Epilog 2

1.7K 57 7
                                    

Eftersom jag fick över 10k läsare så tänkte jag att jag kan skiva ett extra kapitel!

Det kommer vara i tredje person, så hoppas ni står ut med det.

Hoppas ni gillar det! :D

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

2020

-

''Jag vet att vi är unga och jag vet att du inte gillar när man gör förhastade beslut. Men det här är rätt beslut. Det vet du också, även om du inte vill erkänna det.

När du lämnade mig för 6 år sen så visste jag att mitt livskärlek lämnade mig, jag trodde aldrig att jag skulle se dig igen. Men det gjorde jag, förvånande nog på en kyrkogård. När du sa att du fortfarande älskade mig så kände jag mig så glad som jag inte gjort på 3 år!

Jag vet att det finns par som har vart igenom mycket värre saker än det vi har vart igenom men det som vi har varit igenom tyder på att det finns äkta kärlek mellan oss. Som jag sa när vi träffades; jag visste att det fanns äkta kärlek mellan oss från och med när jag lärde känna dig.

Så Vanessa Haag, vill du göra mig äran att gifta dig med mig?'' James står med förväntansfulla ögon och tittar upp på Vanessa.

Vanessa själv står med chockade ögon och tittar ner på James.

''Ja! Såklart jag vill!'' Skriker Vanessa och drar upp James från marken där han stod på knä. Hon ställer sig på tå och kysser honom passionerat. Han kysser henne tillbaka men drar tillbaka alldeles för fort enligt Vanessa.

''Jag måste sätta på dig ringen innan vi hånglar.'' Skrattar han.

Han tar ut ringen ur den lilla, mörkblåa asken och för ringen sakta upp på Vanessas finger. Ringen var en smal silverring med tre stenar på.

''Vi ska gifta oss.''

''Ja, vi ska gifta oss.''

-

2023

-

"James!" Ropar Vanessa från badrummet, "Kan du komma?"

Inget svar.

"James!" Ropar hon igen efter ett par minuter. Hon sticker ut huvudet ur dörren och tittar runt i lägenheten.

James och Vanessa hade flyttat ihop för tre år sedan i en fin lägenhet i Sommarbo. Dom hade inte hunnit gifta sig ännu, båda två tyckte att dom skulle vänta tills dom hade tillräckligt med pengar och tid. James hade utbildat sig till en datatekniker men trivdes inte som det så han utbildade om sig till en idrottslärare istället, vilket han trivdes mycket bättre som.

Vanessa hade jobb som en trädgårdsmästare vilket hon älskade! När hon berättade till sina föräldrar att hon ville bli en trädgårdsmästare och att hon skulle gifta sig på blev dom både så chockade och så glada så hennes mamma svimmade.

Dörren slår upp och en svettig James kommer in i lägenheten. Han lyfter linnet och torkar sig i ansiktet med den.

"James! Där är du," säger Vanessa när han kommer in i hennes synfält. "Jag glömde att du tog en spring tur. Skulle du kunna komma in här, jag måste visa dig en sak. Snälla bli inte arg på mig."

"Varför skulle jag bli arg på dig?" Frågar han henne efter att han har gett henne en snabb kyss.

Hon svarar inte utan går in i badrummet igen med James hack i häl. Hon ställer sig framför handfatet och James ställer sig bakom henne och kramar om henne och lägger sitt huvud på hennes axel och tittar på henne i spegeln. Hon drar in ett skakigt andetag när han drar sina händer upp och ner för hennes armar.

Ingen trodde att det var äkta kärlekWhere stories live. Discover now