Kapitel 22!!!

1.1K 44 15
                                    

När jag vaknar är det tomt i rummet, lite ljus från gardinerna syns.
Mina fötter omsluts av det kalla golvet och jag går till WIC för att välja lite kläder. Det är ju trotsallt min födelsedag så varför inte ta på sig något extra fint?

Mitt klädval blev bra, en svart t-tröja med snörat vid urringningen.
Vita jeans och en militär bomberjacka.
Och några random skor. Sminket e naturlig och håret lockat.

Jag ler mot mig själv i spegeln.
"Grattis på födelsedagen." Sa jag till min spegelbild. Jag får ett leende tillbaka.
Hallen är tyst och det ända man hör är mina skor som låter mot golvet.
Jag trippar lätt ner för trapporna för att kolla om dom andra är i köket. (Och käka frukost eftersom jag är hungrig!!)
När jag är vid ingången till köket hoppar alla fram och skriker grattis till mig.
Jag tar handen på hjärtat och ser på alla människor med tuttor i munnarna och kalashatar på huvudena.
"Grattis min lilla flicka." Skriker Ana i allt oväsendet.
"Ja grattis lilltjejen." Säger Bear och lägger armen om mina axlar och kramar lätt.
Jag skrattar bara mot dom. Dom andra grattar också och då kommer Bird med en prinsesskrona och sätter den på mitt huvud. Jag nigger när kronan är på och festen är full gång. Men jag har ändå en känsla av besvikelse. Wolf är inte här..

Vi alla har det roligt och presenterna jag fått är helt fantastiska. Om jag ska erkänna är jag glad att dom kidnappade oss och vi stannade. Bättre skulle jag nog aldrig få där hemma.
Lite eftermiddagen är jag på rummet för att ställa in alla mina presenter i WIC.
Någon knackar på dörren och jag ropar ett lätt kom in.
Dörren öppnas och in kommer ana med ett lurigt leende.

"Hej?" Frågar jag misstänksamt.
"Du trodde väll inte att din dag var slut än va?" Frågar hon och höjer ena ögonbrynet.
"Ana vad har du gjort nu?"
"Det är en överraskning. Men nu ska du fixa dig väldigt fint och när du är klar ska du gå ut till framsidan." Med det vänder hon sig om och går. Jag står där som fastklistrad. Jag försöker få in allt hon har sagt i huvudet. Fixa mig fin? Ska vi festa nu eller?

Efter ett tag när jag har valt kläder, fixat smink, hår och skor är jag äntligen klar. Jag slingrar ett hårstrå runt mitt pekfinger för att få den mer lockig.
Då så. Dags att festa då.

När jag kommer ner till nedervåningen är alla utsprida. Jag ser dock ingen Ana och när jag frågar säger alla att jag ska gå ut till bilarna. Så det gör jag utan att protestera.
Jag går ut genom dörren och går mott en bil som redan står på uppfarten.
Jag går mot bilen och runt bilen går en figur med svart kostym och fixat snyggt hår. Jag stannar upp i rörelsen och bara kollar på Wolf. Har han alltid varit så snygg?!
Han ställer sig framför mig och tittar ner på lilla mig.
"Grattis på födelsedagen Vieve. Din present från mig är faktiskt en dejt." Säger han med ett stolt leende.
Jag rynkar på ögonbrynen. Mitt hjärta hoppar över ett slag. Mina ben känns som spaghetti. En dejt med Wolf? Är detta en dröm?
"Eller ja, det var inte jag som kom på idén. Utan det vara Ana och Bear." Sa han snabbt och kliade sig nervöst i naken.
"Ja, varför inte. Vart ska vi åka först då?" Frågar jag med ett leende. Han ler tillbaka och buggar framför mig. Jag fnissar och nigger.
Sen går vi mott bilen. Wolf öppnar dörren åt mig och jag sätter mig på sättet. Wolf kommer på andra sidan. Han sätter sig vid ratten och startar motorn.
"Jag lovar att denna dejt kommer bli den bästa dejten du vart med om." Säger han och vi åker iväg.

•••

OMFG. Jag är tillbaka!
Nu ska jag köta på med denna bok så att den faktiskt kan ta ett slut och inte stå på samma ställe.
Eller Aa ni fattar.
Ser ju hela tiden att folk röstar, lägger boken i sina bibliotek, kommenterar. Aa allt.
Men jag är tillbaka, men måste bara redigera klart alla andra kapitel när jag har tid.
Hoppas ni uppskattar att jag är tillbaka <3

Você leu todos os capítulos publicados.

⏰ Última atualização: Oct 06, 2018 ⏰

Adicione esta história à sua Biblioteca e seja notificado quando novos capítulos chegarem!

A Gangleders Heart (pause)Onde histórias criam vida. Descubra agora