Gözlem

51 12 1
                                    

Hepimiz klişe karakterlerden sıkıldık diye düşünüyorum. Kötü çocuklar, kötü yaşamı olan kızlar, dramatik gençler, bunların hepsi sıkmadı mı? Bakın beni yanlış anlamayın, ben bu karakterler yapılmasın demiyorum. Demek istediğim en klişe karakteri bile gözlemlerinizle inanılmaz birine dönüştürebileceğiniz.

Sadece kitabınız farklı olsun diye gerçek hayatta olamayacak, saçma karakterler yazmamalıyız. Öyle sıradan karakterler vardır ki hayatta ağzınız açık kalır. Sandalyesine oturmuş balık tutan amca, otobüste her gün gördüğünüz kişi, okul arkadaşınız, kendiniz, kaldırıma oturmuş sigara içen kadın, kardeşiniz aslında hepsi gözümüzde sıradan kişiler olsa da içinde herkes gizemli, trajedik bir hayat gizler. Siz bile içinizde bir yerde karanlık bir geçmiş gizliyor olabilirsiniz; çünkü insansınız.

Peki, nasıl mı yazacağız? İşte konumuzda tam olarak bu! Ben bunu yazacağım diye klavyenin başına geçersek işin sadece yarısını yapabilirsiniz. Diyelim ki simit satan bir amca ve onun iki çocuklu ailesi hakkında bir kitap yazacaksınız; dışarı çıktığınızda konuşma tarzlarını, düşünürken ne yaptıklarını, takıntıları olup olmadığını gözlemleyebilirsiniz. İşi ilerletip röportaj yapmakta size yararlı olabilir.

İyi karakterler yazmanız dileği ile!

Kitap Bu OlmamalıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin