Pov Lee
'Dus ik mag geen relatie hebben met Ash, maar jij wel met Crystal? En Luke met Arzaylea? En Calum met Ayla? Maar ik niet met Ashton! Nee, want stel je voor dat er uitgaat met Ashton en het ongemakkelijk word. Daar ben je bang voor, of niet?' Hij zucht en gaat met zijn hand door zijn haar. 'Nee, daar ben ik niet bang voor. Ashton is gewoon niet goed voor je en je verdient beter.' 'Beter? Wie is beter dan Ashton? Vertel het mij Michael!' 'Dat weet ik niet.' 'Tuurlijk niet! Maar wel mij blijven verbieden om een relatie te hebben met Ashton. Je bent onwerkelijk Michael, ik wil niet zeggen dat ik je haat, want dat doe ik niet, maar je zit er super dichtbij!' Ik loop boos naar de kamer en voordat ik op de bank kan ploffen word ik ruw omgedraaid. 'Raak me niet aan.' 'Lee.' 'Nee! Ik beslis zelf wel wat ik doe en met wie ik date, dat hoef jij niet te doen. Dankjewel. En je bent echt aan het flippen om niks, het is nog geen eens officieel. We zijn gewoon vrienden!' 'Niks officieel! Jullie mogen niet daten, klaar!' 'Michael, dat ga jij echt niet voor hun bepalen!' Luke mengt zich nu ook in het gesprek en Calum komt er ook bij staan. 'Dus jullie staan aan haar kant? Ik dacht dat jullie mij wel begrepen! Maar nee!' 'Je hebt haar gebroken! Wat verwacht je? Dat ze doodleuk elke dag naar jouw geklef gaat kijken en zich elke dag in slaap huilt?' 'Dus omdat jij met iemand anders neukt terwijl je mij leuk vond mag ik niemand meer daten? Wil je het zo spelen? We hebben niks gehad Michael! En we gaan ook niks krijgen! Want ik haat je!' Michael loopt rood aan en boos stampt hij het huis uit. Ik val huilend in Ashton zijn armen en hij drukt kusjes op mijn kruin. 'Ik haat hem Ash. Ik ga slapen.' Ik omhels Calum en Luke ook nog en loop dan naar boven, kleed me om en ga in Ashton zijn bed liggen. Even later val ik in slaap.
De volgende ochtend word ik wakker door gezang. Ik open voorzichtig mijn ogen en zie alle vier de jongens staan. O ja, ik ben jarig. 'Happy birthday to you!' Ze doen allemaal jazzhands waardoor ik in de lach schiet. 'Gefeliciteerd Lee.' Ashton drukt een kus op mijn wang en geeft mij een cadeautje. Ik leg hem aan de kant en laat de anderen mij eerst feliciteren. Als laatste is Michael. 'Gefeliciteerd Lee, het spijt me echt van gisteren. Ik had het niet moeten doen en ik heb er echt heel veel spijt van.' Ik omhels hem en pak het cadeautje aan. 'Vrienden?' Hij knikt en ik omhels hem nogmaals. 'Maak je cadeaus open! Kleinste als laatste.' Ik knik verward en begin aan het grootste cadeau. 'O mijn God, dit kan ik niet aannemen. Een MacBook?!' Ik krijg tranen in mijn ogen en blijf verbaasd naar de doos kijken. 'Maak het volgende open!' Ik knik en maak een iets kleiner cadeau open, er zitten allemaal nieuwe PlayStation spellen in. 'O mijn God, dit is geweldig. Zoveel verdien ik niet!' 'Je hebt nog twee cadeaus.' Ik maak de volgende open en daar geloof ik mijn ogen niet. 'Een IPhone 8?! O mijn God ik houd van jullie!' Ik spring uit bed en omhels ze allemaal. Ik ga weer terug op bed zitten en maak dan het laatste cadeautje open. 'O mijn.. Ash!' Ik haal de ring uit het doosje en krijg tranen in mijn ogen. Dit is prachtig. 'Kijk naar de gravering.' We love you. X Ik staar ongelovig en spring weer van het bed af. 'Heel erg bedankt Ash.' De jongens glimlachen en ik word geknuffeld. Ik doe de ring om mijn vinger en haal de telefoon uit het doosje. 'Oké, ik ga omkleden, daarna maken we een selfie met zijn allen voor de achtergrond.'
Ik trek een zwarte ripped jeans aan en doe mijn ripped Iron Maiden shirt er boven, ik doe mijn zwarte snapback op en mijn zilveren wenkbrauw-piercing in. Ik loop naar beneden en zie dat daar alles is versiert met vlaggen en ballonnen. 'Je ziet er prachtig uit Lee.' Ik bedank hem en loop naar de anderen. 'Gaan we die foto nog maken of wat?' Ik knik en spring enthousiast op Calum zijn rug en hij leunt voorover. Michael staat rechtop en Ashton is door zijn knieën gezakt en kijkt omhoog. En Luke staat naast Michael en drukt een kus op zijn wang. 'MUKE.' schreeuw ik net voordat de timer afgaat. Ik bekijk de foto en stel hem gelijk in als achtergrond. 'Ik wil taart.'
Even later zitten we met zijn vijven aan de chocoladetaart en een kop koffie. 'Heel erg bedankt voor de cadeaus, wie speelt een spelletje mee?' Michael begint enthousiast je juichen en we eten snel onze taart op. Vervolgens rennen we naar de kamer waar ik de PlayStation aanzet met mijn nieuwe spel, UFC 3, echt een leuk spel. 'Ik maak je in.' 'Ik dacht het niet, Clifford.' We beginnen met spelen en we zijn beide hartstikke fanatiek.
Midden in het spel gaat de deurbel en ik zet snel het spel op pauze. 'Ik ga al!' Als ik de deur open doe staan daar de jongens van 1D. 'Sorry dat wij niet bleven slapen, we wilden niet blijven toen je ruzie kreeg met Michael.' 'Het geeft niet, gelukkig is het alweer opgelost. Kom binnen. Blijf anders vanavond slapen.' Ze knikken enthousiast en ik word gefeliciteerd en geknuffeld. 'We hebben natuurlijk ook een cadeautje voor je, maar die staat in de schuur.' Ik ren met hun samen naar de schuur en zie een drumstel staan. 'O mijn God! O mijn. Ik kan dit niet aannemen! Ik ben vandaag veel te veel verwend! O mijn God bedankt!' Ik vlieg ze allemaal rond de hals en ga voorzichtig achter het drumstel zitten. Ik begin te spelen en Ashton zijn mond zakt open. Als ik klaar ben zie ik dat ze allemaal met open mond mij aan zitten te gapen. 'Jullie vangen vliegjes.' 'Ik wist niet dat je zo goed kon drummen! Wow!' Ik bedank hem en omhels de anderen nog een keer. We lopen weer naar binnen en ik zie dat Crystal, Arzaylea en Ayla ook al zijn aangekomen. Arzaylea en Crystal rennen enthousiast op me af en omhelzen mij. 'Gefeliciteerd! Je bent eindelijk 18!' Ze geven allebei een cadeautje en ik zie dat het twee armbandjes zijn van buddha to buddha. 'Bedankt!' Ik omhels ze nogmaals en kijk naar Ayla, ze zit met Calum te kleffen. Ze heeft geen eens de neiging gehad om mij te feliciteren. 'Luke, gaat Ayla mee op tour?' 'Nee, hoezo?' 'Ze negeert me. Ik snap er niks van.' 'Praat met haar erover, voordat we weggaan. Je hebt nog maar twee dagen met haar. Positief of negatief is je eigen keuze.' Ik omhels hem kort en loop dan op Ayla af. 'Kan ik even met je praten?' Ze knikt verward en kruipt van Calum zijn schoot af. Ik trek haar mee naar de hal en leun tegen de muur aan.
'Waarom ben je zo'n bitch?' Ze lijkt te schrikken van mijn vraag maar herstelt zich. 'Je hebt toch wel door dat ik dit alleen deed om dichter bij de jongens te komen, toch? Ik bedoel, iedereen wist dat als jij je zielige verhaaltje ging vertellen ze als een blok voor je zouden vallen. Ik wist gewoon dat Michael of wie dan ook weer contact met je op ging zoeken en zo kon ik in aanraking komen met Calum, maar don't worry. Ik ben niet verliefd op hem, ik gebruik hem alleen maar voor het geld. En ik zag dat je net met Ash was, heb je alweer een nieuwe? Mocht Michael je niet? Heeft hij je littekens gezien of vond hij je te dik? Want we weten allebei dat jij ze niet verdient! Je bent een lelijk persoon van binnen en van buiten! Jij hebt altijd al een act opgevoerd en ik ben er klaar mee! Beetje zielig doen met dat je in een weeshuis woonde. Nou meid, ik kan je vertellen. Je bent een bitch. En iedereen mag het weten. Je bent een lelijk, vet mormel en je moet dood.' Ik heb tranen in mijn ogen en wil wegrennen, maar voel twee handen op mijn schouders. 'Oprotten.' Het is Calum. 'Babe-' 'Oprotten, ik heb alles gehoord. En nu weg.' Sist hij. Ayla krijgt tranen in haar ogen en rent gillend weg. Ik hoor iemand snikken en zie dat het Calum is. 'Kom hier.' Hij valt huilend in mijn armen en ik wrijf geruststellend over zijn rug. Hij is zo breekbaar op dit moment. 'Ze is het niet waard Cal.' 'Maar ik hield van haar. Wat zeg ik. Houd.' 'Ik weet het, het komt vast wel goed. Ik ben er voor je.' Ik druk een kus op zijn wang en samen lopen we weer terug. 'Waarom rende Ayla net weg?' 'Ze is een bitch.' Zeg ik en ga op de bank zitten met Calum. 'Lee? Wil je mijn familie ontmoeten?' Ik knik enthousiast en Ashton pakt mijn hand vast.
'Mam, Lauren, Harry. Dit is Lee.' Ik glimlach en schud de hand van zijn broertje, hij glimlacht. Ik omhels Lauren en zijn moeder. Ze feliciteren mij en Ashton legt zijn hand op mijn heup. 'Je bent een leuke meid, Lee.' Ik bedank haar en Ashton geeft mij een kus op de wang. 'Ik ga even naar Luke.' Ashton geeft me nog een knuffel en loopt dan weg. 'Geen stel dus?' Ik schud mijn hoofd en glimlach. 'We zijn gewoon vrienden.' 'Je bent een goede vriendin.' Ik omhels haar en Michael komt op mij aflopen. 'Ik wil je graag voorstellen aan mijn ouders, gewoon als vrienden.' Ik knik en loop mee naar zijn ouders.
'Mam, pap. Dit is mijn beste vriendinnetje Lee.' 'Daryl.' Ik schud zijn vaders hand en omhels zijn moeder. 'Karen. Gefeliciteerd. Michael, je bent een paar details vergeten te vertellen.' Hij begint keihard te blozen en ik kijk hem vragend aan. 'Je hebt niet verteld dat ze zo knap is. Je hebt alles over haar verteld, behalve dat.' Ik grinnik en zie Michael nog erger blozen. 'Maar ik ga weer! Calum en Luke zijn ouders zijn er ook nog.' Gelukkig staan Calum en Luke samen met hun ouders, dus loop ik op ze af. 'Hey!' Ze kijken om en glimlachen. 'Mam, pap, Mali, Jack, Ben, Liz, Andrew, dit is Lee. Onze beste vriendin.' Ik glimlach even en word gefeliciteerd door iedereen. 'Luke, je hebt het beste detail niet verteld. Ze is knap.' 'Ze heeft al een crush op iemand.' Luke wiebelt met zijn wenkbrauwen en ik begin keihard te blozen. 'Jammer.' Ik schud lachend mijn hoofd en pak een glas water.
JE LEEST
Adopted by 5sos?!
FanfictionLee, een meisje van 17 jaar, heeft een meeting gewonnen van haar grote idolen, 5sos. De jongens hebben meteen een klik met haar, wat gebeurd er als ze op het idee komen om haar te adopteren?