'Maar wat?' zeg ik tegen mijn moeder niet begrijpend. 'Maar ik moet het nog wel even met je vader overleggen.' zegt mijn moeder. 'Mijn stiefvader of echte vader?' vraag ik aan me moeder. 'Aan je stiefvader, wil je hem anders met zijn echte naam spreken. Is voor mij ook makkelijker.' zegt mijn moeder. Ik knik.
'Maar hoelang gaat dat duren om te praten met de stiefvader?' vraagt Marcus en kijk mijn moeder aan. 'Ik heb geen idee, maar het word waarschijnlijk heel moeilijk.' zegt mijn moeder eerlijk, want bij mijn stiefvader is het super moeilijk om wat te bespreken als het nu moet gebeuren.
Het heeft nog een tijd geduurd voordat Marcus weer naar huis moest komen. 'Moet ik nog meelopen?' vraag ik aan hem en hij schud zijn hoofd. 'Dan kan jij nu ook eventjes met je familie zijn, want je hebt ook niet echt tijd gehad met hun.' zegt Marcus en ik maak een gebaar dat het niet uitmaakt.
'Het is gewoon heel leuk om met andere om te gaan die je hebt leren kennen. En het maakt mij helemaal niet uit wat mijn vriendinnen er van vinden. Het was ook super leuk vandaag. Ik heb jullie nu horen zingen en het was echt WAUW.' zeg ik menend. Marcus lacht om mijn reactie en trekt zijn jas aan.
'Het was super om u te leren kennen Monique. Hopelijk zie ik u snel weer.' zegt Marcus tegen mijn moeder. 'Het was ook super leuk om jou te leren kennen Marcus.' zegt mijn moeder terug tegen Marcus als ze uit de keuken komt lopen en gaat staan op de gang.
'Ik moet nu wel gaan, dus ik hoop dat we snel weer afspreken?' zegt Marcus en ik knik dat het goed is. 'Nou, tot de volgende keer dan maar.' zegt Marcus en loopt naar de deur toe en opent hem. Hij staat nu buiten en wuift nog een keertje zijn hand en verdwijnt achter de hoek om.
'Mila, kom je alvast aan tafel zitten? We gaan zo eten. En doe de deur dicht, want Marcus komt echt niet terug hoor.' zegt mijn moeder lachend vanuit de keuken. 'Ja ik kom.' zeg ik en doe de deur dicht en loop naar de keuken toe.
Ik zit aan tafel te wachten tot dat mijn stiefvader er is en vermaak me op mijn telefoon. Kijk een beetje op instagram en krijg dan opeens een melding binnen.
marcusandmartinus willen je volgen
Het is best wel grappig, want als ik op hun account kijk volgen ze niet veel mensen, maar ik accepteer hem wel. Ik check hun account een beetje en like sommige foto's. Dan word ik helemaal vol gespamd door Willemijn.
Willemijn - WHAT THE FUCK MILA, WAAROM VOLGEN MARCUS EN MARTINUS JOU IN EEN KEER?!
Mila - Uhm weet ik veel
Willemijn - Je weet dus helemaal niks van hoe ze jou gingen volgen?
Mila - Nee, waarom moet ik dat weten?
Willemijn - Ja weet ik veel, maar je moeder zei vanmiddag dat je met een jongen was ofzo dus ja.
Mila - Ja ik was vanmiddag met een jongen, maar het is niet een van hun hoor.
Het is best wel gek om tegen je vriendin te liegen. Want het is wel een van je beste vriendinnen en je kan altijd bij hun je verhaal kwijt als er iets is. Ik zou het zo graag tegen haar willen vertellen, maar dan moet ik het eerst aan Marcus vragen of dat wel mag.