Kapitel 5

1.9K 28 15
                                    

"Planen är då att vi ska till Deer Dangerus. Där ska vi antingen döda nån eller ta pengarna." Börjar Wolf men blir avbruten av Ana.
"Alltså du menar att vi ska råna dom?" Sa hon frågades.
"Anastasia lyssna på planen och frågor senare!" Säger Bear. Ana himlar med ögonen och fortsätter lyssna på planen. Hon tycker det är spännande men jag. Nej. Jag vill bara hem.. Hem till pappa, alltså vad gör vi här ens?
"Genevieve." Hör jag Wolf säga med en sträng röst. Jag lyssnade inte så speciellt noga utan tänkte på det där hemma.
"Vad?" Svarar jag. Han flinar. Varför flinar han hela tiden?
"Du lyssnade inte men för din lilla skull så kan jag säga vad vi ska göra." Sa han med flinet.
"Och lyssna noga nu." Säger Bear.
"Du Genevieve ska leta efter en kille som ser ut så här." Säger wolf och tar fram ett foto på en kille. Jag granskade honom. Han har blåa ögon och har mörkt hår.
Jag tittar upp för att han ska fortsätta.
"Du ska flirta med honom. Och såklart fråga frågor om pengar. Lätt." Flinet har blivit lite bredare.
"Varför just pengar. Vad handlar det om?" Frågar jag.
"Det är så att dom har köpt vapen av oss och två vakter, summan var hög och vi skulle få tillbaka vakterna och pengarna inom en vecka." Börjar Noah.
"Dagen kom då vi skulle få våra pengar och vakterna. Men bara vakterna kom men inte pengarna." Sa den blonda killen.
"Vi har nu väntat ett halvår och har hottat dom. Men dom säger att dom inte har pengarna. Och alla vet att dom ljuger." Säger Noah igen.
"Alltså vi ska ta pengarna med hjälp av den här killen. Och sen döda dom?" Frågar Ana och pekar på killen på bilden. Alla nickade med seriösa blickar.
"Hur mycket pengar är det då?" Frågar hon efter.
"Drygt 18 miljoner." Säger Bear och rycker på axlarna.
Både jag och Ana tappar hakan. 18 miljoner?! Oh Hell no.

"Men om inte vi vill göra uppdraget då?" Säger jag och korsar armarna över bröstet.
Wolf flinade. Igen.
"Jag tänkte väll att du skulle fråga. Alltså ni har inget vall längre. VI äger er nu. Och NI ska göra det vi säger till att ni ska göra. Annars blir det straff!" Sa han roat. Jahapp då är vi fast. Ska nog be till Gud att pappa kommer och hämtar oss.

1 timme senare.

Nu sitter vi i bilen påväg till Deer Dangerus för att göra uppdraget då. Jag har väll "sexiga" kläder på mig. För att försöka flirta med denna kille. Jag har fått reda på att han är Ledarens högra hand och är världens player men också lätt lurad. Detta kan bli skoj. Och han heter Harry West. Jag sitter i baksätet med Noah och Ana. Noah sitter emellan mig och Ana den jäveln.

Vi började närma oss stället. Jag ska försöka gå till vakterna som vaktar grinden och försöka få dom att tjafsa med mig och sen ska antagligen denna kille komma och se till jag vet inte.
"Du vet vad du ska göra gumman." Säger Wolf och kollar bak på oss.
Jag nickar och känner nervositeten bubbla inom mig.

Bilen stannar och jag tar ett djupt andetag och öppnar bildörren för att gå ut ur bilen.
"Du klarar detta hottie" säger Ana och vikar med ögonbrynen.
Jag log mot henne och stängde dörren för att gå mot grinden där det stod vakter och vaktade.
Here We go.

Jag började gå så sexigt som möjligt mot dom. Mina klackar lät mot asfalten. Och inget ljud lät förutom mina klack ljud. Vakternas blick kom direkt på mig. Dom stod där och hade öppen mun. Why not liksom.

"Ursäkta mina herrar men jag behöver låna en telefon. Jag måste ringa hem." Sa jag med en oskyldig röst. Dom rättade sig fick ett sten hårt ansiktsuttryck.
"Tyvärr tjejen. Detta område är förbjudet."
"Vänta förbjudet? Förbjudet för Vadå? Kvinnor?! Ursäkta mig! Men jag behöver verkligen gå hem så ge mig er telefon eller så gå jag in!!" Skrek jag med min drama Queen röst.
Det fungerade för grinden öppnades och killen som jag skulle flirta med kom och kollade på oss.

Bingo.
————————————————
Heeej. Vet att jag försvann men jag är här. Vill testa en grej faktiskt.
Kommentera? Skulle vara kul om du eller nån kommenterade då skulle det bli min dag! Och då blir det mer av denna bok.
Har ändrat denna text några små enkla ord.
Puss och kram!❤️

A Gangleders Heart (pause)Where stories live. Discover now