''Betyder det här något? Gillar jag honom? Gillar han mig? Var det en slump?'' det är det enda jag tänker på. Jag vill bara sova men mina ögon vill inte stängas, jag kan inte sluta tänka på vad som hände.
Jag låg vaken i flera timmar kändes det som men tillslut somnade jag.
När jag vaknar så ser jag ett riktigt glatt ansikte, två stora blåa ögon och ett stort leende sen så skriker Amanda nästan:
''Godmorgon Vanessa!!''
Jag rycker till och sätter mig spikrak upp i sängen och slår huvudet i taket. AJJ!! Tänker jag, fan vad jag hatar vånings sängar.
Jag hoppar ner på golvet och ser att Claras kalufs sticker ut under hennes gröna täcke, hon snarkar lite lågt och jag förstår att hon sover. Jag tänkte busa henne så jag tar hennes täcke och rycker av det, hon rycker till och rullar ut på golvet. Jag börjar att as garva och hon med. Vi klär på oss och trycker i oss en macka vardera och sen går vi till stallet.
Ridlektioner hade gått super bra. Vi hade hoppat och Amanda sa att jag och Trippel passade jätte bra tillsammans.
Resten av veckan fortsatte så här bra, jag och Clara blev bara bättre och bättre kompisar. Jag bestämde mig att berätta för henne att jag hade drömt om killen med blågröna ögon som jag fortfarande inte visste namnet på.
När jag hade berättat klart så satt hon och bara glodde på mig. Det första som kom ut ur hennes mun var:
''Ni måste fan vara ämnade för varandra!''
''Tror du det?'' frågade jag osäkert
''Ja, verkligen! Vem drömmer om en skit snygg kille och träffar han senare samma dag? På ett läger till och med. Du har en sommar romans!'' sa hon med ett stort leende
Jag skulle precis säga nått men då kommer Amanda in och säger att vi ska ha en samling. Alla medlemmar kommer och samlas i en halv cirkel. Amanda pratar lite om vad vi ska göra på sista veckan av lägret och sist säger hon att ridlägret och sportlägret ska ha en grillkväll tillsammans.
När hon sa det så viskar Clara till mig:
''Jag ska försöka fixa ihop er.''
Jag ler bara genererat tillbaka och skakar lätt på huvudet.
Samma kväll när vi ska sova så drömmer jag om killen med dom blågröna ögonen.
YOU ARE READING
Ingen trodde att det var äkta kärlek
RomanceVanessa är den populäraste tjejen i skolan och kan få vilken kille hon vill. Men sista dagen på ridlägret så ska de och sportlägret ha en grillkväll tillsammans. Där möter hon James och Vanessa blir direkt förälskad. Problemet är bara att James inte...