DIANA POV
"D? Bilanya nak balik Johor ni?" Myra tiba-tiba masuk office aku masa aku tengah kemas meja.
"Lepas ni balik rumah terus gerak dengan Nia." Aku pandang Myra
"Oh okay. Kirim salam Nia. Aku balik dulu! Besok aku call kau k? Bye" Myra peluk aku.
Aku peluk Myra balik, " Okay! Bye"
Aku amik beg terus turun parking lot.
*RUMAH*
Lepas solat maghrib and siap kemas semua aku dengan Nia gerak balik Johor and we decided nak bawak kereta aku.
"Dari sini biar aku drive dulu lah. Dah sampai Seremban ke Melaka ke nanti kita tukar" Nia cakap dekat aku
"Ha okay okay" Aku buka balik seatbelt and terus tukar tempat.
Lepas 4 jam perjalanan kitaorang dah pun selamat sampai. Berapa minit kitaorang sampai, Nia dapat messages yang diorang pun dah sampai dekat hotel.
"Assalamualaikum Ma, Pa" Aku dengan Nia pun masuk rumah.
Aku pergi dekat papa dengan mama yang tengah busy dengan makcik pakcik aku dekat ruang tamu.
"Waalaikumsalam, haa D, Nia sampai pun. Meh duduk dulu sebelum buat apa-apa yang patut ni."
Aku dengan Nia pun salam semua makcik pakcik and cousin aku yang dah nak balik sebab dah lewat. Then kitaorang naik untuk letak barang dalam bilik aku.
Bila dah berbual tanya khabar semua tiba-tiba mama tanya,
"Ada apa-apa barang lagi ke nak tambah? Mama dari semalam buat awak punya ni." Mama tanya aku sambil dia buat final touch up
"Em rasanya takde kot ma?" Aku jawab sambil membelek semua barang yang ada dekat depan mata.
"Ha oklah kalau macam tu, kalau ada lagi kita sambung besok je. Mama, papa masuk tidur dulu. Dah lewat ni. Nia dengan D pun tidur lah eh. Penat drive dari balik kerja tadi."
"Okay goodnight" Aku dengan Nia jawab serentak.
*BESOK*
"D" Mama panggil aku dari ruang tamu
"Ye ma?"
"D buat apa? Dah amik baju?"
"Belum lagi ma. Ni lepas Nia test make up dekat muka D, lepas ni kitaorang pergi amik."
"Ha okay lah kalau gitu." Mama pun sambung buat kerja
NIA POV
"Aku nak natural make up je tau weh. Aku tak nak tebal tebal nanti rimas"
"Kau diam je. Aku tau nak buat apa dengan muka kau ni" Aku balas sambil apply light eyeshadow.
"Lepas ni teman aku pergi amik baju eh? Then petang kena pergi dengan diorang sekali sebab nak final fitting"
"Ha ye okay."
----
"Andddd..... siap" Aku pusingkan D depan cermin
"Haaa ini nice. Kalau make up macam haritu aku rasa dah macam badut" Aku and Nia gelak.
"Em, D? Kau nervous tak? Aku tiba-tiba rasa sedih pulak"
"Mestila nervous. Kau ni!! Jangan lah" D tepuk bahu aku
DIANA POV
"Serius kau dah ready nak pikul tanggungjawab ni?"
"Insyallah Nia. Kau doakan aku okay?" Aku jawab and senyum
FLASHBACK
Air mata aku dah mengalir dengan laju, "Haqie-" Tetiba je Haqiem melutut depan aku.
YOU ARE READING
FIRST SIGHT || HR
Fanfiction"-i cannot imagine what if i tak percaya dengan love at first sight". -Diana