7. Hálaadás

781 51 6
                                    

Camilla szemszöge

Amikor elköltöztünk Amerikából bele sem gondoltam abba, hogy az európai kultúra mennyire különbözik az ottanitól, és hogy ezt milyen nehéz lesz majd megszokni

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Amikor elköltöztünk Amerikából bele sem gondoltam abba, hogy az európai kultúra mennyire különbözik az ottanitól, és hogy ezt milyen nehéz lesz majd megszokni. A családommal július negyedikén a szokásos grill-partit ugyanúgy megtartottuk, igaz, nagy baráti társaság helyett csak négyen, de a hálaadást már nem terveztük. Előre tudtuk, hogy akkorra szét leszünk esve – én a Roxfortban, Lilian valahol Norvégiában, a szüleim pedig Londonban. Ám ahogy egyre közeledett a november negyedik csütörtöke, mégis eljátszottam a gondolattal, hogy mi lenne, ha...

– Figyelj csak – kezdtem bele egyik este, szavaimat Rebecához intézve, miközben kettesben tartottunk a Nagyterem felé. – Szerinted hülyeség lenne, ha megtartanánk a hálaadást? Csak mi ketten.

A kérdésemre rögtön felcsillant a szeme, pedig arra készültem, hogy megadóan rázni fogja a fejét.

– Camilla, ez szuper ötlet! – lelkendezett és majdhogynem nekiállt ugrándozni a folyosón. Megkönnyebbülten mosolyodtam el én is.

– Arra gondoltam, valamelyik Tekergőt megkérhetnénk, hogy szerezzen nekünk enni a konyháról – avattam be a tervembe, mire buzgón bólogatni kezdett.

– Igen, mondjuk Remust! Ő nem kérdezősködne annyit talán.

– Van benne valami – nevettem fel és helyet foglaltam a szokásos helyünknél a Griffendél asztalának közepén, ugyanis időközben megérkeztünk a Nagyterembe.

– Bonjour – köszöntött Sirius szörnyen rossz francia kiejtéssel, majd nyelvet váltott. – ¿Como están?

– Jól, köszi – felelte Rebeca lazán, és szedett magának egy nagy adag levest. – Maradj inkább az angolnál, Sirius.

– Miért mondja ezt mindenki? – kérdezte a fiú tettetett sértődéssel, ám ahogy a bejárat felé fordult, egyetlen pillanat alatt kivirult és oldalba bökte Jamest. – Vörös kód, ismétlem, vörös kód! A Sas készül a leszálláshoz! Vagy mondjam inkább, hogy az őz?

Akaratlanul is kitört belőlem a nevetés amikor leesett, hogy a fiú Lily Evansre gondolt, aki éppen akkor libbent be a Nagyterembe. Mellettünk elhaladva csak egy szemforgatással jutalmazta a két fiú lökdösődését, ugyanis James persze visszabökte Siriust, amiből egész nagy csata kerekedett.

– Na látod, a Csaj lelépett az idióta viselkedésed miatt – villantott egy gúnyos mosolyt Remus a csalódott képet vágó Jamesre, miközben mind a hatan azt figyeltük, ahogy Lily helyet foglal Alice és Sonja között, tisztes távolságra tőlünk.

– Hogy lesz ebből lagzi jövőre? – sóhajtott fel drámaian Sirius és inkább a csirkecombjának szentelte a figyelmét a továbbiakban.

*

Lumos - fény a sötétbenWhere stories live. Discover now