Nick
Mijn lessen zijn afgelopen en Lynn is even boodschappen aan het doen. Er word op de deur geklopt. Ik doe open en er staat een vrouw voor de deur. "Kan ik u misschien helpen?" Vraag ik, want ik heb geen flauw idee wie zij is. "Ik kom voor Lynn, ik wil haar spreken! Ik ben haar moeder." "Oh Oke nou ze is even boodschappen doen en ze kan ieder moment thuis komen. U kunt wel even wachten hier." Ik stap opzij, zodat ze naar binnen kan lopen. "Wilt u iets te drinken?" Ze schud haar hoofd. "Nee dankje". Oke ik weet het ik ben beleefd. Maar het is de moeder van Lynn en Jack, ik moet wel. Niet veel later gaat de deur open. "Nick ik ben ... mam, what are you doing here?" Lynn kijkt geschokt, maar ik zie woede in haar ogen. Woede? Waarom zou ze boos zijn op haar moeder? "Lynn can we talk?" Oke waarom spreken ze opeens Engels? Ik bedoel ik kan het gewoon verstaan hoor. Zonder wat te zeggen loopt ze naar de slaapkamer. Haar moeder volgt.Ze zijn al 5 minuten in gesprek en ik kan horen dat ze schreeuwen naar elkaar. Ik kan het alleen niet verstaan. Opeens hoor ik iets, of iemand, ergens tegenaan knallen. Ik loop naar de deur en wil hem openen als Lynn mij voor is. Ze heeft tranen over haar wangen lopen en een grote wond op haar voorhoofd. "GO AWAY!" Haar moeder weigert. "No I won't leave you!" "Mam, Go away before I do something that I will regret." Ze zegt het kalm, maar ik merk aan alles dat ze woest is. "Ik denk dat het beter is als u nu weg gaat!" Zeg ik en begeleid haar naar de deur. Als ze weg is zakt Lynn neer op de grond en barst uit in huilen. De deur gaat weer open. "Don't forget, i'm still your mother" Ze loopt weg en Lynn zegt nog "NO YOU'RE NOT! You stupid bitch!". Even is het stil, maar dan hoor ik op de gang. "Mam, what THE HELL are you doing here?" Verder hoor ik alleen nog de hakken van haar moeder steeds verder weg. "F*ck, Lynn" Nog geen minuut later komt Jack de kamer binnen rennen. "Lynn wat kwam mama hier doen?" Hij is bezorgt, maar ook boos. Wat heeft die vrouw gedaan dat ze zo boos zijn op haar. "Oke gaat iemand mij nog uitleggen wat er net is gebeurt?" Roep ik.
Jack
"Oke gaat iemand mij nog uitleggen wat er net is gebeurt?" Roept Nick, die er niets van begrijpt. "Wij zijn, om een bepaalde reden boos op onze moeder." Ik kijk naar Lynn, die het bloed op haar voorhoofd probeer te stoppen. Ze slikt en schud haar hoofd. "Sorry man, maar dit is niet het geschikte moment om dit te vertellen." Hij knikt begrijpenlijk. "Vind je het erg als ik Lynn even alleen spreek?" "Nee, nee dat is goed. Ik ga wel even naar Cam!" En hij vertrekt.We zitten op de bank. Lynn heeft een natte doek op haar hoofd. "Lynn wat kwam mam doen?" "Ze wilde met me praten. Dus dat deden we. Ze begon met haar excuses, maar we weten allebei dat ze het niet meende. Ik zei dat excus niet genoeg was en toen begon ze te schreeuwen naar me. Ik schreeuwde tegen haar en toen duwde ze me tegen de kast. Daarom dus deze wond en het bloed op de kast. Ik heb geschreeuwd dat ze weg moest gaan voor ik iets zou doen waar ik spijt van zou krijgen." Ze kijkt strak voor zich uit. We drinken nog wat en dan haal ik Nick.
"Nick je kan weer naar je kamer. We zijn klaar met praten." Hij knikt. En loopt weer terug naar zijn eigen kamer. Ik heb Cam alles vertelt, behalve waarom we ruzie hebben met onze moeder, dat hoeft hij nog niet te weten. "Hey zullen we gaan gamen?" "Ja!" Een beetje afleiding is goed.
Lynn
Alison en ik zitten in een café, wat te drinken. "Hey Alison, moet jij me niet iets vertellen?" Ze is een beetje afwezig en ik weet door wat, of beter door wie. "Huh... wat... niemand!" Ik schiet in de lach, terwijl Ali rood word. "Oh kom op Ali, ik zie wel hoe je naar Cam kijkt." Ik weet dat ze Cameron leuk vind. "Oeh iemand is verliefd!" "Wie is er verliefd?" Alison word meteen rood. "Niemand Cam, niemand!" Zeg ik lachend. Cameron en Jack kwamen net het café in toen ik zei dat Alison verliefd is. Ze komen bij ons zitten en bestellen meteen wat drinken. "Dus..." Alison zit ongemakkelijk te kijken, terwijl Cam naar haar zit te staren. Ik weet gewoon dat hij hetzelfde voelt voor haar als zij voor hem.Na 20 minuten van kletsen zeg ik "Oke jongens, genoeg geklets, want wij gaan shoppen!" Meteen kijkt Cameron teleurgesteld en krijg ik een grijns op mijn gezicht. "Je mag wel mee Cam!" Hij kijkt blij, maar hij twijfelt wel een beetje. Zou ik ook doen als je met mij mee gaat shoppen. "Ehum..." hij kijkt naar Alison, die hem met een pruillip aankijkt. "Oké ik ga wel mee!" Ik krijg een grotere grijns. "Ja oké ik ga dus mooi niet mee, niet nog een keer. Serieus je gaat helemaal dood als je met m'n zusje gaat 'shoppen'! SHOPPEN, zij is een modebeest, dus sterkte alvast!" Hij loopt weg van de, een beetje bang geworden, Cameron. Ik sta op en loop naar de kassa om te betalen.
We zijn al in 13 winkels geweest en er is 2 uur voorbij. Ik heb vijf tassen helemaal vol kleren. Alison heeft 2 tassen vol en Cam heeft 1 tas met alleen een broek en een shirt. "Zijn we eindelijk klaar" klaagd Cameron. Alison en ik kijken elkaar aan en grijnzen beide. "Lieve, naïeve Cameron, we zijn nog niet eens op de helft." Lach ik terwijl Alison en ik hem meetrekken de volgende winkel in.
We zijn al vijf uur aan het winkelen en Cam heeft er echt geen zin meer in. "Cam..." hij kijkt op van zijn telefoon met een chagrijnig gezicht. "...we zijn klaar en gaan naar huis. Ga je mee?" Hij springt op en geeft ons beide een kus op onze wangen. Met grote ogen kijk ik hem aan. Maar het enige wat hij kan zeggen is "dankje, dankje, dankje" oké die zag ik niet aankomen. Ik sta nog steeds met grote ogen te kijken, terwijl Alison langzaam zo rood als een tomaat is geworden. Hij trekt ons mee naar de auto en rijd naar huis. Ik ben ondertussen nog steeds in shock en Alison ook. "Wat is er?" Ik kijk hem aan met een serieus!-blik. "Meen je die?! Je gaf ons allebei een kus op onze wangen!" Hij is gefocust op de weg, maar als hij door heeft wat ik net zei, worden zijn ogen groot. "Ik deed wat?! Ja Oke misschien had ik dat niet moeten doen. Sorry." Ongemakkelijk kijkt hij naar de weg.
"Oke bye!" Ik zwaai naar Alison en Cam, die een andere kant op moeten, en loop dan naar mijn kamer. Ik open de deur en zie Nick op de bank zitten met Jack. "Wtf! Hoeveel koop jij wel?" Ik lach om Nick's reactie. "Daarom ga ik nooit meer met mijn zusje shoppen." Zegt Jack. "Ondanks dat we ruzie hebben met mama, geeft ze ons wel geld om spullen te kopen. En als je dit al veel vind dit is alleen voor deze maand!" Hij kijkt Jack met grote ogen aan. "Je maakt een grapje, toch?" Vraagt hij hopend. "Nee hij heeft gelijk, dit is alleen voor deze maand, maar elke maand doneer ik ook heel veel kleding." Zeg ik glimlachend. Ik loop met de 12 grote tassen naar de slaapkamer en leg alles op zijn plek, gelukkig heb ik een grote kast anders had dit niet gepast. Ik loop weer naar de woonkamer en laat me met een plof tussen de jongens op de bank vallen. "Welk spel spelen jullie?" "GTA 5" aha, ja waarom had ik dat niet meteen door. Thuis speelde ik ook altijd games met Jack, meestal omdat we niets anders te doen hadden. Ik zak onderuit er richt mijn aandacht op het scherm.
"Lynn we spellen straks FIFA speel je mee?" Ik knik hevig. Ik hou van FIFA! Bijna net zo veel als van pizza! Jack geeft een controller en start FIFA. Eerst speel ik een potje tegen Jack, natuurlijk verlies ik. "Oke en nu tegen mij! Ik ga je inmaken." Ik moet tegen Nick, maar omdat ik niet weet hoe hij speelt ga ik dit keer wel mijn best doen. Jack is altijd heel erg teleurgesteld als ik hem niet laat winnen dus doe ik dat expres. "Oke, maar dit keer doe ik mijn best! Dus pas maar op!" "Wat, je gaat toch niet zeggen dat je je broer hebt laten winnen, hè?" Ik knik.
"Ha gewonnen!" Ik ga staan en doe een overwinningsdansje. De jongens beginnen te lachen, maar dat boeit me niet. Ik draai in het rond en beweeg mijn heupen heen en weer. Jack en Nick gaan ook staan en dansen mee.
*kuch*
We schrikken en zien Cam en Alison in de deuropening. Ik kijk naar Jack en Nick en dan schiet iedereen in de lach. "Ik heb gewonnen met FIFA van mmmm" Nick houd zijn hand voor mijn mond. Ik wilde zijn naam zeggen, maar dat wil hij blijkbaar niet. Ik lik met mijn tong aan zijn hand, waardoor hij meteen zijn hand weg trekt. "Smerig!" "Van Nick dus!" Zeg ik snel. Hij veegt zijn hand af aan mijn rug en ik laat het toe, hij moet toch in de was.
*
Ik spuit olie in mijn haar met een lekkere geur. Ik borstel mijn haar en ga ik mijn bed liggen. Het was een leuke dag vandaag. "Heb je parfum op gedaan. Ik ruik het helemaal hier." Zegt Nick die in zíjn bed ligt. Ik draai me om zodat ik naar hem kan kijken als ik tegen hem praat. "1 ik heb mijn haar gewassen met shampoo met een heerlijke geur en 2 je ligt nog geen 2 meter van me vandaan, geen wonder dat je het ruikt." Zeg ik met een klein lachje. Hij lacht even. "Hoe was het shoppen met Cam? Ik bedoel je hebt veel gekocht maar Cam en shoppen! Dat is geen goede combie." Lacht hij. "Het was leuk. Na de 13de winkel ging hij wel klagen, maar dat hielt na 27 winkels wel op. Sterker nog toen ik zei dat we naar huis gingen was hij zo blij dat hij ons beide een kusje gaf!" Met een ruk draait hij zijn hoofd naar mij om met grote ogen. "Wel op onze wangen, natuurlijk!" Zeg ik nog snel. Nog steeds zijn zijn ogen groot. "Oeh is er iemand jaloers?" Vraag ik op een plagerig toontje. "Wat!? Nee helemaal niet, waarom denk je dat?" Hij zegt het zo gewoon mogelijk, maar hij word rood dus ik weet dat hij liegt. "Ahw en waarom moet kleine Nickie dan blozen?" Vraag ik op een toon hoe ouders tegen hun 3-jarige kind zouden praten. "Doe normaal Lynn, ik bloos niet." Ik pak mijn telefoon en maak snel een foto. "Kijk! Dan zie je het zelf." Ik laat de foto zien, waarop zijn wangen helemaal rood zijn. "Welterusten hè, 'Nickie'!" Zeg ik met de nadruk op 'Nickie'. "Welterusten babe" hoor ik nog net voor ik in slaap val.
- [ ]
JE LEEST
Badboy
Teen Fiction(Nederlands/Dutch) Lynn verhuist naar een kostschool North High. Haar broer Jack heeft daar al een vriend maar wilt Lynn niet vertellen wie het is. Lynn moet opnieuw beginnen met alles. Eerst zat ze in het foodball team en nu is ze daar niet eens to...