enambelas.

231 14 0
                                    

NIA POV

*9:00a.m*

Mael <3 to Nia <3 : Syg, u dah siap belum? I dengan Haqiem dah otw pergi rumah u ni. Lagi 10 mins kitaorang sampai.

Nia <3 to Mael <3 : I dah lama siap cuma nak lock all the tingkap ni semua. Okay, u kalau dah sampai dekat lobby bagitau.

Mael <3 to Nia <3 : Takpe, nanti kalau kitaorang dah sampai i naik atas amik u. U siap je, pergi lock pintu and tingkap semua. 

Nia <3 to Mael <3 : Okay.  

Ngam-ngam aku dah lock tingkap and make sure semua suis off je tetiba aku dengar Mael bagi salam.

"Dah check semua? Ada apa tertinggal tak?" Mael tanya aku sambil angkat beg aku letak luar rumah.

"Dah semua dah lock, suis dah tutup"

"Okay, jom"

*******

*12:15p.m*

Lepas je Haqiem drive kereta balik sebab kitaorang berhenti dekat last RnR sebelum tol skudai tetiba D call aku. Aku dengan muka panik pandang Haqiem dengan Mael and suruh diorang senyap.

"Hai D!"

"Hai Nia!! Kau dekat office ke tengah lunch?"

"Ha ak-aku tengah lunch dekat tempat biasa ni dengan Mael" Aku tergagap

"Ohh hm sementara kau tengah lunch ni, aku nak tanya, semalam lepas kau end call tu ada dengar apa-apa cerita ke pasal Haqiem?"

Aku terpandang Haqiem lepas je D sebut nama dia, Haqiem pun terpinga-pinga.

"Ha pasal Haqiem? Kenapa? Okay je tak ada apa pun jadi. Dia pun dah nikah pagi tadi." Aku rasa sebersalah pulak tipu D.

"Oh dia dah nikah eh? Oh mungkin apa yang aku dengar ni rumours je lah."

"D why? Apa yang kau dengar pasal Haqiem?"

"Tak tadi pagi aku nak pergi sarapan dengan mama and papa tetiba aku buka radio aku dengar Haqiem dah putus tunang. Dato' Rusli, bapak Haqiem tu dah cancel dengan semua media pasal perkahwinan anak dia. Tu aku call kau."

"Oh lah. Hm mungkin diorang tu saja je kot nak cari publisiti murahan. Okaylah babe aku nak kena balik office ni. Talk to you later k? Be strong" Aku act like nothing happen.

"Okay bye" Suara D sedih.

Lepas aku letak je, Haqiem,

"Doh, asal D call?" Aku dengar nama aku tadi. Dia dah tahu ke?"

Aku cerita apa yang D dengar dekat radio tadi dekat Haqiem.

*****

Bila dah sampai kawasan rumah aku kitaorang berhenti solat zuhur dekat masjid then tiba-tiba terserempak dengan papa D masa nak masuk kereta.

"Eh Nia, kamu balik JB tak bagitau D pun? Selalunya kalau Nia nak balik dia yang paling beria?" Papa D tanya aku sambil aku and Mael salam dia.

Aku pun signal Haqiem dengan mata tunjuk tu papa D.

"Bukan tak bagitau uncle, cuma nak suprisekan D. Lepas ni kalau uncle balik, jangan bagitau D kitaorang dekat sini tau."

"Ha yelah, singgah rumah lah ye. Uncle gerak dulu. Assalamualaikum"

Kitaorang bertiga jawab salam dengan serentak.

"Woi! Asal tak bagitau awal, awal yang tu bapak D" Haqiem hembus nafas lega.

FIRST SIGHT || HRWhere stories live. Discover now