2 MONTHS AND HALF AFTER
DIANA POV
Malaysia!! I miss everything dekat Malaysia. Food, my bed, my parents, Nia and everyone.
Ahh alhamdulillah safely arrived dekat KLIA. Actually Nia tak tau pun aku balik harini sebab aku cakap dengan dia aku extend lagi seminggu dekat sini. Tak sabar nak balik rumah.
*RUMAH*
Balik rumah je tengok Nia tak ada, ahh patutla harini weekdays. Nia kerja lagi la tu. Lepas unpacking aku terus masak untuk dinner malam ni. Acah-acah nak suprise gitu.
Lepas dah siap semua aku tengok jam, lagi 30 minit minah tu sampai lah rumah. So, aku kemas lah rumah sikit then naik mandi.
Tengok jam dah sharp pukul 5 p.m . Any minutes je Nia ni nak sampai so aku tengok lah Tv.
Tiba-tiba dengar Nia buka kunci pintu kayu then dia dah masuk dia tak perasan aku lagi tapi aku perasan muka dia takut sebab tengok tv terbuka. Bila dia pandang aku je,
"D!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!" Nia menjerit
Aku gelak je then tiba-tiba dia lari peluk aku
"Bila kau balik? Tak guna lah kau tipu aku. Aku rindu gila tau. Kata extend lagi seminggu"
Aku gelak then aku jawab.
"Aku tipu je. Aku sampai tengahari tadi. Weh pergi lah mandi dulu, aku dah siap masak nanti turun kita makan sama."
"Omg!! Inilah yang aku tunggukan. Kau masak apa?"
"Adalah sabar sikit boleh tak? Kau pergi mandi dulu." Aku gelak.
*LEPAS MAGHRIB*
Masa tengah dinner kitaorang berbual lah macam biasa. Cerita apa yang aku buat dekat Australis tu, macam mana cuaca dekat sana, makanan dia okay ke tak and aku tanya Nia apa dia buat bila aku takde dekat rumah ni semua.
Tiba-tiba kitaorang berdua senyap sebab aku terfikir pasal wedding Haqiem yang lagi 2 minggu tu.
"D? Kau okay tak?" Nia tiba-tiba tanya dekat aku.
"Okay jelah. Kenapa?"
"D..?" Nia pandang aku sebab dia sebenarnya dah tau cuma nak dengar aku cakap dari mulut aku sendiri je.
"Fine. Aku tiba-tiba teringat pasal wedding Haqiem tu. Lagi 2 weeks kan? hm" Aku cakap dengan nada perlahan.
"Haih D, dah dah lah tu lelaki tu tak guna. Kau cuba bagitau dia pasal El kan? Tapi dia tak nak dengar. Then dia accuse kau sengaja nak rosakkan relationship dia."
"Memanglah tapi haih entahlah maybe dia sayang sangat dekat si El tu. Aku harap diorang kahwin nanti El jaga lah Haqiem tu" Aku mengeluh.
"D..." Nia cuba nak bercakap dengan aku.
"Takpelah aku basuh pinggan then aku nak naik atas eh? Jetlag pulak tiba-tiba" I give her my fake smile.
Nia angguk sebab dia faham keadaan aku sekarang macam mana.
For your information, sepanjang aku ada dekat Australia, Haqiem tak contact aku langsung like never. Aku faham dia pun dah nak kahwin. So aku buat tak tau jelah.
*THREE DAYS LATER*
Today is the day that aku dengan Myra present dekat meeting dengan client baru kitaorang. If any of you guys wondering, client yang haritu dekat Aussie tu kitaorang dah habis deal so kiranya aku dengan Myra berjaya siapkan project untuk syarikat dia tu dalam masa 2 months and half je.
YOU ARE READING
FIRST SIGHT || HR
Fanfiction"-i cannot imagine what if i tak percaya dengan love at first sight". -Diana