Jag springer ut till mormor. Hon står och stirrar ut över åkern och det flammar upp stora lågor.
En blixt hade slagit ner i ett av träden. Det regnade fortfarande så lågorna växte inte så mycket dom det skulle göra om det inte regnade. Alla grannar stod och tittade och flera hade ringt brandkåren. Jag ser nått i ögonvrån komma springandes mot mig och jag vänder på huvudet och ser att det är James. Han kommer och kramar om mig och frågar oroligt:
''Är du okej?''
''Ja, jag mår bra.'' Sa jag och log.
En brandman kom gående till oss och sa att elden hade bränt ner internet och telefon nätverken så det var därför mitt samtal med Clara avbröts. I ett par dagar kommer nätverken inte att fungera.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Dagen efter att det hade brunnit så behövde vi skyffla bort allt de brända och trasiga grässtråna och all aska.
James skulle åka en traktor för att ta upp askan.
''Wow, jag har aldrig suttit i en traktor förut'' sa jag åt James som satt i den.
''Kom'' sa han
''Va?''
Han skrattade åt mig och sa sen med ett leende:
''Jag menar att du ska hoppa in i traktorn med mig''
Jag log bara till svar och sen så hoppar in i traktorn och fick sätta mig i hans knä för det var så trångt. Han började köra fram och tillbaka på fältet och efter en stund så frågar han mig om jag ville testa styra.
''Jag är en klumpig person'' sa jag och blev lite genererad.
''Jag vet, det är därför du inte ska få ta hand om gasen'' sa han och log stort åt mig.
Jag satte händerna på ratten och han satte sina händer över mina och hjälpte mig i början.
När vi var klara så hoppade vi upp på motorhuvudet och han lägger sin arm på mina axlar och jag lutar huvudet mot hans axel.
''När du sa 'jag hatar dig och kommer alltid att göra det' till mig så trodde jag aldrig att vi skulle sitta såhär några dagar senare.''
Han var tyst ett tag innan han sa:
''Du vet att jag inte menade det till dig''
''Jag vet, just då blev jag bara så chockad och ledsen.''
''Om jag hatar dig då skulle jag inte göra såhär'' sa han med en lurig mig.
''Göra vadå?'' sa jag frågande
Han tar försiktigt tag i min haka och vinklar mitt ansikte mot hans ansikte. Han böjer sig ner och pressar försiktigt hans läppar mot mina läppar.
YOU ARE READING
Ingen trodde att det var äkta kärlek
RomanceVanessa är den populäraste tjejen i skolan och kan få vilken kille hon vill. Men sista dagen på ridlägret så ska de och sportlägret ha en grillkväll tillsammans. Där möter hon James och Vanessa blir direkt förälskad. Problemet är bara att James inte...