Kapitel 11

1.2K 27 3
                                    

-Genevieve's perspektiv-

"Jo, det kan jag ju berätta. Men frågan är om du vill höra historian." Sa han och la armarna över bröstet.
Jag nickade bara.
Han stängde dörren innan han gick och satte sig på skrivbordet igen och tittade på mig. Vi fick ögon kontakt och jag såg nåt i hans ögon. Men jag vet inte vad.
Jag avbröt ögon kontakten och gav han en blick. En blick att han ska fortsätta.
Han harklar sig och börjar prata.

-Flash back på händelsen som han berättar-

Din pappa och hans gäng behövde hjälp med att råna en affär med vapen. Då behövde han hjälp och vi hade kontakt då på den tiden. Min pappa och din pappa samarbetade med att råna banken. Det gick bra i början tills polisen blev in kallad. Nån i gänget hade ringt polisen för att sätta ditt nån i gänget antagligen.
Polis helikoptrar kom och det var skott lossningar osv.
"Alla skjut på vänster sida på min signal!" Skrek min pappa till din pappas gäng och vårt.
"Redo! Sett eld." Säger han. Och lyfter ena handen. När han höjer ner den och vi ska skjuta blev min pappa skjuten. Jag såg det med mina egna ögon. Och han som mördade honom var Hunter Max. Det var inget misstag. Det var planen.
Han log mot mig med ett ondskefullt leende.
Mitt gäng och jag sprang till min pappa. Hunter max och hans gäng flydde. Vi blev gripna och hamnade i fängelset.
Men vi flydde senare där ifrån.
Jag blev till gängledaren i Dark Shadows efter pappas död.
Senare blev vi anklagade att vi hade dödat din mamma. Men vi gjorde inget. Din pappa var monstret här. Inte vi.
Sen dess har vi vart fiender i 5 år.
Med våld och krig.

-Slut på historien-

"Vi har dig för att du är vår hämnd"
Avslutade han.
"Så jag är här för nåt som min pappa har gjort?! Men Ana då?" Frågar jag och ställer mig upp för att få in allt jag har hört.
"Hon kan bli fru till Bear." Säger han och rycker på axlarna.
"Vad ska ni göra med mig.." frågar jag men det låter inte som en fråga. Bara ett litet mummel.
"När din pappa kommer hit ska vi vara förbereda. Och sen framför hans ögon så dödar vi dig." Säger han och flinar.
"När ska ni döda mig då?" Frågar jag och jag ser hur han blir helt stel. Sa jag nåt dumt eller.
"Emh.. det får vi se när det kommer." Säger han bara.
Jag öppnar munnen för att säga nåt mer men då öppnas dörren. Jag vänder mig om och ser Noah stå i dörröppningen.
"Hej, jo eh sorry om jag stör men. Genevieve Fox har kommit hem." Sa han och gjorde en ursäktande gäst.
Jag nickar bara.
"Vi är ändå klara här så.." säger jag och går. Men jag känner Wolfs blick bränna i min nacke.
_____________________
Nytt kapitel människor!

A Gangleders Heart (pause)Where stories live. Discover now