1 YEARS AFTER
HAQIEM POV
"Weh kau rasa patut ke aku buat benda ni?" Aku tanya dekat Mael yang tengah main game
"Aku Qiem, as a friend support kau do. Apa yang kau rasa betul or itu keputusan kau, aku support je kau Qiem. Kau kawan aku and lagipun mak bapak kau pun dah tak kesah asalkan kau dah ready."
"Aku takut do. Memang lah aku cakap dah ready tapi nak declare tu yang takut tu."
"You can do it brother! I believe in you."
Mael memang bestfriend aku dari kitaorang kecil lagi, dia memang dah faham and kenal aku macam mana. He is such a good friend.
Everything aku dah ready dah.
DIANA POV
Penatnya lahai. Aku dengan Nia tengah unpack barang kitaorang. We just came back from JB sebab saja je nak habiskan public holiday dekat sana lagipun dekat KL ni bukan ada siapa pun except Mael dengan Haqiem. Takkan nak ngadap muka diorang je kan.
Since it's Saturday, today is our lazy day sebab dah penat sangat driving, so we decide nak stay rumah je harini.
DING!
H to D : D!! Dah balik ke?
D to H : Dah. Baru je sampai lepas zuhur tadi. Ha kenapa?
H to D : Okay cun! Besok kita pergi dinner okay? I amik you pukul 9 P.M. Wearing something nice but not too fancy. Ingat!
D to H : Doh chill la. U ni satu-satu boleh tak haha. Aik macam tiba-tiba je kenapa?
H to D : I have something to tell you but it's a suprise! You tunggu jelah besok :) And cakap dekat Nia Mael rindu terox
D to H : Ha yelah okay. Eh eh Mael tu, bila je dia tak rindu si Nia ni? Hahaha okay lah i have something to do. Bye, night.
H to D : Okayyyyy. Ingat tau besok!!
And then, aku tunjuk Nia message tu tadi and she was like?
"Asal macam special sangat je ni?"
"Apa yang specialnya?" Aku buat muka pelik.
"Tu ha Mael"
"Eh eh eh kang pompuan ni tak hidup lama kang. Aku tunjuk lain kau baca lain."
Nia gelak.
*ESOK*
-skip to dinner-
TONIGHT OUTFIT
*RINGTONE*
"Hello D, I dah dekat bawah ni"
"Oh ok ok ok wait a minute."
YOU ARE READING
FIRST SIGHT || HR
Fanfiction"-i cannot imagine what if i tak percaya dengan love at first sight". -Diana