DIANA POV
"Bye Ma, Pa. D gerak dulu ya. Assalamualaikum" Aku salam mama papa.
"Ha yelah. Elok-elok drive tu. Kirim salam Nia."
"Insyallah. Bye!"
*4 HOURS AFTER*
Bila aku sampai rumah je baru nak buka lock pintu kayu tengok ada kasut dekat depan.
Bila aku masuk cuba teka siapa ada dekat rumah aku? No one Mael je.
"Assalamualaikum. Niaaaaaa!!!!!!" Aku lari sambil peluk Nia.
"D!!!! Hang balik punnnnn. Ingat dah tak nak balik dah."
Aku gelak and balas "Takdelah saja je amik cuti. Ni ha mak aku kirim salam."
"Waalaikumsalam."
"Aih Mael sorang je ke? Kau ni dah lah datang rumah perempuan. Nia tengah sorang pulak tu. Kau nak kena tangkap basah ke?" aku gelak bergurau.
"Sengal lah kau D. Aku bukan bodoh cenggitu mestilah aku berdua. Cuma kawan aku tu dekat toilet."
"Ohlah. Lek lah aduh sejak bila tak boleh nak bergurau ni aduiii. K lah aku nak masuk bilik. Aku nak unpack and rehat jap. Buat lah macam rumah sendiri ya." Aku balas
"Okayy" Nia dan Mael jawab serentak.
Ingat sweet ke haha. #foreveralone
Bila dah masuk bilik je aku mula lah unpack and asingkan baju kotor dengan baju bersih boleh lah aku nak basuh lepas ni.
Ahhh penatnya.
Lepas dah siap semua benda tu aku decide nak pergi laundry room nak basuh baju so aku keluar lah bilik but tetiba aku dengar suara yang sangat familiar tapi aku buat bodoh je.
Dari tangga je aku nmpak orang yang aku tak nak jumpa for a while. Luckily badan dia membelakangkan aku. So he don't notice me YET.
Punyalah struggle aku menjengket nak pergi laundry room dekat dapur tiba-tiba.
"D! Jom join kitaorang keluar makan. Kitaorang belum makan lagi ni." Nia panggil selamba.
Haqiem tiba-tiba pandang aku muka terkejut.
Aku signal Nia dengan mata aku tunjuk yang Haqiem tu!!
Then Nia datang dekat aku "I'm sorry. Aku lupa nak bagitau yang dia ada dekat sini"
Ahhhhhh why today?
"Ah nolah it's okay aku penat drive lah harini. Korang pergila eh" Aku balas sambil tergesa-gesa pergi ke laundry room.
Bila dah dekat laundry room je aku bebel sorang-sorang.
"Kenapa hari ni Ya Allah"
"Serabutlah"
"Ish STRES-"
"D? Are u okay?" Tiba-tiba je Haqiem ada dekat laundry room.
"Ah ya i'm okay. Ok? Bye i nak lalu ni nak masuk bilik" Aku tolak Haqiem sebab dia halang jalan aku.
"Not until u bagitau kenapa u ignore i since dekat starbucks haritu"
"Nothing"
"Takkanlah tak ada sebab u ignore i?"
"Its nothing"
"Kenapa D?"
"ITS NOTHING OKAY?!"
Lepas aku sergah dia, Haqiem tersentak. Aku terus pergi masuk bilik aku dan mengeluh.
*5 p.m*
YOU ARE READING
FIRST SIGHT || HR
Fanfiction"-i cannot imagine what if i tak percaya dengan love at first sight". -Diana