tujuh.

236 17 0
                                    

Two months ago, aku bagitau semua benda dekat Haqiem and resolve our problem a week after that. Aku tak nak jadi selfish. Aku tak nak disebabkan perasaan aku, friendship kitaorang dibiarkan macam tu je.

I'm gonna be happy if Haqiem happy. I'll be okay if Haqiem okay. He's my bestfriend now, so his happiness are important to me. 

Aku kuat. Aku boleh.

Hari ni aku keluar dengan Nia sebab macam dah lama tak keluar sesama dengan dia. But si Mael pun dok nak ikut ish sebok!

TODAY OUTFIT

We enjoy our day like any other day until aku nampak something yang aku tak patut nampak

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

We enjoy our day like any other day until aku nampak something yang aku tak patut nampak.

Aku nampak Elena dengan lelaki lain tengah pegang tangan?

"Weh Nia, itu El kan?" Aku tiba-tiba panggil Nia

"Ha? Mana? Aku ta-" 

"Itu lah yang baru keluar dari kedai baju tu. Dia tengah pimpin laki lain do"

"Kau salah orang kot? Aku tak nampak pun?"

"Ha yelah kot mungkin lah."

Untuk sedapkan hati aku cakap itu bukan El. Even aku tau itu dia.

Perlu ke aku bagitau Haqiem apa yang aku nampak? Eh tak payah lah mungkin itu abang dia ke?

Ish entahlah.

*RUMAH*

DING!

H to D : D!!!!!!! Mael dekat rumah U ke? Dia ni I call dari tadi tak dapat pun. 

D to H : Aah dia dekat sini tadi I dengan dia and Nia keluar tu lepas kitaorang balik dia stay sini kejap. 

H to D : Oh laaaa patutla dia tak angkat call, orang dating mana nak tengok phone lagi haha

D to H : Aikkkk cakap dengan cermin ke? U tu pun 2 kali 5 je kalau dah dating mana nak perasan org call ke message.

H to D : Ehhhh elok sikit! I tak macam tu k. Cakap dgn Mael stay situ je, lagi 10 mins i sampai

Mael tengah tengok cerita apa tah dekat hall yang si Nia nowhere to be found. Maybe tengah solat kot. Guess so?

"Weh Mael, Haqiem cakap kau stay je sini lagi 10 mins dia sampai" Aku tepuk Mael dari belakang.

"Oi mak kau!!" Aku tergelak bila dia melatah

"Serius ah Mael? Kau melatah?!" Aku gelak sekuat hati

"Kau ingat kelakar ke syaiton? Kalau aku heart attack dekat sini siapa nak tanggung?"

"Kau dengar tak aku cakap apa tadi?" Aku gelak lagi

"Tak guna lah kau D. Ye lah aku dengar. Haqiem nak dtg sini buat apa? Nantikan aku nak keluar dengan Nia balik."

"Manalah a- Kau nak keluar dengan Nia balik? Aiiiii cukup lah tu tadi korang dah dating takkan nak dating lagi? Aku ni dah lah sorang. hashtag forever alone"

Mael gelak. Tiba dengar ada orang bagi salam and tekan lonceng. Ah sah lah tu Haqiem. Aku buka pintu kayu tu je and memang betul Haqiem. 

"Eh hai D" Haqiem melambai

"Hai" Dan aku jemput Haqiem masuk

"Yo bro! Phone mana? Aku call tak angkat" Haqiem tanya sambil buat their bro handshake.

"Aku silent lah tadi bro sorry ah" 

Yang lelaki busy berbual dekat bawah, aku naik atas pergi bilik Nia. Bila aku masuk bilik dia, dia tengah bersiap. Aku pun macam biasalah merungut suruh Nia stay rumah je. Cakap tadi dah dating lah, besok mesti korang keluar lunch sama-sama lagilah so tak yah lah dating lagi.

Then dia bergurau, 

"Tadi ada orang ketiga tak syiok lah" Nia bergurau

"Eh kurang ajar lah kau!!" Aku tarik rambut dia.

*5p.m*  

Kitaorang berempat decide nak turun parking lot sama-sama since si Haqiem ni pun ajak aku keluar makan.

Macam biasalah berbual itu ini makan then desserts lagi then kitaorang balik.

*RUMAH*

D to H : Qiem!!!! Thanks belanja makan tadi. It was fun being able to hang out with u again.

H to D : It's no big deal. Ha kan!! Alhamdulillah we sorted everythings out before it got even worse. I love being your bestfriend D. 

D to H : Ya i know right. Me too. Goodnight Qiem :).



Hope you enjoy this chapter! :)  

!!!! DRAMA IS COMING

FIRST SIGHT || HRWhere stories live. Discover now