Han tittade in i mina ögon och sa:
''Fattar du inte? Jag hatar dig och kommer alltid att göra det!''
~~~~~
Jag kände vatten på min kind och undrade om det var min tår eller en regndroppe. Jag vände mig om och springer till vattnet. Medans jag springer så kände jag hur regnat började ösa ner och blöter ner hela mig. Jag står på bryggan och tittar ut över vattnet och känner hur tårarna börjar forsa fram.
Varför hade han sagt sådär till mig? Han kände mig ju inte. Mina ben viker sig under mig och jag sätter mig ner på bryggan. Jag hör hur vattnet skvalpar lätt mot bryggan och regndropparna blandas med mina tårar som rinner försiktigt ner för mina kinder. Vad fan ska jag göra nu? Tänker jag för mig själv. Ska jag gå hem till mormor och gråta där istället? Plötsligt känner jag en hand på min axel. Jag vänder på huvudet och ser in i dom där blågröna ögonen som precis krossat mitt hjärta.
~~~James perspektiv~~~
Vad hade jag precis sagt åt henne? Varför sa jag så? Det var ju inte henne jag var arg på. Jag måste gå och säga förlåt. Men jag vill ju egentligen inte ha nått med henne att göra. Men jag känner henne inte. Jag måste vara knäpp för jag står och pratar med mig själv tänkte jag och skrattade för mig själv.
Påväg till bryggan så ville jag vända om flera gånger men jag kom ihåg när Gunilla sa till mig ''gör henne inte illa på nått sätt." Då tänkte jag att det var okej för jag trodde ju aldrig att hon skulle se ut som Emelie. Mitt ex.
Jag höjer blicken och ser henne stå där i regnet. Hon sätter sig ner och jag går fram till henne. Jag lägger min hand på hennes axel och ska precis säga nånting när hon vänder på huvudet och jag ser in i hennes ledsna ögon som är fulla av tårar.
-------------------------
Sorry för att jag inte har lagt upp för jag har glömt lite men tack så jätte mycket för 91 läsare!❤️❤️❤️
YOU ARE READING
Ingen trodde att det var äkta kärlek
RomanceVanessa är den populäraste tjejen i skolan och kan få vilken kille hon vill. Men sista dagen på ridlägret så ska de och sportlägret ha en grillkväll tillsammans. Där möter hon James och Vanessa blir direkt förälskad. Problemet är bara att James inte...