Kapitel 6 - snappen

1.3K 37 0
                                    

Det var nu et par dage siden festen, og vi har officelt fået ferie. Ja tak, siger jeg bare. Lige hvad jeg har brug for. Jeg har faktisk tænkt rigtigt meget over det Martinus sagde. Eller rettere sagt, mest på Marcus...
Jeg ved ikke hvad der skete den nat, men han satte ligesom en masse tanker i gang, men jeg kan ligesom intet sige? Jeg har ikke følelser for ham. Jeg er nok bare glad for at der endelig er en der bemærker mig. Ej, jk, idk...

Ihvertfald er det torsdag, og jeg har intet at lave. Jeg sidder nede i sofaen og ser lidt Netflix. Far tager afsted her om en time så mig og Alex er begge hjemme lige nu.
„Hvad ser du?" Spurgte Alex pludselig og slog sig ned ved siden af mig. „Riverdale," svarede jeg. Han kiggede lidt skeptisk på mig.
„Hey Em, er du okay?" Spurgte han stille. Jeg nikkede forsigtigt og smilede svagt.

„Hør! Bare fordi vi ikke havde det bedste forhold til hinanden for lidt siden, så har vi nu. Jeg gør dig ikke noget, og vil mere end gerne snakke med dig," sagde han. Jeg smilede stort til ham og trak ham hurtigt ind i et kram. Det mindede mig virkelig om Marcus. Men ikke på samme måde. „Jeg elsker dig Alex," mumlede jeg i hans arme. „Jeg elsker også dig," svarede han tilbage og trak sig.

Far kom ind i stuen med sin kuffert og et smil på læben. Vi rejste os begge og gav ham hver et kram. Jeg kunne hører min mobil bippe fra sofaen. Jeg ignorere det hurtigt, og vi sagde farvel til far. Vi så ham køre ud af indkørselen, og jeg gik hen til min mobil. Alex smuttede hurtigt op af trappen.
Lige der jeg tog den op fik jeg et lille chok.

Snap fra: Marcus Gunnarsen🤦‍♀️
Jeg åbnede hurtigt chatten og så han havde skrevet.

Marcus:
Hey Em. Mig og Martinus holder sleepover i aften og jeg tænkte på om du vil med? Martinus har allerede spurgt Alex❤️

Em:
Øhm, jeg ved ikke helt

Marcus:
Why..?

Em:
Hvem er det der kommer..?

Marcus:
Nogle af mig og Martinus venner. Kris kommer også. Kom nu det skal nok blive hygge❤️

Em:
Okay så❤️

Marcus:
Yes! Glæder mig😘

——
„Skal vi smutte?" Spurgte Alex pludselig. Jeg vendte mit blik på han og væk fra mobilen. Han stod med en rygsæk og et ventende blik.
„Huh?" Spurgte jeg. „Marcus & Martinus hus?" Svarede han som om jeg har helt dum.
Nåårh.
„Oii, ja, jeg skal bare lige hurtigt pakke en lille taske," svarede jeg, og susede ovenpå. Alex havde selvfølgelig allerede pakket.

BLUE - Marcus GunnarsenWhere stories live. Discover now