HAQIEM POV
Besok the day aku akan propose D. On her 23rd birthday dia akan decide hidup dia dan aku lepas ni dengan hanya jawab ya atau tak.
Tonight, Qiesya ada ajak aku pergi birthday party dekat rumah dia. Aku decided nak pergi sekali dengan D. Kalau tak pergi orang cakap apa pulak en.
*LUNCH*
"Sayang, malam ni teman i jom pergi birthday party Qiesya jom? I tak naklah pergi sorang-sorang.
"Qiesya? Yang haritu kita terserempak tu ke?"
"Aah. Teman i k? I amik you malam ni."
"Okay if you say so. But please jangan nak melebih sangat eh! I trust you sayang."
"Don't worry okay? I sayang you"
"Ha yelahhh" D senyum.
*MALAM PARTY*
DIANA POV
Tengah aku bersiap tiba-tiba aku rasa tak sedap hati. Aku rasa ada benda yang tak kena berlaku malam ni. Haih harap-harap tak ada apa yang berlaku.
DING!
H to D : you dah siap belum? I dah ada dekat lobby ni.
D to H : OMG KEJAPPPP!!!!!!! 5 MINUTES
D to H : okay dah! Sabo jap eh
"Hai u. Sorry lambat" Aku cakap dekat Haqiem lepas je aku tutup pintu kereta.
"It's okay. I faham dah 5 minutes you tu macam mana. Dah, pakai seatbelt" Haqiem gelak
"Hehehehehehe"
*RUMAH QIESYA*
"I rasa nilah rumah dia. Kereta banyak tu" Haqiem off engine
Aku ambil handbag aku. Sebelum aku nak buka pintu kereta Haqiem, Haqiem tetiba bukakkan untuk aku.
"Thank you" Aku senyum dekat Haqiem
"Ni baru sikit. Jangan blushing sangat please." Haqiem gurau
"Cepatlah, you jalan dulu" Aku tepuk tangan Haqiem
"Kita jalan sama lah jom"
Dah sampai depan pagar je tetiba aku nampak perempuan yang aku jumpa haritu masa lunch. Ha yes Qiesya.
"Happy birthday Qiesya" Haqiem cakap dekat dia.
Aku nampak Qiesya cuba nak peluk Haqiem tapi Haqiem elak.
Belum start lagi party ni aku dah tak suka.
"Eh girlfriend you pun ikut? Ingat you sorang je tadi, Qiem."
"No lah. I ajak D sebab awkward pulak datang sorang-sorang"
"Oh, ha jomlah masuk." Qiesya senyum fake dekat aku.
Bila aku nak jalan sebelah Haqiem je tiba-tiba Qiesya mencelah dari tengah-tengah antara aku dengan Haqiem.
Haqiem perasan tu. That's why dia tarik lengan aku and pergi dekat sebelah kiri dia while dia berbual dengan Qiesya. Aku senyum je.
"Kalau you tak selesa cakap okay? Nanti kita balik."
"Okay" Aku angguk perlahan
Aku tengok Haqiem tengah berbual dengan kawan lama dia until dia cakap,
"Sayang, you nak apa-apa tak? I nak pergi amik makanan ni."
"No it's okay you pergi dulu, nanti i pergi amik sendiri."
YOU ARE READING
FIRST SIGHT || HR
Fanfiction"-i cannot imagine what if i tak percaya dengan love at first sight". -Diana