*4 DAYS BEFORE HAQIEM'S WEDDING*
*Hospital*
NIA POV
Malam semalam D dah sedar. Doktor pun cakap keadaan D makin okay.
Doktor cakap lepas checkup, malam ni D boleh discharge. Since dia sedar, dia tak berbual pun dengan aku. Aku kesian dengan kawan baik aku, aku rindu dia kot!!
Lepas dah check up,
"D? kau okay dah kan?"
D mengangguk dengan senyuman yang sedih.
Mata dia sembab, muka dia pucat, dia makin kurus. Yelah mana taknya 3 hari tak makan, masuk drip dengan antibiotik je dekat tangan. Aku paksa dia makan tadi tapi dia tak nak.
Lepas dah berkemas, aku terus call Mael and bagitau dia yang D dah boleh balik.
******
*RUMAH*
"D, kau pergi lah masuk bilik rehat. Aku basuh baju kejap. Apa-apa panggil aku je okay?" Aku senyum
"Okay" D mengangguk.
Aku basuh semua baju kotor yang ada. Sementara nak tunggu baju siap basuh, aku masak bubur untuk D dengan aku dinner hari ni.
"Buat apa tu?" Tiba-tiba D tegur aku.
"Eh D, jom makan sekali. Aku dah siap masak bubur ayam ni. Makan dengan aku k? Kau dah 3 hari tak makan proper meal."
D mengangguk dan senyum. So, aku cedukkan D and hidangkan atas meja.
Bila tengah makan, first thing D tanya,
"Babe, Haqiem macam mana? Dia sihat? Dia ada jenguk aku tak dekat hospital?" Muka dia dengan penuh harapan aku cakap ya.
"Hm D, tak payah lah pikir pasal mamat tu. Kau sedar tak apa yang dia dah buat dekat kau?"
D mengeluh, "Tak pelah, by the way babe, thank you so much dah jaga aku dekat hospital. Cakap dekat Mael aku cakap terima kasih tau. Aku bersyukur dapat kawan macam korang dua ni."
"It's not a big deal D. Kau pun dah tolong aku dengan Mael sebelum ni so ni turn kitaorang pula nak tolong kau. Dah habis makan kan? Ha pergi lah masuk tidur biar aku settle kan semua ni." Aku ambil mangkuk D.
"Thank you Nia." D tiba-tiba peluk aku.
Aku usap belakang dia, "It's okay D. Apa guna kawan baik tapi tak tolong kawan baik sendiri kan?"
D mengangguk dan terus naik atas.
DIANA POV
Aku masuk bilik je terus baring atas katil sebab tiba-tiba rasa berat je kepala ni. Aku decide nak call mama dengan papa sebab lagi a few hours diorang dah naik flight balik Malaysia and bagitau keadaan aku sekarang. So, takdelah diorang risaukan.
Bila dah habis call mama dengan papa je aku buka data, cause dah 4 hari aku tak on phone ni. Aku check notifications satu-satu. Mostly, Nia, Mael, Myra, Mama papa dengan boss. Orang yang aku harapkan takde satu pun. It's okay lah dia dah bahagia.
Aku scroll ig aku then tiba-tiba, even aku dah expect benda ni tapi entahlah aku tak tau apa yang aku nak rasa. Aku doakan kebahagiaan diorang je.
Aku redha.
YOU ARE READING
FIRST SIGHT || HR
Fanfiction"-i cannot imagine what if i tak percaya dengan love at first sight". -Diana