Yeni fikrimde bana öncülük eden ve ilham kaynağım olan tüm kötü çocuk yazarlarına buradan selam olsun. Siz birtanesiniz ya milyonlarcatanesiniz, her neyse, konumuz bu değil.
Yeni fikrim ne mi? Yakında "Kötü Çocuk Bu Olmamalı," kitabımı Pegasus yayınlarından 25885688 tl'ye satışa sunacağım.
Açıkçası Wattpad Kötü Çocuk hikayeleriyle dolup taşmakta. Bugün onların yazarlarına hakaret etmeyeceğiz, hatta onlara ayrı bir hayran olduğumu söyleyebilirim. Tüm o "klişe," ve "ıyh ergence," yorumlarını göze alarak bir hikaye yayınlamak sandığımızdan daha zor olsa gerek. Öncelikle söyleyeyim çok yazılan bir şeyi yazmak kötü yazmak değildir. Evet, wattpad'teki çoğu kötü çocuk kitabı bir fiyasko olabilir ama yazarlıkta genelleme yapılamaz. İş yazıya gelince istisnalar kaideyi bal gibi bozar.
Ama ey gözünün bebeğini sevdiğim yazarlar hem kötü çocuk hem de kılıbık erkek yazmaya ve bunu tek karaktere sığdırmaya niye çalışıyorsunuz? Bu kitapların yüzde doksanında kız, geri zekalı, her şeye korkan biri erkek ise on altı yaşına yeni girmiş, hormanlarının etkisiyle her kıza laf atan atarlı bir ergen oluyor. Bir tespih sallayıp "kötüyüm ama para bende," demesi kalmıştı.
Kötü biri yazmak istiyorsanız ilk önce on üç yaşında her genç kızın bir gün yaşadığı o, hormonların ürünü salak hayallerden arınmalısınız. Açlıktan çığlık çığlığa ağlayan beyninizi bir kullanın abicim. Kötü biri denince oradan oraya gereksiz gereksiz keskin bakışlar atan, mimiksiz biri gelmiyor benim aklıma. Araştırmalara göre böyle insanlar diğerlerinin aksine aynı bir oyuncu gibi fazla ve sempatik mimik kullanır. Kendilerini, yaptıklarını belli edecek, insanlarda kötü izlenim bırakacak soğuk bakışlardan kaçınırlar. Yani arkadaşlar yazarın zeki, seksi ve korkutucu olarak gösterdiği o karakter gerçek hayatta aslında dikkat çekmeyi bekleyen mahalle abisinin teki.
Ben olsam ilk önce çok iyi bir karakter yazardım, sonra bu karakter gittikçe kötüleşmeye başlardı. En sonunda aslında zeki bir oyunbaz olduğu, uzman bir mentalist düzeyinde olduğunu anlatırdım. Kısacası okuyucu direk karalter atlamaz, her sayfada onu biraz biraz çözerdi.
Birinin kötü biri olduğunu biliyorsanız ondan korkmayın, kötülüğünü saklayacak kadar gelişmemiş demektir.
Peki ya siz olsaydınız nasıl bir kötü çocuk yazardınız?
Hayatta, oyunbaz ve zeki mentalistler yerine kılıbık kötü çocuklarla tanışmanız dileği ile, sağlıcakla kalın!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kitap Bu Olmamalı
CasualeGüzel kurgular yarım kalıyor, iyi yazarlar kayboluyor, kitaplar oylara göre değerleniyor iken, kuytu köşemden isyanla gerçeği ve doğruyu savunmaya çalışıyorum. Ağzı süt kokan bir yazar olarak, tecrübelerimi, okuyucu olarak görüşlerimi paylaşmak için...