Günaydın! Biliyorum saat iki ama boş verin. Kar yağıyor o yüzden istediğimizi diyebiliriz. Bugün karı izlerken sıcak evinizde kahvenizle okuyacağınız kitaplar önereceğim. Eviniz sıcak değilse ve kahve sevmiyorsanız bile okuyabilirsiniz.
Ben bu kitapları Okuoku.com'dan aldım. Kapıda ödeme seçeneği olduğu için daha güvenli geldi. Ama tabii kitap almak için bir sürü seçenek var. Bu size kalmış.
Aranızda John Boyne'nu bilmeyen var mı? Ben ilk defa bir kitabını okudum ve beyinden vurulmuşa döndüm. İçinizi sıpsıcacık yapacak bir hikaye ile karşınızdayım. Dürüst olacağım, hayatımda okuduğum en iyi kitaptı. Konusunun en ufak ayrıntısını bile hatırlıyorum. Hatırladıkça kalbim sızlar. Bana teşekkür etmelisiniz en tatlı kitabı size öneriyorum çünkü içimde bir yer bu kitabın bende gizli kalmasını istiyor.
John Boyne - Çizgili Pijamalı Çocuk
Kitapta Bruno adında bir Alman çocukla bir Yahudi çocuğun gözle görülmeye değer dostluğu anlatılıyor. Kitap Yahudi soykırımında geçmekte. En ufak tarih bilginiz varsa bilirsiniz zaten. Bilmiyorsanız araştırmadan okumamanızı öneririm. Savaşın çocuklar üzerindeki etkilerini, bir çocuğun bakış açısıyla savaşı anlatıyor. Yazarın yazım dili o kadar güzel ki. Kitabı buruk bir tebessüm ile okuyorsunuz ama son sayfalarda yazar adeta yüzünüze tokat atıyor. Sonunu anlatmamı isteseniz bile anlatamam, direk gözlerim doluyor. Zaten kısacık bir kitap, iki yüz elli sayfa civarlarında.
Beni Bulun - Michelle Knight
Her fırsata önerdiğim bir kitap daha. Bu kitap hayata bakış açınızı darma duman edebilir. Bu kitabı okuduktan sonra şu erkeklerin boyunduruğu altında aşık olan kızları ve erkek ne yaparsa yapsın affedip aşık olan karakterleri barındıran kitaplardan iğreneceksiniz. Çünkü bu gerçek bir hikaye ve gerçek hikayelerde işler Wattpad kitaplarında olduğu gibi yürümüyor. Michelle Knigt lise sona giderken arkadaşının babası tarafından kaçırılıyor ve on bir yıl boyunca esaret içinde tecavüze ve işkenceye maruz kalıyor. On bir yıl sonra bulunduğuna ise bu kitabı yazıyor, orada yaşadıkları, kaçırılmadan önceki hayatını (ki önceki hayatının kaçırıldıktan sonraki hayatından geri kalır yanı yok) tüm gerçekliğiyle anlatıyor. Bu olay yaşandığı zamanlarda büyük bir sesi uyandırmıştı. Yabancı haberlere hikaye ile ilgili bilgi edinebilirsiniz. Emin olun okurken sıkılmayacaksınız, özellikle kaçırılmadan önceki hayatı filmleri aratmıyor.
İki kitabı da on liranın altında bir fiyata aldım. Şuan ki fiyatlarını bilmiyorum, büyük konuşamam ama verdiğiniz her kuruşa değecekler.
Mucize - Palacio
Bu kitapta diğerlerinde olduğu gibi her yaşa uygun. Hayatı farklı görmenizi sağlayacak. Hepimiz en az bir kerede olsa ilginç yüzü olan bir insan gördüğümüzde gizlice bakmışızdır. Bu kitapta genetik bir hastalık yüzünden yüzünde sorun olan bir çocuktan ve etrafındaki kişilerden bahsediliyor. Annesinin kararı ile ortaokula başlıyor ve olanlar oluyor. Yazarın yazım dili mükemmele yakın. Kesinlikle okumalısınız.
Bu üç kitabı okuduktan sonra değişmiş olacaksınız. Düşüncelerinizi, kararlarınızı, yaşayış amacınızı, hepsini size sorgulatacaklar. Belki yazdığınız kitabın bile işleyiş yönü değişecek.
Beni bu liste de favorim kesinlikle ama kesinlikle Çizgili Pijamalı Çocuk.
İyi okumalar!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kitap Bu Olmamalı
De TodoGüzel kurgular yarım kalıyor, iyi yazarlar kayboluyor, kitaplar oylara göre değerleniyor iken, kuytu köşemden isyanla gerçeği ve doğruyu savunmaya çalışıyorum. Ağzı süt kokan bir yazar olarak, tecrübelerimi, okuyucu olarak görüşlerimi paylaşmak için...