terakhir. (2)

485 19 5
                                    

PREVIOUS CHAPTER

"Assalamualaikum" Aku beri salam dari luar rumah

"Waalaikumsalam, Haqiem ha masuk-masuk." Papa D sambut rombongan kami diluar.

"Ni ha pengatin lelakinya dah sampai, tok kadi bilanya nak sampai bang?" Salah satu aunty D tanya dekat papa D.

"Aku dapat call tadi lagi 10 minit dia sampai"

Lepas papa D bagitau, aku nervous.

"Qiyla, bagitau D dengan Nia yang pengantin lelakinya dah sampai and lagi 15 minit tok kadi sampai. Suruh siap-siap nak tururn ya." Mama D pesan pada cousin D.

------------

DIANA POV

Tengah aku last touch up and betulkan veil semua tiba-tiba,

"Kak D, aunty cakap 10 minit lagi tok kadi sampai and pengantin lelaki dah ada dekat bawah"

"Dah sampai dah? Okay-okay nanti cakap dekat aunty lepas dah siap kak D turun bawah"

Qiyla mengangguk.

Tangan aku menggigil secara tiba-tiba. Aku nervous. Lagi beberapa minit je aku akan diserahkan sepenuhnya dekat orang yang aku sayang.

------

Lepas  Nia dah siap, aku dah siap. Photographer amik gambar sepanjang persiapan aku dalam bilik tadi untuk live update di instagram aku dan Haqiem.

Dengan perlahan-lahan aku pegang tangan Nia dan kami berdua turun bawah ke ruang tamu.

Dengan perlahan-lahan aku pegang tangan Nia dan kami berdua turun bawah ke ruang tamu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Bila dah sampai bawah, aku dapat rasa semua yang ada dekat situ pandang aku. Dengan tak sengaja aku terpandang Haqiem. Kami berdua senyum sesama sendiri.

Bila Nia dah hantar aku sampai atas pelamin, dia duduk di atas pentas pelamin sebab atas kerusi pelamin aku dengan mama sahaja.

Aku pegang tangan mama erat-erat.

Bila tok kadi dah sampai, dia tanya pada aku,

"Cik pengantin dipaksa atau seikhlas hati untuk berkahwin dengan pengantin lelaki?"

Aku jawab dan senyum, "Seikhlas hati, insyallah"

Tok kadi tanya soalan yang sama juga pada Haqiem dan beberapa soalan tentang agama.

Bila dah selesai soal jawab dan isi borang. Papa amik alih tempat tok kadi sebab papa yang akan nikahkan aku. Dan bersaksikan oleh 2 orang pakcik aku dan 2 orang pakcik Haqiem.

"Okay. dah ready pengantin lelaki?" Tok kadi bertanya pada Haqiem.

Haqiem mengangguk, "Insyallah"

"Okay, dah boleh start."

Bismillah, "Redzuan Haqiem Bin Rusli,"

"Saya"

FIRST SIGHT || HRWhere stories live. Discover now