*3 DAYS BEFORE HAQIEM'S WEDDING*
DIANA POV
Harini mama dengan papa baru balik dari Amsterdam sebab papa ada outstations dekat sana so alasan mama nak ikut sebab nak jaga papa. Haha padahal nak shopping tu.
Mama dengan papa turun dekat KLIA, since boss still bagi aku cuti aku decide nak ikut mama dengan papa balik JB. So nanti aku just jumpa mama dengan papa dekat KLIA.
Mael dengan Nia offer nak hantar aku pergi KLIA tapi aku decline sebab yelah KLIA dengan rumah aku takdelah jauh mana so aku decide nak naik grab.
Mama dengan papa touchdown maybe dalam pukul 3:45 petang, aku decided lepas zuhur aku gerak.
*********
*2:00p.m*
Aku dah order grab. So, maybe around 10 mins lagi dia sampai. Aku dah siap letak barang semua dekat ruang tamu. Bila grab cakap dia dah sampai dekat traffic light kawasan kondo aku, Mael dengan Nia tolong aku angkat barang and temankan aku sampai ke kereta.
"Okaylah thank you korang. A few weeks lagi kita jumpa okay?" Aku peluk Nia.
"I know you stronger than this D. Be strong." Mael senyum
"Alahai korang ni aku pergi JB je pun bukan jauh mana kalau rasa rindu turunlah JB. Nia kau pun duduk JB, weekend kalau bosan balik lah eh?"
"Insyallah. Take care!" Nia dan Mael lambai dekat aku.
"Bye!" Aku lambai balik.
*****
*KLIA*
Aku tunggu mama dengan papa dekat cafe dalam arrival waiting area. Mama message cakap baru nak claim bag. Aku tunggu lah diorang.
*20 minutes later*
Aku dah nampak mama dengan papa dari jauh, aku lambai dekat diorang and terus peluk diorang dua. How much i miss their hug!
Kitaorang berborak lah macam biasa. Then pergi dekat kereta papa yang papa park dekat airport. Maukkan barang diorang and aku punya luggage.
Bila dalam kereta otw ke JB kitaorang take turn drive. Mama pun bercerita lah pasal dekat Amsterdam sana. Mama bagitau time diorang pergi tu memang rezeki mama tengah sale. So mama banyak shopping.
"Untuk D ada tak ma?" Aku gelak
"Mestilah mama ada belikan untuk D, anak mama yang sorang ni. Untuk Nia pun ada."
Aku gelak.
*9:00p.m*
Sharp pukul 9 malam kitaorang sampai JB.
Lepas dah unpack je aku terus facetime Nia. Kitaorang berbual lah macam macam. Tiba-tiba Nia cakap,
"Babe kau balik lagi a few weeks kan? So that's mean kau tak datanglah wedding Haqiem?" Nia tanya curious.
Aku menggelengkan kepala, "The day aku gaduh dengan dia tu, he made it clear yang dia tak nak aku datang wedding dia."
"D, can i ask you something?" Aku mengangguk "Ha tanyalah, apadia?"
"Actually apa yang jadi masa the day kau pengsan tu? Bila Mael pergi jumpa Haqiem, dia tak nak cerita pun"
Aku pun cerita dekat Nia dari Haqiem ajak aku makan sampai aku pengsan masa nak masuk teksi.
******
3 hari je lagi. Insyallah kau akan bahagia D. Doakan yang baik-baik je untuk Haqiem.
YOU ARE READING
FIRST SIGHT || HR
Fanfiction"-i cannot imagine what if i tak percaya dengan love at first sight". -Diana