Jag sitter i bilen med mormor på väg från lägret. Mormor synar mig, uppifrån och ner och höjer förvånat på ögonbrynet.
''Har du också börjat med såna där kläder?'' säger mormor och tittar på min korta, snäva kjol.
''Ja...'' Mumlar jag, och har egentligen ingen lust att prata.
''På min tid förstår du, då kunde man inte gå runt så där inte...'' säger mormor och börjar babbla om hennes historia.
Jag försöker stänga hennes röst ute, och tittar istället ut genom vindrutan, resten av resan.
När vi var framme och har gått ur bilen så springer Lufsen fram till mig. Jag böjer mig ner och han börjar direkt att pussa mig i hela ansiktet. Mormor står och små skrattar åt oss. Lufsen är en 5 årig Bernen Sennenhund som mormor skaffade efter att morfar dog.
Vi tog min packning och gick in i huset. Mormor bodde här hela sommaren, det var ett rött hus med vita knutar och en stor gräsmatta. Huset hade ett plan och en stor terrass. Om man gick lite åt vänster så kom man till en stor äng och lite längre ner så fanns det en sjö. När vi kom in i huset så var det en liten hall och rakt fram så var det ett litet bord. Till vänster så var det ett litet kök och till höger ett ganska stort vardagsrum jämfört med huset. Längst in i huset så var det ett sovrum där mormor sov och jag skulle sova på en soffa i 7 veckor (-_-).
"Mormor, mamma sa att du kanske kunde fixa ett sommar jobb åt mig. Stämmer det?" Frågade jag
"Ja, jag har pratat med Lasse och Gunilla och deras barnbarn ska också vara här och dom sa att du kan jobba tillsammans med honom."
"Vad exakt kan man jobba med?"
"Det du. Det får du se då." Sa mormor med ett stort leende.
Jag log tillbaka åt henne.
På kvällen innan vi skulle se på film så skulle vi gå ut med Lufsen så att jag skulle hitta lite i området. Vi gick ner på ängen och gick i ca 15 minuter åt höger och då kom vi till en stor lagård med hästar, kor, grisar, höns mm. Här var det tydligen där jag skulle jobba i resten av sommarlovet. Vi gick tillbaka hem och sen så såg vi på 'Frozen'. När klockan var 22:42 så gick vi båda och la oss.
Jag drömmer att någon kramar om mig bakifrån. Hans muskulösa armar kramar om mig och hans huvud lutar han mot min axel. Jag vänder på mig och kysser han lätt på munnen, han slutar kyssa mig på munnen och börjar istället kyssa mig på halsen och mot mitt högra öra. Jag öppnar ögonen och ser att Lufsen står och slickar mig i örat! Jag hoppar till och sätter mig spikrak upp i soffan och glor på honom. Mormor sa att han brukar göra så här och då ska jag bara gå en promenad med honom. Samtidigt som jag sätter på mig skorna så tänker jag på att soffan var otroligt skön. Jag tittar mig snabbt i spegeln och ser att håret inte är så värst rufsigt så jag tar ett koppel och sätter fast Lufsen i ena änden och jag själv håller i den andra änden. Vi börjar gå mot ängen och då hör jag att nån klipper gräset. När vi kommer närmre så ser jag att det är en lång kille med svart hår och en riktigt muskulös kropp. Han vänder blicken åt mitt håll och den fastnar på mig.
Å nej, är den första tanken i mitt huvud. Det är James...
YOU ARE READING
Ingen trodde att det var äkta kärlek
RomanceVanessa är den populäraste tjejen i skolan och kan få vilken kille hon vill. Men sista dagen på ridlägret så ska de och sportlägret ha en grillkväll tillsammans. Där möter hon James och Vanessa blir direkt förälskad. Problemet är bara att James inte...