Kapitel 24

1.3K 40 0
                                    

~~~James Perspektiv~~~

När vi kom ut i väntrummet så gick jag och satte mig i en stol vid väggen. Maria tittade på mig en stund innan hon satte sig med en stol mellan oss. Hon tog fram ett par rosa hörlurar som var intrasslade i nycklarna och började pilla med dom.

''Så... ehhh... känner du Vanessa bra?'' frågar jag Maria.

"Essa? Ja hon och jag är typ bästisar." Sa hon och log. "Hur länge har ni vart tillsammans?"

"Ehhh... Det har vart lite komplicerat. Så jag är inte riktigt säker men kanske 1-2 veckor.''

''Ni passar jätte bra tillsammans.'' sa hon och stirrade ut genom fönstret på ett par som gick förbi och höll händer. ''Hon gillar dig mycket.''

Jag visste inte vad jag skulle säga så jag satt bara och tittade ut genom fönstret.
Hon satt fortfarande och pillade med hörlurarna och hon verkade ha det svårt. Jag tittade lite på när hon höll på och plötsligt såg jag hur hon skakade.

''Vill du ha hjälp?'' frågade jag henne snällt.

''Nä, det går bra'' sa hon och skakade samtidigt på huvudet.

''Men du skakar ju.''

''Det är okej.'' envisades hon

Jag struntade i att svara utan böjde mig över stolen som var i mellan oss och tog tag i nycklarna. Hon släppte snabbt och när hon gjorde det så kom hon åt min hand med hennes hand och jag kände hur kall hon var.

''Du är ju iskall.'' sa jag

Hon snörvlade till och jag frågade:

''Hur mår du egentligen?''

En tår rann nerför hennes kind och hon torkade snabbt bort den.

''Det är inte bra att hålla inne sina känslor hela tiden.''

Nu rann det flera tårar över hennes kinder. Jag satte mig i stolen bredvid henne och kramade henne. Hon tryckte sitt huvud mot min axel och jag strök försiktigt min hand över hennes tunna tröja.

''Det är bara så jobbigt.'' sa hon mot min axel efter ett par minuter.

''Vad är jobbigt?'' frågade jag och lutade min haka mot hennes blonda huvud.

''Det h-här med Essa. J-jag vill inte att det ska hända nått m-med henne. Och...'' Hon tystnade

''Litar du på mig?'' frågade jag.

Hon slutade gråta och drog sig ut från kramen och tittade mig i ögonen.

''Va?'' Frågade hon

''Ja, litar du på mig?''

''Om Essa gör det så gör jag det.'' sa hon stadigt.

''Bra, då kan du prata med mig.'' sa jag och log. Jag tog av mig min svarta långärmad och la den över Marias axlar. Hon drog den tajtare omkring sig och skulle precis börja prata när när plötsligt 'American Idiot' började spelas. Jag tog upp mobilen och svarade utan att titta vem som ringde mig

''Hallå?'' frågade jag.

''Vart är du och Vanessa?'' frågade hennes mormor stressat.

Fan! Jag har glömt att ringa henne. Jag ville bara slå huvudet i väggen.

''Vanessa var med om en olycka och vi är på sjukhuset.''

''Jag är på väg.'' Sa hon och la på

----------------------------------------

Tack så jätte mycket för 875 läsare!<3 <3

Jag vet att det är lite tråkigt men snart händer det nått <3

Ingen trodde att det var äkta kärlekWhere stories live. Discover now