Kapitel 1

2.7K 38 15
                                    

Alla har en historia, både positiva eller negativa. Min däremot är en blandning av dessa två. Speciellt om man är i en värld med gäng eller som mig har en pappa som är en gang leader sen han var 15 år.

Mina föräldrar träffades på en fest någonstans i landet, dom blev blixtsnabbt kära i varandra, gifte sig och fick mig. Genevieve Loreen Jackson. Jag är deras enda barn som ni kanske märker, men min mamma lever inte längre så det är bara jag och pappa kvar.

Men vi är aldrig ensamma i huset, vi bor i ett ganska stort hus så vi får ju plats med pappas kusin och hans barn och hela gänget Red Hearts.

Gänget hette innan något helt annat men mamma ville att det skulle heta det och när hon gick bort blev det Red Hearts. Men det är inte det den här historien handlar om, den handlar om mig och hur jag fick en plats i a gang leaders heart.

-

"Hårdare Genevieve, det där kan vara det klenaste för en motståndare." Suckar James, en av pappas bästa män när det kommer till närstrid.

Jag gör som han säger och kikar in ett slag med benet i sidan på dockan och två slag med knytnävarna mot nyckelbenet eftersom att det är lätt att knäcka.

"Mycket bättre." Säger han och jag fortsätter slå dockan tills lektionen är slut.

jag tar min vattenflaska och går ut från gymmet för att gå till mitt rum. Där inne tar jag nya kläder och går till mitt badrum för att ta en dusch eftersom man vill ju inte lukta svett en hel dag. 

När jag är klar i duschen ta jag upp min mobil och ser att min skjuts är här. Jag ska till ett cafe för att sommarjobba, visst vi är väl rika och så men jag vill ju ändå leva som en normal tonåring.

Jag går ner och tar på mig mina skor och säger hejdå till några som är i vardagsrummet, dom hälsar hejdå också och jag går ut till bilen utanför.

Cafet där jag jobbar, jobbar också min syssling som bor också i huset med oss, hon heter Anastasia men hennes smeknamn är Ana ofc. Hon jobbar iallafall tidigare än mig så hon är redan där.

När vi kommer fram till stan och cafet hoppar jag ut från bilen.

"Jag behöver inga vakter idag, det har snart gått ett helt halvår sen dom hotade oss." Säger jag till två av mina vakter som håller på att hoppa ur bilen.

"Men Genevieve din pappa har sagt åt oss att vara vid din sida ändå" Hinner en av dom säga men jag räcker ut min hand för att stoppa han.

"Som jag sagt innan, jag kan slåss och Ana är duktig på att skjuta med ett vapen, vad är det ni inte förstår. Låt oss va, bara idag okej?" Sa jag och försökte med hundögon.

Dom nickade men lite osäkra, jag gav dom ett stort leende och vände på klacken för att gå in till cafet.

-

Redigerade hela kapitlet för att få mer insperation och att det ser bättre ut

Mitt första kapitel av A gangleaders heart, rösta och kommentera gärna :)

A Gangleders Heart (pause)Onde histórias criam vida. Descubra agora