DIANA POV
Happy birthday to me.
Aku check notifications aku and mostly daripada Haqiem and selebihnya parents aku and kenalan yang wish birthday.
H to D : D please percayakan i
H to D : Sumpah I tak bohong. Sumpah i tak tipu
H to D : Yes, salah i tak bangun dari situ bila je El tegur I
H to D : But it was unexpected!
H to D : She tried to peluk me but before i can argue with that you tiba-tiba datang.
H to D : It's 12 am now
H to D : Happy birthday D. Maybe bagi you kita dah tak ada apa. But bagi i, I tak nak give up macam tu je. I love you so much to let you go.
H to D : Happy Birthday again. Goodnight and i'm sorry
Dia sengaja ke buat aku macam ni? Sengaja nak dump aku bila besoknya harijadi aku?
"D? Goodmorning!! And happy birthdayyyyy" Nia masuk bilik aku and terus pergi duduk atas katil aku.
"Turun bawah jom? Aku dah siapkan breakfast."
"Aii sejak bila Nia pandai nak buat breakfast ni?" Aku pandang dia
"Memandangkan harini birthday kau, aku buat breakfast untuk kau" Nia gelak
"Time birthday aku je ke? Nasib Mael lah bila dah kahwin nanti dapat bini macam kau" Aku gurau.
"Ish kau ni" Nia pukul bahu aku, "Mael tu lain. Dia special sikit"
"Wow lagi special dari aku? Sampai hati"
"Dah dah dah tak mau sedih-sedih because today is your day!!!" Sambil siapkan meja makan
"Thank you!" Aku peluk Nia
******
Bila dah habis breakfast, Nia terus suruh aku siap. Aku, without tanya apa-apa, aku pergi je siap.
Then lepas zuhur bila aku dengan Nia dah siap kitaorang nak pergi turun bawah. But when Nia buka pintu rumah kitaorang je, aku nampak Haqiem dengan Hanna.
Aku almost nak tutup pintu kayu tu but Haqiem tahan pakai kaki dia.
"D please. Kalau you tak nak dengar i cakap, you dengar Hanna explain."
Nia pandang aku, "It's okay. Aku rasa Haqiem tak salah pun dalam hal ni. Bagi dia explain okay?"
"Tapi kau nak keluar dengan siapa?" Aku tarik tangan Nia sebelum dia dapat keluar.
"Takpelah, aku boleh je keluar dengan Mael. Dengar apa dia nak explain okay? Be strong. Apa-apa call aku. Bye"
Lepas Nia pergi je, "Ha masuklah."
"Nak air tak? I pergi buatkan?"
"No D it's okay."
Aku terus duduk sofa yang bertentangan dengan Haqiem and Hanna.
"Diana, would you let Haqiem explain now?"
Aku angguk.
"I assume you dah baca messages yang i hantar malam semalam?"
Aku angguk.
"Sumpah D! I tak tipu you langsung. Please tru-"
"Kalau you tak tipu, why at first you tak mengelak dari dia? Ke you sengaja nak bagi i nampak?"
YOU ARE READING
FIRST SIGHT || HR
Fanfiction"-i cannot imagine what if i tak percaya dengan love at first sight". -Diana