SİL BAŞTAN

82 7 13
                                    

Merhaba sevgili dostlarım, bugün burada hayırlı bir iş için bulunmaktayım. Asena kardeşimiz benden Sil Baştan kitabını eleştirmemi istedi. Açıkçası birinin eleştirilerimi okunmaya değer bulup, eleştirilerimin kendisine bir şey katacağını düşünüp kitabına eleştiri yapmamı istemesi dünyanın en güzel şeyi olabilir.

Öncelikle seni beklettiğim için özür dilerim, çok çalışkan biri sayılmam. Bazen sadece saatlerce düşünüyorum, yapabilme şansım varken düşünüyorum ama şuan buradayım, hikayenin tüm bölümlerini okudum ve meraklı bakışlarını hissediyorum. 

Asena, doğruyu söylemek gerekirse kitabını bir çırpıda bitirdim. Bu iyi mi kötü mü kitaba göre değişebilir ama senin neredeyse her yazarın düştüğü duruma düştüğünü gördüm. Kitabında bir gizem dönüp durmakta, eminim ki sen kitabının gizemini kafanda canlandırdın ve ileri ki bölümler için akıl almaz şeyler hayal edebildin. Bu yüzden kitabın çok hızlı ilerliyor.

İnsanların bir kitaptan beklentileri sadece okuduğu sırada olmaz, okuduktan sonra da hiç unutmamayı ve sarsılmayı bekler. Hikayenin başında üzücü ve vurucu bir olay oluyor, böyle olayların değerini bilmeli, iyi kullanmalısın. Çünkü böyle olaylarda baştaki kişinin duygularını, hayatını, geçmişini ve çektiği acıyı çok kolay ve kurnaz bir şekilde okuyucuya aşılayabilirsin. Bu olayda az betimleme kullandığını gördüm, birazcık daha betimleme kullanıp okuyucuyu o duygunun içine birazcık daha sokabilirdin.

Bunu kitap okuyarak düzeltebilirsin ama senden rica ediyorum bu kitaplar Wattpad'ten olmasın, eğer öyleyse de farklı bir yazım dili olsun. Yazım dili, kullandığın deyimleri, duyguyu yansıtış şekli Wattpad kitaplarında bolca bulunuyor. Muhtemelen okuduğun kitaplarda Wattpad'tekilere ağırlık veriyorsun. Bence farklı yazım dili olan kitaplar okumalı, kendi yazım dilini aralarından birinden seçmelisin. Hem kelime dağarcığını hemde dilini geliştirebilirsin bu şekilde.

Gel gelelim diğer şeylere, belki de kitabını hızlı okumamın sebebi merak uyandırıcı kurgundu. Erkeklerin ağzından yazılan kitaplara ayrı bir ilgim olduğunu söylemeliyim. Kitabının son bölümlerine doğru kitabının köşelerine bıraktığın minik ip uçlarıyla beni bir şüpheye düşürdün. Kafamda Selen, Selin ikilisi hakkında bir sürü ihtimal düşündüm, bu kesinlikle yetenek gerektiren bir iştir.

Kitabının farklı yerlerinde okuyucuya sağa gösterip sağa vurmuşsun, tebrik ederim. Kitabın ilk önce sıradan bir aşk hikayesi olarak göstermişsin ama okudukça anladım ki olaylar bundan ibaret değil. Ortadaki büyük gizem kitabı her an büyük bir gizeme çevirebilir. 

Ayrıca kitabında bir zıtlığın olması hoşuma gitti, sıradan çocukların yaşadığı ilgi çekici şeyler. Sıradan bir lise aşkı gibi görünen olayların ilgi çekici gizemi gerçekten hoşuma gitti. Aynı zamanda kitabındaki akıcılık bazılarının başaramadığı bir şey.

Size de bir şey söylemem gerekirse genç/yetişkin romanları seviyor, hafif gizemden ve meraka düşmekten hoşlanıyorsanız size bu kitabı öneriyorum. Lütfen, benim hatrım için bir sizde okuyun, kafanızda değerlendirin ve yorumlarda yazara belirtin. bunu reklam yapmak için söylemiyorum, yazarda ve hikayede bir gelecek görmeseydim bunu söylemezdim. Eleştiriler hepimizi geliştirir.

Ve Asena benden eleştiri istemenden yola çıkarak kitabından hala ümidi kesmediğin kanısındayım. Kesme de ve ben bir şey dedim diye tek bir cümleni değiştirme, değiştireceksen kendin görene kadar bekle ve yazmaya devam et.

Şimdiden buraya yazıyorum ki kesinlikle gelişeceksin ve ben, sen yazdıkça hikayeni okumaya devam edeceğim.

Öncelikle benden eleştiri istemeden önce bir daha düşünün çünkü eğer uzun süre yeni bir hikayeye başlamaz veya eleştirmemi istediğiniz kitaba bölüm yüklemezseniz başınıza üşüşürüm. 

İyi günler dilerim!

Ve Asena'cım başka bir hikaye yazarsan benden tekrar bir eleştiri isteyebilirsin, bundan onur duyarım. Bu şey diğer eleştiri yaptığım ve yapacağım kişiler için de geçerli. 

Kendinizi ve yazdıklarınızı her dağim sevmeniz dileği ile, görüşürüz!

Kitap Bu OlmamalıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin