjorde mig så glad att höra, har nog aldrig varit så glad som jag är när jag är med henne förut.
- Du gör mig alltid på bra humör, svarade han och vi möttes i en kyss.
Felix perspektiv*
Jag och Olivia var nu hemma hos Livia, vi bestämde oss för att bo en natt på hotell alla fyra och åka hem imorgon förmiddag, vi alla älskar att åka slalom så en natt på hotell i Sälen var det ingen som tackade nej till.
Våra pappor skulle följa med för att "hålla ett öga" på oss.
Jag och Olivia gick till henne igen för att hämta hennes utrustning. Hon tog fram ett svart underställ från Helly Hansen, ett par rosa skidsockor från Salomon. Jag fick hjälp av hennes pappa att ta fram hennes svart-lila pjäxor från Salomon och hennes tävlingsskidor från Salomon, hennes pappa tejpade även hennes bindningar med lite gaffatejp för att hon skulle kunna få till sina svängar bättre.
Hemma hos mig så har vi alltid ställt iordning utrustning och skidkläder och sånt då jag tränar och tävlar flera gånger i veckan under säsong.Linus pappa skulle köra mig, Linus, Livia och Olivia medan de andra papporna skulle åka med varandra i en annan bil. Linus pappa har en 7sitsig bil så jag och Olivia satt längst bak och Linus och Livia framför oss och Henrik som hans pappa heter i förarsätet.
På vägen upp till sälen så ringde Philippa mig, jag drog min tumme åt höger för att svara.
- Ska du till Sälen?
- Ja, me Olivia, Linus och Livia.
- Utan mig, tack för den.
- Men du har ju Filip kvar.
- Men jag vill ju åka slalom, ditt pulver.
- När börjar du träna igen?
- Annandagen.
- Då får du ju åka, gnäll inte.
- Jaja, men vi hörs, älskar dig lillebror
- Det gör vi, älskar dig mer systerSedan lade vi på och inte långt efter det så somnade jag mot Olivias axel. När vi hade passerat Mora så svängde Henrik in till stugan som han och Linus mamma Helene äger, för att byta om till underställ, täckbyxor och sånt.
Jag drog av mig mina kläder som jag hade på mig och satte på mig mitt underställ från PeakPerformance, sen drog jag på mig mina knäskydd då jag har överrörliga knän så om jag inte har de blir det rena helvetet, när jag har ont nånstans vill man inte vara nära mig, då kan man bli kallad elaka saker som man helst skulle kunna undvika.
Sedan tog jag på mig mina svarta täckbyxor från PeakPerformance som det står "Uppsala Slalomklubb, Felix Lundqvist" på innan jag tog på mig mitt ryggskydd från Poc och min svarta hjälm där mina vita goggles satt på från Poc, sist men inte minst tog jag på mig min mörkblå skidjacka från Norröna, vi skulle sätta på oss pjäxor när vi hade köpt liftkort.Framme i Tandådalen där vi skulle åka, då vi alla gillar att åka mycket svart och rött. Vi satte på oss våra pjäxor, jag fick spänna Olivias då hon tycker att jag spänner mer lagom än vad hon gör det, hon tycker att hon alltid spänner för hårt.
- Jag väntar på gubbarna, ni kan få börja åka, yttrade Henrik.
YOU ARE READING
han som blev min andre halva
RomancePhilippa är en 16 årig tjej från Gränby som ligger i Uppsala, hon träffar en 15 årig kille vid namn Filip. Mer får ni reda på i "boken"