DIANA POV
Dah dua hari aku dekat JB. Sebenarnya aku amik cuti seminggu. Saja je nak duk lama-lama dekat rumah mama nak lepaskan rindu.
Lepas sarapan je aku minta izin mama nak pergi jalan-jalan dekat area JB ni.
"Ma D nak keluar tau ni. Nak kirim apa-apa tak?"
"Nanti apa-apa mama message D lah. Hati-hati drive tu."
"Okay ma. Assalamualaikum"
*RUMAH*
Sampai rumah je aku terus masuk bilik since mama dengan papa tak ada dekat rumah sebab diorang pergi rumah kawan papa.
Ah home alone. So aku decide nak take a nap sebab dah seharian keluar.
*7.15 p.m*
Aku tersedar ada orang ketuk pintu bilik.
"D!! Bangun. Dah maghrib nak. Tak elok tidur waktu maghrib. Bangun solat lepastu turun makan"
Ya allah dah maghrib dah.
"Okay ma!!"
*AFTER DINNER*
"D, macam mana kerja dekat KL? Okay?" Papa tiba-tiba tanya
"Okay je pa. Cuma lately ni busy sikit."
"Oh Nia pula macam mana dia sihat tak? Haritu mama dengan papa jumpa dia dekat rumah dia masa cousin dia kawin kan?"
If anyone of you wondering, parents aku dah treat Nia ni macam anak dia sendiri and parents Nia pun treat aku macam anak diorang sendiri.
"Dia okay je pa. Aah haritu dia balik JB. D mula-mula nak join tapi tula kerja banyak pulak."
"Oh tak pelah papa faham. Ha okayla papa nak naik atas nak buat kerja sikit."
"Okay pa"
*1:40 a.m*
Aku duduk dekat ruang tamu entah kenapa tiba-tiba harini tak boleh nak tidur.
Phone aku! Hari ni seharian tak sentuh phone. Bila check je notification Nia message tanya bila balik even dia tau aku take a leave satu minggu.
"Eleh rindu lah tuuwww" aku gelak sendirian.
Lepas tu aku terasa nak scroll ig. Bila buka ig je terus gambar yang aku tak nak tengok keluar dkt feed aku.
Ugh tiba-tiba rasa ngantuk pula.
Aku terus tutup phone naik atas untuk masuk dalam bilik aku.
Ada 20 messages dari Haqiem and satu pun aku tak balas dan tak baca. For what kan? Dia dah bahagia dah pun.
Ahh goodnight dunia!
HAQIEM POV
Haih D ni orang messages dari tadi tak balas-balas pun. Seen pun tidak. Bila tanya Nia memang tak lah dia nak bagitau.
Haih serabut.
!!!! NAMA IG DI ATAS (elena_.) DIREKA SENDIRI OLEH SAYA.
Hope you enjoy this chapter :) !
YOU ARE READING
FIRST SIGHT || HR
Fanfiction"-i cannot imagine what if i tak percaya dengan love at first sight". -Diana