Kitap okumak eşsiz ve inanılmaz bir şeydir. Harika güzellikleri vardır. Okurken içinde yaşarsınız. Özellikle iyi bir kitapsa en iyi dostunuz olur. Yeri gelir can dostunuz gibi savunur yeri gelir kardeş gibi atışır, fikir zıtlığı yaşarsınız.
Biliyorum, kitap okurken içinde yaşayıp, karakteri kendimiz yerine koyarız. Bir nevi empati kurarız. Hepimiz ister istemez içine düştüğü durum ise hayal kurmaktır. Empatiyi geçtim karakterin kendimiz olduğunu hayal ederiz. Bu yüzden kötü karakterlere tahammülümüz yoktur.
Bir gün merak edip Tenimdeki İmza'yı okumuştum. Kitabın baş karakteri bir kızdı ve diğer Wattpad kızları gibi saf ve salak değil bana göre. Yorumlarda birçok okuyucunun baş karaktere hakaret edip kitabı bıraktığı ile ilgili şey okudum. "Iyy orospu, geri zekalı okumayacağım," gibi yorumlar. Tamam, tam bunun gibi olmasalar da benziyorlardı. Bunu yazanlara sormak istiyorum; dünya da kaç çeşit insan var. Sizi üzmek istemem ama herkes saf, salak ve iyi yürekli değil. Uzun zaman önce bir kitap okumuştum. Kitap; güzel, kurnaz ve fahişe bir kadının ağzından yazılmıştı. Harika bir kitaptı, adını hatırlayabilsem ilk size önerirdim ama ne yazık ki hatırlamıyorum.
Kitaplarda hayal kurmayı bırakmalısınız. Geçen günlerin birinde Sarımsak adlı hikayeme bir kız yorum atmıştı. Ben bu hikayeyi yazarken baş roldeki kızı platonik aşık olan biri olarak hayal etmiştim. Onu diğer kızlardan ayıran farksa aşkını gurursuz yaşayabilen biri olmasıydı. İlk adımı atacak kadar aşık olmasıydı. Hani şu her bir şeye göz devirenlerden olmayan. Bana baş roldeki kişinin çok gurursuz ve salak olduğuyla ilgili yorum yazmıştı. Kesinlikle onu kötülemiyorum, hatta arkadaş bile sayılabiliriz. Sadece hikayemde o kadar hata varken hayal gücümün ürünü olan bir karaktere laf etmesi saçma gelmişti.
Lütfen bir daha bir kitabı eleştirmeden önce bir düşünün, Suç Ve Ceza'daki Raskolnikov, biri masum iki kişiyi balta ile öldürmüştü (Spoiler değil merak etmeyin). Hiç kimse insanların zihnindeki kalıba bir karakteri sığdırmak zorunda değil. Böyle düşünenler yüzünden günümüzde ülkemizde saf, masum olmayan kadınlar kadın sayılmıyor. Bu kadar dar görüşlü olmayın, fark etmeden bu kalıplara kendiniz de sığmaya çalışıyorsunuz ve en sonunda gerçek karakterinizi kaybediyorsunuz. Bazılarının gözündeki iyi insan ile sizin gözünüzdeki iyi insan farklı özelliklere sahip olabilir. Bu kötü insanlar içinde geçerli.
Özgün, kendi hayal gücünüzün esinlenmesiyle, korkusuzca yazdığınız karakterlerle; sağlıcakla kalın!
İyi Günler!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kitap Bu Olmamalı
DiversosGüzel kurgular yarım kalıyor, iyi yazarlar kayboluyor, kitaplar oylara göre değerleniyor iken, kuytu köşemden isyanla gerçeği ve doğruyu savunmaya çalışıyorum. Ağzı süt kokan bir yazar olarak, tecrübelerimi, okuyucu olarak görüşlerimi paylaşmak için...