Zaman zaman kısacık da olsa onu görüyordum yanımdan geçiyordu, yani evi bizim eve yakındı.
Yine eve giderken bir gün gördüm onu, uzaktan baktım ona okadar dalmışım ki onu seyrederken etrafımdaki herşeyi unuttum. Sonra birden gözden kayboldu ona bakınırken arkadan bir ses duydum
"Beni mi arıyorsun yoksa"?
Panikleyerek, yok etrafa bakıyordum diye cevap verdim. O kadar utanmışdım ki yanaklarım kızarmıştı ve yere bakıyordum yüzüne bakamıyordum bile, kalbim yerinden çıkıcak gibiydi o an.
Beni dikizlemeyi bırak dedi hoşlanmam böyle şeylerden.
"Dedim ya etrafa bakıyordum, hem niye sana bakıcakmışım ki" ? Gülerek, genelde kızlar hep peşimde dolanır böyle dedi ve gitti.
Arkasından, hiç de bile bence yakışıklı değilsin dedim döndü arkasını yakışıklıyım diye bir cümle dediğimi hatırlamıyorum sen şuan söyledin dedi ve yoluna devam etti. Bende sinirli bir şekilde yoluma devam ettim kendi kendime söylenmeye başladım yok yakışıklıymış da , neymiş kızlar peşinde dolanırmış görende Dünyayı o Yönetiyor sanıcak.Eve gittiğimde kapıda Esma vardı, içeri girdik ve saatlerce konuşduk. Ona olanları anlattım, sen bence ondan hoşlanıyorsun Işık dedi. Ama ben tabiki de reddetmişdim ondan hoşlandığımı kendime bile itiraf edemiyordum hayatımda ilk defa böyle hissetmişdim belki çok görmemiştim onu ama ne biliyim sanki benden birşey var gibi sanki onu yıllardır tanıyorum gibi çok sıcacık bir duruşu var içim garip bir şekilde hemen ısındı ona hani derler ya kelimelerle anlatılmaz öyle bir şey kelimeler bile anlamsız kalıyor. Bir kaç kere görmeme rağmen o adını bile bilmediğim kişiye, istemesemde birşeyler hissetmeye başlıyordum. Aşk değildi bu bu daha da farklı bir duyguydu kendime bile itiraf edemediğim bir duyguydu. Onu görünce elim ayağım birbirine dolanıyordu Kalbim hızlı atmaya başlıyordu ve hemen yüzüm kızarıyordu.
-
Günler çok çabuk geçmişdi ve ben o günden sonra onu birdaha görmemiştim merak ediyordum nerde olduğunu, hangi Üniversiteye gittiğini, bunları geçtim bana daha ismini bile söylememişti.
Bugün Ders bittikten sonra Esmayla çarşıya gittik. Biraz alışveriş yaptıktan sonra Sinemada Komedi Filmi baktık. Saat çok geç olmuşdu vedalaştıktan sonra eve doğru yol aldım. Bugünde sanki inadına Otobüs gelmiyordu. Otobüs durağında baya beklemiştim,sonra eve yürümeye karar verdim. Hava soğukdu ve ortalık da pek kimse yoktu,biraz korkmuştum O yüzden hızlı adımlarla devam ediyordum. Bir anda iki oğlan çıktı karşıma nereye gidiyorsun güzellik gel beraber gidelim bir yerlere dedi uzun boylu oğlan.
Beni rahat bırakın polisi ararım dedim paniklemişdim ama uzun boylu oğlan ceketimden tuttu beni, yüzüme tam dokunucakken, biri bırak kızı dedi. Evet oydu adını bilmediğim o gizemli çocukdu beni kolumdan tuttu arkasına aldı defolun gidin dedi akşam akşam belanızı aramayın. Uzun boylu oğlan ceketinden bıçak çıkarttı.
"Bakalım kim kimin belası oluyor".
O anda napıcağımı şaşırdım oğlan yavaş yavaş yaklaşıyordu, az kalsın saplicaktı bıçağı ama o elinden almayı başardı ve onlara doğru doğrulttu, şimdi defolun gidin burdan dedi, ikiside hemen kaçtılar zaten. Onlar gittikden sonra bile korkuyordum halen ellerim titriyordu." İyi misin bir şey yaptılar mı sana"?
"Yok iyiyim teşekkür ederim "
"
Seni eve ben götürücem yürü dedi, bu kadar kaba olmak zorundamısın diye seslendim, hayatını kurtarıyoruz yinede yaranamıyoruz sana.
O akşam eve beraber yürüdük yolda hiç konuşmadık evin önüne gelince bilseydim Taksi tutardım diye söylenmeye başladı, kusura bakma adını bilmediğim kişi o karğaşada düşünemedim sana evimin uzak olduğunu demeyi."İyi tamam gir içeri dahada yanlız yürüme akşamları".
"Oldu emredersiniz bağre gitmeden önce isminizi bahşedermisiniz Lordum"?
Birden bana doğru adımlar atmaya başladı bende geriye doğru adımlar atıyorken duvara çarptım .
Sesim titriyordu yere bakarak ne oldu ki dedim.
Heycandan nefes alamicak gibi oldum yutkunamadım ona bukadar yakın olmamıştım hiç, nefesini bile hissedebiliyordum.Sonra hemen şaka yaptım sadece, kızmana gerek yoktu dedim.
Biraz daha yakınlaştı sessizce adım Pars dedi ve gitti.
Çok tuhaf hissediyordum aklım karışmışdı bana adını söylediğini bile unutmuşdum.
Bütün gece acaba o da benden hoşlanıyor mu beni seviyor mu diye düşündüm bir yandan da aman banane ondan, sevmiyorum ben zaten onu dedim ve yine kendimi böyle kandırmaya çalıştım.
Keşke o zamanlar anlayabilseydim ona bu denli bağlanacağımı.Bunlar daha herşeyin başlangıcıydı.
O zamanlara şimdi dönmek için nelerimi vermezdim ki...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
25 Mayıs
RomanceHepimizin bir çizgisi var bu Hayat da kimimiz doğru yolda ilerleriz herşeye rağmen kimimiz zorluklara galip gelemediğimiz için pes edip o yoldan farklı yerlere gideriz ... İnsan geçmişinden mi kaçar yoksa geleceğinden mi bir çok kez düşündüm, bana...