-Genevieve's perspektiv-
Jag står i WIC och försöker välja svarta spionkläder ungefär. Man vill ju va snygg när man hämtar tillbaks sin syssling och bästa vän :)
Efter 5 min hittar jag svarta kläder, sätter på mig dom och sminkar mig lätt och sätter upp håret i en hästsvans.
Jag kollar in mig en sista gång i spegeln och nickar. Jag ser bra ut. Hennes kläderMina steg riktas mot dörren. Jag öppnar den och går ner för trappan för att mötta killarna i hallen.
"Whats up boys." Sa jag när jag såg killarna stå och packa vapen.
"Hej sexy bad girl." Sa Dog och blinkade. Jag och Dog har kommit väldigt nära. Eller Aa typ alla killar. Trivs bättre med dom än i pappas gäng. Där får jag inte skämta eller bestämma kläder själv. Saknar jag det? Nope.
"Vilket vapen får jag då?" Sa jag med en gnutta taggad i rösten.
"Du får denna gamla godingen. Och det bästa. 10 skott!" Sa Lion. Han räckte fram en "normal" svart med lite guld detaljer pistol. En 94 great Work helt enkelt. (Kan inget om pistoler! Så detta namn är påhittat)
Jag tog emot det och vände på den lite.
"Tack grabben." Sa jag och log snett.
Jag la i pistolen i en liten väska på mitt bälte. Så det är lätt att ta upp den när det är dags att skjuta."Dags att hoppa in i bilarna killar!" Ropade Bird utanför och kom in i hallen som vi var i.
Jag harklar mig och säger.
"Ursäkta men det finns en tjej här?!"
"Förlåt syrran, men du räknas inte som en man. Du är inte tuff nog." Sa han retsamt.
"Oh snälla! Du har inte sett mig slåss än pojk." Sa jag och log ondskefullt.
"Men vad bra att jag.. eller VI kommer se det ikväll då." Sa han och betonade vi.
Sen brast alla ut i skratt.
"Nej men allvarligt, vi ska sitta i bilarna nu. Chefens årder." Säger Bird och torkar tårar från skrattanfallet.
"Haha, sen när säger du chef?" Frågar Turtle och tar en av väskorna som ligger på golvet.
"Sen idag." Säger Bird.Vi kommer ut till bilarna.
Det var 3 bilar som vi skulle åka i och 10 motorcyklar.
Jag skulle ofc åka i en bil.
"Pax att sitta i mitten!" Skriker jag och springer till närmsta bilen. Jag öppnar den högra bildörren och ser Noah sitta i mitten.
"Noah!! Flytta på dig tjockis!" Säger jag och börjar knuffa han.
"Vadå?! Jag satt här först." Sa han surt som om han var en 5 åring.
Jag himlar med ögonen.
"Om inte du vill bli den första jag skjuter i matchen borde du flytta på dig." Sa jag med ett leende.
Han flyttade sig direkt.
Jag sätter mig bekvämt och sätter på mig säkerhets bältet. För säkerhet skull! Sen kommer Dog och sätter sig bredvid mig på min högra sida.
"Och nu kommer en annan tjockis." Säger jag och låstas sura.
"Ha ha. Du är inte rolig det vet du va? Och nej jag är inte tjock. Det kallas muskler." Sa Dog och spände sina arm muskler stolt.Hela vägen till där Ana är tog typ ett litet tag. 20 min. Och jag var instängd i en bil med bara killar. Och jag lovar. Alla luktade svett!!
Vi parkerade en liten bit bort och vi hoppade ut för att diskutera planen.
"Okej, grupp Blå ni vet vad ni ska göra. Springa till framsidan och skjuta försvaret." Sa Wolf och grupp blå nickade och började förbereda sina vapen.
"Och sedan grupp Röd, hämta Anastasia i källaren." Sa Wolf sedan.
"Vilken grupp ska jag med i då?" Frågade jag.
"Du tjejen, du ska få va med mig och rädda Anastasia." Sa Bear och vässade en av hans knivar. (Heter det så?)
Jag nickade nöjt.
YOU ARE READING
A Gangleders Heart (pause)
Teen FictionGenevieve Jackson bor tillsammans med hennes pappa och sin syssling Anastasia. Hennes pappa är en gängledare och är ledare över den fasansfulla gänget Red Hearts. En dag blir Genevieve och Anastasia kidnappade och blir fångar till gänget ... Hon bl...