Kapitel 4

1.7K 51 1
                                    

Ikväll är det sista dagen på lägret. Idag ska jag äntligen träffa killen med dom blågröna ögonen. Clara har planerat hela kvällen i detalj, allt kommer bli prefekt i hennes ögon. Hela lägret har varit perfekt tills jag får ett samtal från mamma:

"Hej älskling, hur har det vart bra?"

"Det har varit jättebra! Jag har lärt mig jätte mycket!"

"Vad bra, men jag måste säga att du måste bo hos mormor i resten av sommarlovet för jag och pappa måste åka på affärsresa"

"VA!? Du kan inte mena allvar mamma! Men jag har ju planerat jätte mycket med mina kompisar uppe i Stockholm! Du kan inte lämna mig här ute på det här jävla landet med inget jävla internet och inga jävla kompisar!" Nästan skriker jag åt henne

"Jag är ledsen men vi måste göra det här. Men jag kan ringa mormor och fråga om hon kan fixa ett sommarjobb åt dig men hon kommer också att hämta dig imorgon när lägret är slut."

Jag sa surt hej då till mamma och la sedan på. Jag berättade allt till Clara och hon sa att hon gärna hade stannat med mig men hon behövde åka upp till hennes föräldrar i Dalarna.

Vi skulle rida en sista gång innan vi skulle släppa hästarna på sommarbete och förbereda oss inför kvällen.

När klockan var 18:38 så hoppade jag in i duschen och duschade länge. När jag var klar så fönade jag håret och började ta fram kläder till ikväll, Clara tyckte att jag skulle ha på mig ett par ljusa jeans färgare korta shorts och ett vitt linne som nådde mig till naveln. Clara satte på sig en svart klänning som gick till knäna och lockade lite löst hennes röda hår och sminkade sig lite. Jag tog på mig kläderna och en rosa push up bh och sminkade mig med foundation, rouge, rosa läppstift, mascara, ljus rosa ögonskugga och fyllde i ögonbrynen. Jag lockade håret och drog fingrarna genom det.

Klockan visade sig vara 19:47 så vi tog ett par skor och började gå mot den stora elden.

Medans vi gick så pratade vi om hur vi var i skolan.

"Jag är den där tjejen som inte är en nörd men inte heller populär, utan jag är nånstans i mitten kan man säga. Vad är du? Jag gissar på populär." Sa Clara med ett leende.

"Ja, jag är populär." Sa jag och log tillbaka.

Vi fortsatte att prata om skolan, killar och betyg och sen så var vi framme.

Vi var lite sena så när vi kom var allt klart. Det var stockar satta i en cirkel runt en stor eld i mitten. Lite längre bort så var det ett bord fullt av alkohol fri cider, korv, korvbröd, ketchup, senap mm. Vi var på en gräsplätt och det fanns en skog lite längre bort.

Vi gick och satte oss med dom andra och började nästan genast spana efter killar. Jag spanade ju såklart efter han med dom blågröna ögonen som jag fortfarande inte vet vad han heter.

När vi har pratat i några minuter så kommer det ett par killar med ved, dom lägger ner veden bredvid brasan och sätter sig på stockarna.

Nån sätter sig bredvid mig och jag vänder mig om för att säga hej, han vänder på huvudet och tittar på mig med sina blågröna ögon...

Ingen trodde att det var äkta kärlekOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz