KİTAP

165 17 17
                                    

Kitap, yüzyıllardır; gerek eğlence, gerek bilgi aktarımı, gerek siyasi bir düşünce savunma amacıyla kullanılır. Günümüzde neredeyse herkes bir yazar olma isteği ile doldu. Bu gerçekten güzel bir şey fakat bu istekle birlikte doğal olarak yazarlarda gözle görülür bir artış oldu. Fark ettiniz mi bilmiyorum ama her taraf yazarlarla doldu. Bu günlerde, bir iki ayda yazılmış kitaplara binlerce okunma geliyor. 

Kitap bu olmamalı. Kitap bir sanattır. Kitapta yazar kendi düşüncesini savunmalı, okuyucuya bir şey katmalıdır. Yoksa okumanın ne anlamı var ki? Kitap emek ister, özen ister. Nasıl doğru yazılacağından önce bazı şeyleri açığa kavuşturmak istiyorum: son yıllarda, araştırma yapmadan, belirli bir düşünce belirlemeden, bir duyguyu bilmeden yazan yazarlar çok fazlalaştı.

Bu konuda sadece Wattpad'i suçlamakta pek doğru olmaz. Gerek hiçbir araştırma yapılmadan yazılmış kitaplar yazılması; gerek on yaş ve altı çocukların kitap yazmaya kalkışması; gerek 'albümüm' gibi, uygulamayı amacından saptıran kitapların yazılması gibi birçok örnek verebiliriz. Bunların başlıca sebeplerinde yetersiz kitap okuma, az araştırma, az emek yatıyor ve ne yazık ki  az terbiye yatıyor.

Bizim toplumumuzda cinsellik konuşulması ayıp, terbiye sınırlarını aşan bir etken olarak çocuklara yansıtılıyor. Ergenlik çağındaki çoğunlukla kızlar bu yüzden Wattpad'e baş vuruyor. Belirli yaşın altındaki kızın ensest ilişkiyi desteklemeye yönelik kitap yazması, liseye bile geçmemiş 'çocuğun' öğretmenleriyle aşk yaşayan karakterler hayal edip kitaba dökmesi ve böyle kitapların hala hali hazırda Wattpad'te durmaları hem yetkililerin hemde ebeveynlerin suçu. Her neyse, konudan sapmayalım.

Genç yaştaki çocuklara kitabın ne olduğunun öğretilmesi gerekiyor. Sanırım Wattpad'in en baştaki amacı da okumayı çocuklara aşılamaktı. 

Bu günlük bu kadar, muhtemelen bu kadar uzun yazmayacağım gelecek bölümlerde. Her neyse, eğer eleştirmemi istediğiniz kitabınızı, hakkında bölüm yapmamı istediğiniz konuları bana mesaj atabilirsiniz. Hatta, yakında belirli bir konu üzerinden yorumlarda düşüncelerinizi isteyeceğim, yorumlarda beğendiğim düşünceleri derleyip hepsini bir bölümde yayınlamayı istiyorum. Beyninizde dönüp dolaşan, insanlara bağıra bağıra söyleyemediğiniz o düşüncelerinizi duyar gibiyim. 

Eğer mesaj atamıyorsanız yorum yapmanız ve yorumunuzda mesaj atamadığınız belirtmeniz yeterlidir.

Yazım yanlışlarımı, devrik cümlelerimi mazur görün!

Gerçek kitaplar okumanız dileğiyle,

Kitap bu Olmamalı!

Kitap Bu OlmamalıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin